Høy nattefeber barn

mkrago

Elsker forumet
Vi er på ferie i Spania med hele storfamilien og 2,5 åringen har blitt syk. Han er et ørebarn med tendenser til skyhøy feber men denne gangen er det annerledes. 2 netter nå har han bikket 40 i feber, rister over hele kroppen når feberen skyter i været (men ikke feberkramper), hvert helt panisk, snakket bare rør og drukket vann som en galing, men på dagtid har han litt feber men type under 38,5. Det er varmt her men kjempe kald og sur vind så veldig vanskelig å kle han fornuftig. Vi skal reise hjem i morgen tidlig, men jeg vurderer en tur på legevakta hvis han blir sånn i natt også.

Forslag til hva det kan være? Han har dren, ikke noe puss fra ørene, hoster litt og klager litt over sår hals.

Jeg ville snakket med en lege, for sikkerhetsskyld.. Jeg forhører meg alltid med lege/legevakt per telefon om barna får høy feber. Bedre å være på den sikre siden, og i allefall siden dere er på ferie..
God bedring til den lille:)

Jeg ville snakket med en lege, for sikkerhetsskyld.. Jeg forhører meg alltid med lege/legevakt per telefon om barna får høy feber. Bedre å være på den sikre siden, og i allefall siden dere er på ferie..
God bedring til den lille:)
Han kan jo ha fått en streptokokkinfeksjon i halsen? Mine har i allefall fått høy feber da, men også veldig vondt i halsen. Kan sees som et hvitt belegg bak i halsen/svelget og gjerne forstørret mandler.. Men som nevnt over, kontakt lege, det er uansett en lege som kan gi deg konkret svar på hva det er:)

Minste hos oss fikk halsinfeksjon når vi var i syden, fikk antibiotika med en gang så han ble bedre til vi skulle reise hjem, han hadd også høy feber.

Det er vanlig at feberen er høyere på kveld og natt. Og et positivt tegn at den går ned under 39 på dagen og ikke ligger konstant på over 40. Regner med du har målt uten påvirkning av febernedsettende?

Siden dere snart skal fly hjem, ville jeg kontaktet lege for evt å rekke antibiotikavirkning et par dager før avreise.

Vi er på ferie i Spania med hele storfamilien og 2,5 åringen har blitt syk. Han er et ørebarn med tendenser til skyhøy feber men denne gangen er det annerledes. 2 netter nå har han bikket 40 i feber, rister over hele kroppen når feberen skyter i været (men ikke feberkramper), hvert helt panisk, snakket bare rør og drukket vann som en galing, men på dagtid har han litt feber men type under 38,5. Det er varmt her men kjempe kald og sur vind så veldig vanskelig å kle han fornuftig. Vi skal reise hjem i morgen tidlig, men jeg vurderer en tur på legevakta hvis han blir sånn i natt også.

Forslag til hva det kan være? Han har dren, ikke noe puss fra ørene, hoster litt og klager litt over sår hals.
Hvordan gikk flyreisen?
God bedring !

Back
Topp