Høy puls

Angelise

Elsker forumet
Føler det skal så lite til før jeg kommer opp i høy puls... hver kveld jeg har lagt meg de siste kveldene føler jeg pulsen dunker så hardt at hele hode og brystet tydelig beveger seg :/
Flere som har det slik? Og hva gjør dere evt?...

Kan det være at du er plaget med hjertebank? Føles ut som hjertet er i halsen og dunker forferdelig hardt. Ta det opp med lege eller jordmor :) jeg har tidvis vært plager med hjertebank, nesten flimmer. 220-240 i puls. Er fryktelig ekkelt når det står på, men de sier det er ufarlig.
Ellers kan jo det være at man får økt blodvolum i graviditet som gir økt puls, eller en kompensasjon for veldig lavt blodtrykk?

Det er ikke uvanlig med høyere puls som man kjenner i hodet i vår tilstand. Har selv hvilepuls på ca 100 ved svangerskap. Men hvis det løper "løpsk" så ring lege.

Blodtrykket mitt har vært fint ved hver måling,og sist d ble målt bra var starten av des. Men om det fortsetter kan jeg nevne det til lege/jm ja.
For ja det føles som hjertet er i halsen og slår veldig hardt!
Hvilepulsen nå er på 77 og dunker veldig hardt. Kan ikke huske jeg opplevde det med første, så bra det er ufarlig hvertfall.

Blodtrykket mitt har vært fint ved hver måling,og sist d ble målt bra var starten av des. Men om det fortsetter kan jeg nevne det til lege/jm ja.
For ja det føles som hjertet er i halsen og slår veldig hardt!
Hvilepulsen nå er på 77 og dunker veldig hardt. Kan ikke huske jeg opplevde det med første, så bra det er ufarlig hvertfall.
Gjør det som føles best for deg :) ha lav terskel for å kontakte lege. Det kan utløses av stress og går du å tenker på det blir det bare verre. Lykke til :)

Gjør det som føles best for deg :) ha lav terskel for å kontakte lege. Det kan utløses av stress og går du å tenker på det blir det bare verre. Lykke til :)
Takk♡ tar en tlf i morgen, jobber også bare til 1330 så mulig å stikke innom der etter det.

Jeg har alltid hatt en hvilepuls på rundt 80 (så lenge jeg kan huske ihvertfall), men får litt hjertebank innimellom hvor det da kjennes veldig godt i hele kroppen og det kjennes ut som hjertet er i halsen.
Er vel ikke uvanlig som flere nevner over her, men blir det for ille så skader det jo ikke å nevne det for legen :)

Back
Topp