Høstens valg

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Har dere bestemt dere hva dere skal stemme på?

Jeg har så lite peiling på politikk. Jeg vet kun om 1 politiker i kommunen, og han virker veldig trivelig. I tillegg viser valgomaten at vi tenker veldig likt. Jeg regner med at jeg kommer til å stemme på hans parti, for det er det som driver kommunen og jeg har svært få klager.
 
Vi flyttet til denne kommunen ved årsskiftet så kan ikke si at jeg kjenner godt til de forskjellige kandidatene, men har tatt valgomat og landet på det jeg stort sett lander på.
 
Syns valgomaten vae litt teit. Mine hjertesaker på en måte er jeg og de jeg visstnok er mest enig med på generelt basis, uenig om :p Så det er kjedelig. Og de jeg da er enig med, de er jeg totalt uenig om med alt annet da... Men det mistenkte jeg veldig også kom til å skje. Så de kommer ikke til å skje i det hele.

Jeg er egentlig fornøyd med kommunevalget og de jeg sånn sett landa på da. Hu ene har nå vært ordfører den siste perioden og har gjort veldig mye bra. Så jeg vet hu kan og gjør da. Så tror egentlig jeg vet hvor jeg er landa. Mtp kommunevalg.
 
Stemmer på det partiet jeg selv står på liste for. Hadde vært litt teit å ikke stemt på seg selv :p

Synes valgomaten ikke er den beste. Synes det var lite lokale saker som ble tatt opp der, egentlig :) og ting som er vanskelig å svare ja/nei på på den måten det er lagt opp til. Innenfor politikken er det jo også like intressant hvorfor man mener ja eller nei
 
Har ikke bestemt meg enda. Skal lese gjennom programmene som kommer i posten, ta noen valgomater og se hvor jeg ender til slutt. Jeg vet i det minste hvem jeg IKKE skal stemme på:hilarious: De Kristne f.eks. synes jeg er et skummelt parti, da de tviholder på at ekteskapet og familien skal bestå av mann og kone...:eek: Dette må da folk få bestemme selv, synes jeg:) Trodde vi var kommet lengre i 2019...

Kommer ikke til å gidde å se på debattene til stortingspolitikerne som varmer opp til stortingsvalg om to år. Det er jo ikke de vi skal stemme på uansett, og i en kommune er personer vel så viktig som parti. Lokale saker er jo det som er viktig ved kommunevalget, ikke om Støre eller Erna vinner debatten:rolleyes: Synes kommunevalget er blitt for amerikanisert mtp mediasirkuset rundt.
 
Stemmer på det partiet jeg selv står på liste for. Hadde vært litt teit å ikke stemt på seg selv :p

Synes valgomaten ikke er den beste. Synes det var lite lokale saker som ble tatt opp der, egentlig :) og ting som er vanskelig å svare ja/nei på på den måten det er lagt opp til. Innenfor politikken er det jo også like intressant hvorfor man mener ja eller nei

Ja enig med deg der. Jeg leste kommentarene til den kandidaten og en generell uttalelse om hva han ønsker, og det følte jeg var bedre enn bare valgomaten. Den kandidaten var ikke den som kom høyest opp heller. Den kandidaten var fra et parti jeg ikke ville ha stemt på i det hele tatt, sikkert fordi det blir for generelt.
 
Synes det med valg er litt vanskelig.
Har tatt noen tester og er enig med den jeg har lyst å stemme på i utg pkt.

Her jeg bor er det slik at uansett om et parti får flest stemmer kan noen andre ende opp som ordfører.
For de slår sammen partiene til et samarbeid osv.
Vanskelig p sette seg inn i.

Men er ikke for privatisering av helsetjenester osv.
Vil at stat og kommune i overtall skal styre de beste helsetilbudene.
I tillegg er jeg for at barn på skolen kan få skolemat osv.
Mer til barnefamilier og de som har minst
 
Jeg sliter litt i politikken lokalt, er dårlig på å følge med men jeg er ikke så enige i de som sitter der så ønsker ett skifte :)
 
Synes det er vanskelig denne gangen, føler det er valg mellom pest og kolera. Stemmer alltid ved valg,men vurderer å ikke gjøre det denne gangen.
 
Stemmer ikke hvis jeg ikke aner, eller så spør jeg mannen. Han jobber i kommunen og kjenner de bedre enn sånn test på nettet, så mye lettere å vite hvem som er enig med oss.
 
Bur i Noregs nest dyreste by. Ikkje fornøyd med dei som driver byn eller landet, det er blitt dyrt å vere kronisk sjuk og ha lavere inntekt enn folk flest. Eg har ikkje stemt på dei som styre no.
 
Ikke søsteren min :p

Men nei, aner ikke.
 
Jeg føler at ved dette valget går det mer på hvilke enkeltsaker som er viktig for meg her i kommunen, enn hvilket parti som ligger mitt hjerte nærmest..:) Så jeg blir å stemme på et parti jeg ikke har stemt på før.
Ved forrige valg stemte jeg på de som sitter nå, men de tok en helomvending etter valget på flere saker som var viktig for meg, så de kommer definitivt ikke til å få noen stemme fra meg på lenge!
 
Usikker, men mulig jeg lander på partiet venninna mi er medlem av. Virker som de vil mye godt for kommunen vår. Var også de som kom som ett av resultatene på valgomaten.
 
Jeg har bestemt meg, og er ikke overrasket over meg selv :)
 
Back
Topp