Høy puls

Mmmills

Betatt av forumet
Jeg har høy puls. Ikke hele tiden, tror jeg!? Men det kjennes ubehagelig når det står på og jeg kjenner til det. Jeg har ingen andre symptomer og blodtrykket er helt fint. Er det flere som har det slik? Hva gjør dere med det? Forøvrig i uke 38+5.

Jeg får høy puls hvis jeg blir veldig provosert og sint, har vært sånn hele svangerskapet. Tror det med høy puls er ganske vanlig uten at jeg vet det sikkert :)

Har høy puls hele tiden, rundt 90 slag i minuttet :p men kun nå som jeg er gravid. Har normalt hatt rundt en 73 kanskje.

Mitt blodtrykk er også helt normalt :-)

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Har høy puls hele tiden, rundt 90 slag i minuttet :p men kun nå som jeg er gravid. Har normalt hatt rundt en 73 kanskje.

Mitt blodtrykk er også helt normalt :-)

Jeg har heller ikke så høy puls som jeg har nå "til vanlig". Og det er hvilepulsen det er snakk om.:-/

Har hatt høy hvilepuls hele svangerskapet, men normalt blodtrykk. Ingen jordmor eller lege som har reagert på det:) tror blodvolumet øker litt når man går gravid og at det kan vere en årsak til høyere puls :)

Har hatt høy hvilepuls hele svangerskapet, men normalt blodtrykk. Ingen jordmor eller lege som har reagert på det:) tror blodvolumet øker litt når man går gravid og at det kan vere en årsak til høyere puls :)
Ja, blodvolumet øker jo 40-50%. I tillegg er kroppen tung og hjertet forskyves vell kanskje litt for livmoren. Mye som skjer, så jeg antar det er det som gjør det. Men forferdelig ubehagelig når det står på som verst! :-(

Var på sykehuset for rutinekontroll av hjertet i dag. Da målte du også puls osv. Den var på 120. Men sank litt etterhvert. Helt ned til 115 :p
Men kjenner at jeg av og til har litt høy puls, men alt er bra så regner med at d ikke er noe å bry seg om.

Ja, blodvolumet øker jo 40-50%. I tillegg er kroppen tung og hjertet forskyves vell kanskje litt for livmoren. Mye som skjer, så jeg antar det er det som gjør det. Men forferdelig ubehagelig når det står på som verst! :-(
De sier vel at hvilepulsen går opp rundt 15-20 slag i minuttet når man er gravid.

Har og høg puls, men normalt blodtrykk. Spurte jordmor om det på forrige kontroll og ho kjente på pulsen og sa det var heilt normalt :)

Har og høg puls, men normalt blodtrykk. Spurte jordmor om det på forrige kontroll og ho kjente på pulsen og sa det var heilt normalt :)
Jeg spurte også om det. Hun sa bare at hvis den ble høyere måtte jeg kontakte lege, men akkurat nå var det nok bare fordi at kroppen ikke ville være gravid mer.

Back
Topp