Hørselvern på 17 mai

Hadde holdt den premature babyen hjemme, hvertfall unngått steder med mye støy...

Er virkelig 17. mai-feiring så viktig at man tar hørselsvern på spebarn? Jeg er i sjokk :-(
Spurte vel i et innlegg etterpå om hva man bruker til babyer siden hørselvern er altfor stort..

Hadde holdt den premature babyen hjemme, hvertfall unngått steder med mye støy...

Er virkelig 17. mai-feiring så viktig at man tar hørselsvern på spebarn? Jeg er i sjokk :-(

Er jo ikke nødvendig å holde seg hjemme på 17. mai dersom man kan ta forholdsregler som gjør det forsvarlig.

Det er jo ikke farlig med hørselvern? Hvis ikke baby plages. Og dersom baby plages både av vern og lyd så er det jo bare å reise hjem igjen, men syns det er greit å forberede seg slik at hele familien kan få en fin dag. Sammen.

Om man har flere barn så er man faktisk nødt ut.. Eller kanskje man skal ødelegge barnas store dag fordi man ikke vil bruke hørselvern på den minste? Så ja, for mange er faktisk 17 mai feiringen så viktig.

Har man kun et barn eller veldig små barn som ikke forstår så er det jo enkelt å bli hjemme.. Men med barn i barnehagealder/skolealder som går i prøvetog og øver og øver til den store dagen og ser fram til det med stor glede...

Om man har flere barn så er man faktisk nødt ut.. Eller kanskje man skal ødelegge barnas store dag fordi man ikke vil bruke hørselvern på den minste? Så ja, for mange er faktisk 17 mai feiringen så viktig.

Har man kun et barn eller veldig små barn som ikke forstår så er det jo enkelt å bli hjemme.. Men med barn i barnehagealder/skolealder som går i prøvetog og øver og øver til den store dagen og ser fram til det med stor glede...
Da hadde jeg bedt pent om noen av de andre foreldrene evt. kunne tatt med de små i toget.
Jeg hadde ikke dratt ut en liten baby i 17.maitoget.

Enig.. Ser for meg det presset hørselsvernene gir mot hodet.. Kan umulig være bra for en liten baby??
Hadde heller holdt meg hjemme enn å trykke hørselsvern på hodet til en baby altså :-o

Haha, nå må dere roe dere ned! ;P det var ett spørsmål, var bare min mamma som spurte om det kanskje var nødvendig. Men er selv førstegangsmamma, så vet ikke hva som er vanlig..
Men da blir det ikke til at vi bruker det... Skal sikkert ikke se borgertoget allikavel, for der ER det mye og høy lyd

Hvilke hørselvern bruker man til baby da?
Vil gjerne ha til pjokken,men ser for meg at de man kjøper på fk til barn er litt vel store:p
Hva bruker dere?
Jeg har noen som er mindre og ment for små barn, var på festival med lisja i fjor da hun var 6mnd funket veldig bra:)Du får kjøpt dem mange plasser, feks clasohlson:)ImageUploadedByBV Forum1462947101.681355.jpg

Vi skal være i en bydel så mindre styr og folk og tar ikke full feiring da jeg tror mini på 17 mnd ikke takler full dag enda, eller hva det mora som blir hodegal;)

Enig.. Ser for meg det presset hørselsvernene gir mot hodet.. Kan umulig være bra for en liten baby??
Hadde heller holdt meg hjemme enn å trykke hørselsvern på hodet til en baby altså :-o

Enig, jeg hadde dog med min 11 dager gamle baby ut i Oslo i 2006, han sov seg gjennom hele feiringen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå lo jeg litt inni meg.... :joyful:o_O

Har aldri sett eller hørt om noen som har øreklokker på baby på 17. mai. Prematur eller ei. Men har hørt om, og opplevd selv mange som har måtte gå litt bort fordi barnet ikke likte lyden fra barne og folketog. Selv hatt en pjokk som var 3 mnd på sin første 17 mai som sov gjennom vanlig korps. Men når det gikk en med diger tromme og begynte å slå like ved der vi stod, DA våkna han. Og hva gjorde jeg da?! Jeg gikk litt unna og trillet han i søvn igjen. Helt normalt og var ikke den eneste som gjorde det.

Og vet du hva? Det gikk ikke utover noen andre, hverken de jeg var med eller andre i familien. Alle andre fikk fortsette å se på toget, barn som voksne. Veldig merkelig greie du.....

God 17.mai alle sammen.

:happy:happy:happy

Da hadde jeg bedt pent om noen av de andre foreldrene evt. kunne tatt med de små i toget.
Jeg hadde ikke dratt ut en liten baby i 17.maitoget.

Er ikke alle som har den luksusen.. Og på 17 mai har vel de fleste nok med sine egne. Jeg hadde aldri tatt på meg å ha andres barn i tillegg til egne. Alt for uoversiktlig.. Et millisekund og ungen du passer er borte i mengden... Bare fordi din egen unge spurte om noe ;)

For mye press? Er jo ikke akkurat stramme de hørselvernene.. Er mye verre press når de blir født.. ;)

For mye press? Er jo ikke akkurat stramme de hørselvernene.. Er mye verre press når de blir født.. ;)
Fødselen er de jo lagd for, disse små. Og siden de har mykt hode - nettopp pga fødselen, så ville jeg aldri verden satt noe sånt på et babyhode :-o Men det er meg, hva andre velger å gjøre med barna sine får bli dem sin sak ;-)

Fødselen er de jo lagd for, disse små. Og siden de har mykt hode - nettopp pga fødselen, så ville jeg aldri verden satt noe sånt på et babyhode :-o Men det er meg, hva andre velger å gjøre med barna sine får bli dem sin sak ;-)

Nettopp. De er ikke laget av den skjøreste porselen. Hadde ikke satt noe stramt på hodet jeg heller. Men de hørselvernene er da virkelig ikke stramme ;) jeg får de lett på mitt hode liksom.. Og da uten at det er ubehagelig ;)

Er ikke alle som har den luksusen.. Og på 17 mai har vel de fleste nok med sine egne. Jeg hadde aldri tatt på meg å ha andres barn i tillegg til egne. Alt for uoversiktlig.. Et millisekund og ungen du passer er borte i mengden... Bare fordi din egen unge spurte om noe ;)
Her hos oss, arrangerer foreldreutvalget i bhg tog med fane fra bhg.
Der kunne vi nok spurt om hjelp, hvis vi hadde vært i samme situasjon.

Uansett må man jo ta hensyn til den lille babyen, og da må man kanskje gå bakerst i toget, ikke være med i toget, eller bli hjemme, hvis babyen ikke vil ha på hørselvern.
Hvis man finner hørselvern som passer fint, og faktisk skjermer, kan det jo hende det kan gå fint.

I bhg der jeg jobbet før, klarte vi forøvrig å holde styr på 4-5 barn hver, selv midt i Oslo under store tilstelninger. ;)

Her hos oss, arrangerer foreldreutvalget i bhg tog med fane fra bhg.
Der kunne vi nok spurt om hjelp, hvis vi hadde vært i samme situasjon.

Uansett må man jo ta hensyn til den lille babyen, og da må man kanskje gå bakerst i toget, ikke være med i toget, eller bli hjemme, hvis babyen ikke vil ha på hørselvern.
Hvis man finner hørselvern som passer fint, og faktisk skjermer, kan det jo hende det kan gå fint.

I bhg der jeg jobbet før, klarte vi forøvrig å holde styr på 4-5 barn hver, selv midt i Oslo under store tilstelninger. ;)
Og tenk,noen av oss har mer enn et barn... Jeg har tre. Og en mann med ansvar for å arrangere det som skjer denne dagen så jeg er i hovedsak alene med dem. Jeg tar likevel sjansen på at ikke en er helt borte fordi jeg ser et sekund på den andre... (neste år er det verre, i år er den yngste ikke mobil...Men neste år er kaaaanskje ikke mannen i arr.kommiteen da...)

Det er mulig å holde styr på et par tre unger alrså. Selv for oss som ikke er pedagoger. Skulle det være noen som ikke fikk fulgt sine pga baby så hadde jeg holdt øye med en unge til jeg. Selv om jeg har tre. Og tar med babyen, helt uten hørselsvern. Det lar seg gjøre, det finnes stort sett noen i bhg/skole som kan de etter en ekstra om det et krise i toget

Back
Topp