Høyde 168, vekt?

Saturnia

Glad i forumet
Hva veier dere som er 168 høy (og hva er midjemålet deres?)??
Er 60 kg egentlig litt lavt når man er nesten 170 høy??

Jeg vil egentlig ned til 60 kg, og da blir BMI`en min "bare" 21,4. 

Jeg er 167 og trives best på rundt 62-65 kg.. Nå veier jeg 80 og er laaaaangt fra fornøyd, men det jobbes med;) Hadde et midjemål på 93 cm da jeg veide 65 kg...

Jeg er 168 og veier 54! Og vil helst ed til 50! Så jeg sier at det er forskjellig fra kropp til kropp

Det kjem veldig an på kroppsbygning, viss du har normal til brei kroppsbygning så vil eg tru at 60 kg er litt lite ja. Eg derimot er 168 og kan fint vege 60 uten at eg ser for tynn ut, no er eg 70 og ser lubben ut, vil ned til i allefall 65 :o))

Er 168 og veier vanligvis 58, og kan godt gå ned noen kilo uten at jeg har noe imot det..

Det å fokusere på cm og totalfordeling av muskelmasse er nok bedre enn kun vektfokuset.

Vi har forskjellige fasonger, så det blir umulig å si hva man bær veie uten å ta med andre faktorer.
Jeg veier 100 og er 168 cm, bare litt av dette er svangerskapskilo, ellers er det overvekt som har sneket seg innpå med årene, selv om jeg har vært aktiv og trent jevnlig er jeg altfor glad i mat. Jeg er 103 rundt midjen.
Det som reddet den fysiske helsa mi er at jeg spiser, og det som har berget meg psykisk er at kiloene er jevnt fordelt og at jeg er proposjonert og at jeg har et generelt godt selvbilde. 

På mitt beste/sunneste/mest tilfredse veide jeg mellom 78 og 83. Hadde jeg veied 60 hadde jeg vært superslank. Ved 50 hadde jeg vært mager.
Vi er som sagt forskjellige :-)

Jeg er ca 168, og før jeg ble gravid var jeg 58 kg. Syntes det var litt mye, hadde en del ekstra på lår og rundt magen, men ellers var jeg normal :) trivdes best rundt 55-56

Jeg er 168 høy, veier ca 62-63 kg.. Vil ned til værtfall 60 kg, om så ikke 56-58kg..

Jeg er neesten 168 (166), og veier 77 - noe som gjør meg bra overvektig på bmi`en, men jeg er tyngre enn jeg ser ut, for å si det sånn :P Det er så forskjellig fra person til person, hadde jeg vært 60 kg så hadde jeg vært drittynn! :O

Alt for mye.. Liker meg best på ca 60-65.. Men etter 4 år med samboerskap så enda vekta til slutt på 105...

Ble gravid, etter graviditeten, hardtrening og lavkarbo gikk jeg ned til 76-77.. Nå er jeg oppe i 87... Men holder på og slanke meg nå da ! Vil ned på iallefall 70 

Jeg er 168 og veier til vanlig litt under 50kg. Altfor lite. Nå veier jeg 54 og håper jeg raser opp i vekt snart. Min drømme vekt er rundt 55kg:)

Du¨må ikke sammenligne deg med andre på din høyde :-) Vi er jo så forskjellig alle sammen. Var 52 da jeg ble gravid. Men skal skal ned til 55 når jeg skal ta av vekta etter lille er ute :-)

Jeg er 169 og det ser ut som jeg har en spiseforstyrrelse om jeg går noe særlig under 70 kg...  pga beinbygningen min. Akkurat nå veier jeg aaaalt for mye, målet er 72kg. 

Jeg er 168 og veier 80 kg. Har et midjemål på 78 cm! Idealvekta er vel rundt 68-70 kg. :-)

jeg er 1.60 høy og "skal veie" mellom 55-61,5
 (ifølge fettmassemåling hos Grethe Roede)

Veier eg mye under 60 kilo ser eg sjuk ut,
 Har "kremmerhus-figur.. dvs  store pupper  "litt kraftig overkropp"  men har smale hofter og tynne bein..(str 40 oppe og 34/36 nede)

Min figur kler ikke å ligge rundt 50-tallet på vekta, sånn er det med den saken.

Man kan ikke alltid gå etter cm og kg nei

er 168,5 ;o)  Og jeg veier 72 kg ca og er noen kg unna der jeg helst skulle vært. Men samtidig så har jeg store hofter og pupper.. Føler meg slank på 68-69 kg og kan nok ikke bli mindre enn det uten å se litt syk ut  Når jeg var på slanking og veide 68 kg kom ALLE å sa at nå måtte jeg ikke slanke meg mer siden jeg begynte å se for tynn ut. Men trenger å stramme litt opp for å bli fornøyd!!!!

det er en sånn enkel regel, men den tar ikke hensyn til kroppsbygning:

vekten er best når den er 110 mindre enn høyde...

altså; 168 = 58kg
         174 = 64 kg

osv... stemmer bra på meg og min familie ihvertfall :)

Jeg er 168 og veier 53 kg.
Jeg vil opp til 57-60 kg, men det kommer ikke til å gå.Forhåpentligvis klarer jeg å legge på meg et par kilo i muskler nå som jeg skal begynne å trene igjen.

Back
Topp