Høy puls...

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Jeg har fått høyere puls i det siste.... tror jeg!??
Kjenner hjerte slår hardere på en måte, også får jeg litt sånn hjertebank noen ganger.
Også er det tyngre og puste av og til!

Er vell ikke farlig det?

Hvordan kan man måle pulsen uten og sitte og telle i 1 min?
Fnt ut det![:)]

Telle i 15 sek og gange med 4![:)]

Å jeg har en puls på 104 hær jeg sitter i sofan og ser på tv! hehe....[:)][&:]

har også en del høy puls..tror det er vanlig[:)]

Tyngre å puste merker jeg også. Det er visst normalt med økt blodmengde og livmor som begynner å nå lungehøyde.
Har også hørt mange som merker høy puls og hjertebank.

Etter lunsjen i dag gikk jeg fra kantina og opp til 8. i trapp. Klarte ikke å snakke på lang tid etterpå! Slet sånn med pusten.

Ja... jeg puster som en gal bare av litt oppoverbakker! Å det kjennes ut som om hjærte er på vei ut av kroppen!
Trapper og!

Åja, det kjennes ut som hjertet er på vei ut av kroppen!
Det var faktisk en utrolig bra beskrivelse!!!

Mhm, det er vanlig, jeg har hvilepuls rundt 90 liksom, og får åndenød i en liten trapp, det er helt normalt :) Men slitsomt - JA!

Ja her også!! Og jeg som var redd jeg bare hadde fått dårligere kondis.. Jeg kjenner pulsen min veldig godt, heeeeele tiden.. Når jeg ligger kjenner jeg den på hodet, armen osv.. Og kan se at magen beveger seg p.g.a pulsen.. Helt vilt[:)]

mhm, helt sant. Jeg også ble redd for at jeg hadde fått den verste kondisen, men fikk høre at det er helt normalt, så da får jeg heller bare ta noen pustepauser, og roe ned på trappegåinga, men det er kjedelig! Med bekkenløsning som låser seg, PLUSS åndenød bare jeg går til butikken. Man føler seg litt...ja...lat? Skulle påå trappen fra butikken ger en dag, og måtte seriøst ta pause midt i, haha...ser veldig bra ut. Uten sminke, crocs og koseklær...yey!

Vi får i løpet av disse ukene ca 1 leter mer blod i vårt blodomløp... Derfor må hjertet jobbe litt ekstra. Helt vanlig og ufarlig.
Blodet blir tynnet ut med væske, derfor synker også blodprosenten litt på de aller fleste rundt disse tider. Prosentandelen røde blodlegem blir mindre på grunn av det. Derfor må hjertet pumpe litt fortere for å få tilsvarende mengde oksygen rundt til våre kjære kroppsceller[:)]

Jeg også merker fort at jeg blir sliten med en gang jeg gjør litt mer enn bare å gå til bilen eller tilsvarende. Puster og peser fælt og pulsen blir fort høy. Det er ikke noe gøy, men det er vel slikt som hører med.

Jøss, det var jammen en høy hvilepuls....[:-]
Jeg blir også fortere tungpustet for tiden, men hvilepulsen min er 52 (bare litt høyere enn vanlig......)[8|]

Jeg har også høy puls... Men tror det kommer av det lave blodtrykket mitt [8|] Målte det på jobben på onsdag da var det 102\58 og pulsen var 90 og 88 [&:] Tror ikke det er farlig. kroppen tåler det nok nå mens vi går gravide, men sikkert ikke bra å gå rundt med 100 i puls alltid liksom [:D][:D]

Back
Topp