Høy feber? Hjelp!

Tove81

Elsker forumet
I dag på sommerfesten i bhg så lukas veldig pjusk ut, vi tok tempen på han og da viste det seg at han hadde 39 i feber. Dro så hjem med en gang og måtle den hjemme og da var den steget til 39,3. Gav han en paracet og så sovnet han. Da han voknet noen timer senere så hadde tabeletten virket og da hadde han bare 37,9 i feber. La han for kvelden og så nå skulle jeg inn å sjekke han og nå var den steget til 39,9 ! Ungen var glovarm og helt rød i ansiktet! Har gitt han en paracet til nå men jeg tørr ikke å legge meg nå når han er så varm. Men er det noe annet jeg kan gjøre for han nå? Uff synes dette er skikkelig ekkelt jeg! Han tok mmr vaksinen for 16 dager siden, kan dette være reakjonen så kommer så sent? Står på nettet at den kommer vanligvis fra 5 til 12 dager.. ( hadde ca 38 i feber to dager en uke etter mmr vaksinen)

Hørtes ut som reaksjon på MMR ja.

Reaksjonen kommer gjerne 1-2 uka etter injeksjonen, og er gjerne høy feber. Noen får også utslett som ligner på meslinger(er ikke det, men ligner)

Kan nok være en reaksjon på mmr ja.. Og ikke noe poeng med legetilsyn før etter 3 dager med feber eller evt om allmentilstanden er sterkt påvirket.. Kle av barnet, kjøl ned med våte kluter, gi godt med drikke og observer han videre.. Gi paracet med jevne mellomrom, kan evt også gi ibux mikstur (annenhver paracet - ibux) for å holde feberen nede om han er stor nok til å få det.. God bedring til gutten din - ikke noe morro når de er syke!!

Gi flytende ibux sammen med paracet, de virker på hver sin måte og får feberen til å gå ned. 
Fikk tips om det hos legen da feberen til Noah ikke gikk ned skikkelig (hadde 40 i 4 dager).
1 stikkpille og halv dose med ibux. 
Aner ikke om det kan være mmr som gir seint utsalag men siden reaksjonen kom med feber rett etter tror jeg heller det er ny syke som er på ferde.. Masse god bedring i heimen iallefall...

Takk for svar

Er nok ikke MMR vaksinen, har snakket med både helsesøster tidligere i dag og legevakt i kveld og den er for sent reaksjon til at dey kan være den.
Han har hatt nesten 40 i feber i hele dag, men har fått tempen ned med paracet. Men hver gang virkningen har gått ut så har feberen skutt i været igjen.
Han har brukt hele dagen med å sove, og kun vært våkeni en halvtime i slengen før han har sovet igjen.
Bare krysser fingree for at han er bedre i morgen, hvis feberen er fortsatt like høy så tar vi oss turen til legevakta da ja. Uff ikke noe gøy dette her nei...

Takk for svar

Er nok ikke MMR vaksinen, har snakket med både helsesøster tidligere i dag og legevakt i kveld og den er for sent reaksjon til at dey kan være den.
Han har hatt nesten 40 i feber i hele dag, men har fått tempen ned med paracet. Men hver gang virkningen har gått ut så har feberen skutt i været igjen.
Han har brukt hele dagen med å sove, og kun vært våkeni en halvtime i slengen før han har sovet igjen.
Bare krysser fingree for at han er bedre i morgen, hvis feberen er fortsatt like høy så tar vi oss turen til legevakta da ja. Uff ikke noe gøy dette her nei...

Her i huset har vi akkurat avsluttet en runde med høy feber på alle sammen.. (Voksne og barn)

Er et eller annet som gikk her tydeligvis, for sjelden jeg har feber.. Fikk pluttselig 39,5 i feber en kveld og var skikkelig laber form 2-3 dager.

Så fulgte begge ungene og kællen etter.. Akkurat det samme med pluttselig høy feber i noen dager, også helt fine igjen.

Sulla skrev:
Gi flytende ibux sammen med paracet, de virker på hver sin måte og får feberen til å gå ned. 
Fikk tips om det hos legen
da feberen til Noah ikke gikk ned skikkelig (hadde 40 i 4 dager).
1 stikkpille og halv dose med ibux. 
Aner ikke om det kan være mmr som gir seint utsalag men siden reaksjonen kom med feber rett etter tror jeg heller det er ny syke som er på ferde.. Masse god bedring i heimen iallefall...

det fikk vi beskjed om på barneavdelingen da gutten her var syk også
på gutten her så ska vi gi begge deller hver gang han får feber siden den ikke går ned med kun en av de

Tove81 skrev:
Takk for svar

Ikke noe gøy, nei :(
Har akkurat kommet tilbake fra legevakta med en febersyk frøken selv.

God bedring til dere! :)

YsePyse skrev:

Tove81 skrev:
Takk for svar

Ikke noe gøy, nei :(
Har akkurat kommet tilbake fra legevakta med en febersyk frøken selv.

God bedring til dere! :)

tusen takk og god bedring til snuppa di og! ikke noe gøy nei med syke barn. Men det er sikkert noe som går fortiden..

Back
Topp