Høy feber +

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Frøkna mi begynte å hoste lørdag. Slapp dårlig matlyst søndag, men ingen feber tror jeg. I går snørrete,hoste, feber hele dagen, 39,6 på ettermiddag/kveld/natt. Sov veldig dårlig.

I dag lekte hun litt fra morran - blek, mørk rundt øya, ikke spist noe særlig anna enn noen biter appelsin, eple, bittelitt bolle. Men drukket godt. Sovna i fanget til pappen i 12 tida. sov en times tid. våkna men sovna i fanget mitt 30 min etterpå. Fikk en paracet kl 15, fikk ned feber og hun lekte og var nesten seg selv. Men 2 timer senere er hun slapp og bare liggeri fanget. tok temp kl 19.30, da var den oppe i 39,9. Fikk en paracet og er blitt lagt.
Hun har aldri vært så nære 40 i temp før. Hun hadde en våt bleie da jeg målte temp. det er jo bra. Hun nyser masse og hoster så det er typiske forkjølelsessympt.
Kjenner jeg er litt bekymra som dere skjønner.. Angrer meg for at vi ikke har besøk legen i dag, for å måle crp f.eks.

Hva gjør dere med høy feber og dårlig allmenntilstand?

Stakkars lille M!
Det kan ikke være noe godt å være så dårlig.
Teodor har vært over 40 i feber et par ganger. Den ene gangen endte det på legevakta - dobbeltsidig ørebetennelse. Den andre gangen skulle vi dra til legen om feberen ikke gav seg etter 3 døgn, men da dempet feberen seg og han fikk utslett - da konkluderte vi i at han hadde hatt en barnesykdom (han startet med øyekatarr)...
Jeg ville nok reist til lege om jeg var bekymret, hvertfall evt etter flere dager med så høy feber.
Vi gir paracet ved nedsatt almenntilstand og ser an formen og hvordan paracet hjelper på feberen..

oki - jeg ringer legen definitivt i morgen for en sjekk dersom formen ikke er noe bedre..!

Det er jo i hvertfall positivt at febernedsettende fungerer..

Takk for svar! hun har tatt seg mye på kinna, hun likte ikke at jeg tok på øra i går, men tror egentlig ikke det er ørebet. lell, sagt au-a og pekt på underlivet. hm ekkelt med syke barn..

Huffda. Sikkert lurt å ta en sjekk hos legen, ja. Alma har også hatt over 40 i feber, og flere dager på rad. Hun fikk antibiotika den gangen, men crp-en var egentlig ikke så høy, men stigende. Så jeg vet egentlig ikke om hun trengte antibiotika eller ei. Den var ikke lett å få i henne, for å si det sånn...
Masse god bedring til lille Mathilde! Og lykke til med legetime, det får dere sikkert om du bare ringer tidlig i morgen.

ps små barn tåler jo høy feber bedre enn voksne.. men ekkelt er det jo.

Her var det høy feber i fem dager. Crp var lav (13) nen det viste seg å være skarlagensfeber. Fått medisiner og er i god form nå!

Skarlagensfeber gikk i barnehagen, derfor jeg mistenkte dette selv om crp var lav. God bedring!

Gjør som deg [:)] tar temp, gir febernedsettende, forsøker å gi nok drikke (bra med våte bleier ja [:D]) og observere allmenntilstanden. Skjønner at du gjerne skulle ha fått tatt en CRP, lykke til i morgen og håper dere går en rolig natt i møte.

Takk for svar..![:)]

sant, barn tåler høy feber bedre enn voksne.. er bare ikke vant med så mye feber her i huset.. også er jeg litt bekymra for å bli smitta av influensa/svineinfluensa selv[&:] som kanskje gjør meg mer bekymret for hennes form..

Back
Topp