Høyde 168, vekt?

Idealvekten min er ca 70-75 kg, under ser jeg rett og slett syk ut. Har vannvittig brede skuldre og hofter, og må ha såpass for å fylle ut mellomrommet. I tenårene etter jeg hadde nådd høyden min (167) hadde jeg en periode hvor jeg veide ca 65, etter flytting og noe stress. Ble kalt inn på helsesøsters kontor og fikk med brev hjem. Og jeg ser jo på bilder at det ikke var uten grunn, jeg så virkelig undervektig ut, enda BMI'en var på 23,3. Nå er jeg i motsatt ende av skalaen og skal nedover, er 109 nå, sikter på 75, som fortsatt er definert som overvekt, men jeg har rett og slett ikke en kropp som ser bra ut, eller vil trives med noe mindre. Og jeg vil gjerne ha litt ekstra, syns det er pent og sensuelt å ha godt med former. Så det er jo så uendelig stor forskjell på folk, og hva man både trives med og ser på som pent eller ønskelig. 

Sillien skrev:
det er en sånn enkel regel, men den tar ikke hensyn til kroppsbygning:

vekten er best når den er 110 mindre enn høyde...

altså; 168 = 58kg
         174 = 64 kg

osv... stemmer bra på meg og min familie ihvertfall :)

Det passer IKKE i min familie. Skulle jeg veid 54 kilo hadde jeg sett dau ut, rett og slett.

Kunne drept for å veie 60 igjen men er på sinnsyke 92 er 168 høy...altfor mye!

Veide derimot 57 når jeg ble gravid første gang og var ikke helt fornøyd da heller..men det hadde jeg vært nå

jeg burde ligge mellom 60 og 70... under 60 så ser jeg syk ut i ansiktet.. veide 50 kg da jeg begynte på vgs og ser igrunnen ut som et anorexiatilfelle.. i fjeset og beina... 
hos meg ligger det meste mellom halsen og låra, så det er ikke jevnt fordelt... veide 88 da jeg ble gravid denne gangen... ingenting å rope hurra for...

Back
Topp