Høy gravid og brasiliansk

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg vurdere å bestille time til brasiliansk ca 4 uker før termin, er dette noe jeg burde unngå eller er det trygt og innenfor å gjøre det såpass før termin? Noen som har noe erfaring, noen som har tenkt tanken selv?
 
Eneste som kan være greit å tenke på er at man ofte jobber litt opp i det området og blir mer sensitiv etterhvert som fødselen nærmer seg. Så sånn personlig hadde jeg nok heller tatt det enda litt før, feks 6-8 uker før fødsel.
 
Dette er jo for ditt velvære, ja så lenge det et hvertfall to uker før du føder så huden leger litt så er jo det greit. Det er greit uansett, men infeksjonsfare blir større under fødsel om man har vokset eller barbert seg rett før fødsel. Men ja sier i fra at huden er mye mer ømfintelige nå enn før, og du kan reagere litt. Jeg gjorde det sist svangerskap men ikke så sent, stoppet når jeg skjønte at det var for vondt for meg som gravid. Nå bryr jeg meg ikke så mye, bare prøver å trimme i «blinde» der nede. Men hvorfor ønsker du å gjøre det? Jeg ønsket sist fordi mitt eget velvære, men bryr meg ikke denne gangen ❤️
 
Barn kan jo fødes to uker før termin, de kommer ikke på klokka. Så jeg ville tenkt at fire uker før termin er for tett på. For hva jeg ville vært komfortabel med, ihvertfall. Kan også si at for meg har kroppen gjort en helomvending nå i innspurten, og det verker mer, huden er super ømfintlig og jeg får kynnere og vondt veldig fort. Så jeg har trykket pauseknappen på nesten alt, ting jeg fint gjorde for to uker siden er nå uaktuelt. Og jeg er nå tre-fire uker før termin (30.desember). Så basert på min egen form, vil jeg anbefale å ikke legge opp til noen avtaler eller slike gjøremål de siste fire ukene.
 
Jeg hadde personlig droppet det. Det er ikke noe unaturlig at barna kan komme 2-3 uker før, og da mtp infeksjonsfaren. Og så må jeg si at jeg ikke bryr meg så mye hvordan det ser ut der nede noen uker før termin, og det kan være litt ømt og jeg ville ikke hatt stikkende utvekster i tillegg til andre plager etter fødsel. Det holder med renselsesprosessen. Men jeg har veldig lite hårvekst, og føler meg vel uansett om det er frisert eller ikke, og det samme med mannen :hilarious: Men vi er jo ulike, så hvis dette får deg til å føle deg vel, så er det kanskje verdt det? Det er jo ikke en periode i livet der man alltid føler seg fresh, sånn i slutten av et svangerskap :p
 
Hei. Jeg vurdere å bestille time til brasiliansk ca 4 uker før termin, er dette noe jeg burde unngå eller er det trygt og innenfor å gjøre det såpass før termin? Noen som har noe erfaring, noen som har tenkt tanken selv?

I og med at man 4 uker før termin kan ende opp med å føde under 2 uker etter en brasiliansk voksing av underlivet, og av infeksjonsårsaker helst ikke skal ha drevet med sånn rett før et eventuelt keisersnitt (som jo ingen er garantert å unngå), så ville jeg ikke ha gjort det.
Du kan være bariliansk vokset der nede resten av livet omtrent, så akkurat disse ukene og rett etter fødsel kan man vel gi litt blanke tenker jeg :p
 
Unn deg heller en massasje eller en tur til frisøren med kafebesøk etterpå ❤️❤️❤️
 
Eneste som kan være greit å tenke på er at man ofte jobber litt opp i det området og blir mer sensitiv etterhvert som fødselen nærmer seg. Så sånn personlig hadde jeg nok heller tatt det enda litt før, feks 6-8 uker før fødsel.
Takk for svar. Har også hørt det, hørt også at det gjør mer vondt en vanlig så mulig jeg bare dropper deg
 
Back
Topp