Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har heller ikke så høy puls som jeg har nå "til vanlig". Og det er hvilepulsen det er snakk om.:-/Har høy puls hele tiden, rundt 90 slag i minuttet men kun nå som jeg er gravid. Har normalt hatt rundt en 73 kanskje.
Mitt blodtrykk er også helt normalt
Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15
Ja, blodvolumet øker jo 40-50%. I tillegg er kroppen tung og hjertet forskyves vell kanskje litt for livmoren. Mye som skjer, så jeg antar det er det som gjør det. Men forferdelig ubehagelig når det står på som verst! :-(Har hatt høy hvilepuls hele svangerskapet, men normalt blodtrykk. Ingen jordmor eller lege som har reagert på det tror blodvolumet øker litt når man går gravid og at det kan vere en årsak til høyere puls
De sier vel at hvilepulsen går opp rundt 15-20 slag i minuttet når man er gravid.Ja, blodvolumet øker jo 40-50%. I tillegg er kroppen tung og hjertet forskyves vell kanskje litt for livmoren. Mye som skjer, så jeg antar det er det som gjør det. Men forferdelig ubehagelig når det står på som verst! :-(
Kan vel stemme bra det. I og med at verken lege eller jordmor har kommentert det noe videre er det nok ikke farlig! Bare nok en plagsom plage!De sier vel at hvilepulsen går opp rundt 15-20 slag i minuttet når man er gravid.
Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15
Jeg spurte også om det. Hun sa bare at hvis den ble høyere måtte jeg kontakte lege, men akkurat nå var det nok bare fordi at kroppen ikke ville være gravid mer.Har og høg puls, men normalt blodtrykk. Spurte jordmor om det på forrige kontroll og ho kjente på pulsen og sa det var heilt normalt