Høy puls

Demeter

Glad i forumet
Junibarna 2015
Noen som har fått veldig høy puls? Jeg var med familien på et sånt vitenskapssenter der man kan teste pulsen sin. Min kom opp i 144!! Det er jo helt vilt. Jeg testet selv etterpå, og kom til 90, som fortsatt er høyt, men ikke i nærheten av hva maskinen viste. Min søster spurte rett ut om jeg var gravid, og jeg klarte ikke å lyve- hadde jo ikke tenkt å fortelle noen på flere måneder...

Men det er jo alt for tidlig st maskinen kunne fange opp to hjerteslag, siden jeg bare er 4+6/5 uker i dag.

Hva kan dette komne av?

Tror jeg må bestille en tur til legen snart.
 
Høy puls kan man gjerne ha innemellom uten at det betyr noe som helst :) Ikke tenk så mye på det :) Hør med legen din slik at han kan forklare deg bedre :) Jeg kan plutselig få skikkelig høy hvilepuls når jeg er gravid, sånn har det vært alle tre gangene. Men hjertet mitt er helt supert :)
 
Noen som har fått veldig høy puls? Jeg var med familien på et sånt vitenskapssenter der man kan teste pulsen sin. Min kom opp i 144!! Det er jo helt vilt. Jeg testet selv etterpå, og kom til 90, som fortsatt er høyt, men ikke i nærheten av hva maskinen viste. Min søster spurte rett ut om jeg var gravid, og jeg klarte ikke å lyve- hadde jo ikke tenkt å fortelle noen på flere måneder...

Men det er jo alt for tidlig st maskinen kunne fange opp to hjerteslag, siden jeg bare er 4+6/5 uker i dag.

Hva kan dette komne av?

Tror jeg må bestille en tur til legen snart.
Jeg plagdes med høy puls og hjertebank når jeg var gravid med nr.1.. Jeg var til legen mange ganger. Og måtte til slutt ha UL av hjertet mitt, alt var bra da.. Jeg hadde hvilepuls på 157, og BT var 102/201 ca.. Dette gikk opp å ned hele tiden, var kjempe ekkelt. Det gikk over da! :) men jeg hadde det ikke så tidlig.. Hadde det vel ca. I uke 20..
 
Noen som har fått veldig høy puls? Jeg var med familien på et sånt vitenskapssenter der man kan teste pulsen sin. Min kom opp i 144!! Det er jo helt vilt. Jeg testet selv etterpå, og kom til 90, som fortsatt er høyt, men ikke i nærheten av hva maskinen viste. Min søster spurte rett ut om jeg var gravid, og jeg klarte ikke å lyve- hadde jo ikke tenkt å fortelle noen på flere måneder...

Men det er jo alt for tidlig st maskinen kunne fange opp to hjerteslag, siden jeg bare er 4+6/5 uker i dag.

Hva kan dette komne av?

Tror jeg må bestille en tur til legen snart.


Det har ikke noe med babyens hjerteslag å gjøre. Å være gravid medfører store endringer i blodsirkulasjonen. Endringene består i økt blodvolum, raskere puls og mer blod pumpes ut av hjertet per minutt. I løpet av graviditeten økes mengden med blod i kroppen med 1 1/2 liter.
 
Back
Topp