Har noen her erfaring med hørselstap hos barn? Barnet på 2 år har alvorlig hørselstap, og er under utredning om hvorfor. Har ikke væske i øret, har foreløpig ikke funnet noen annen årsak. Hørselen var som normal ved fødsel, men later til å ha blitt gradvis borte siden hun fylte ett år. Språket hun hadde har blitt borte, men babler enda litt.
Kan man genteste seg for å se om det er noe arvelig i dette?
Både jeg og far vet lite om genene våre, og om det kan ha vært hørselsproblemer lengre bak i familien. Ingen av oss foreldre har hatt problemer med hørsel. Dette er både vondt og vanskelig på grunn av uvitenheten rundt det hele, og ventetiden som jeg ikke får fremskyndet mer enn det jeg allerede har. Har vært i kontakt med private sykehus, så slipper å vente månedsvis, kun ukesvis.
Ønsker alle slags erfaringer, kan ev. sende meg pm også.
Kan man genteste seg for å se om det er noe arvelig i dette?
Både jeg og far vet lite om genene våre, og om det kan ha vært hørselsproblemer lengre bak i familien. Ingen av oss foreldre har hatt problemer med hørsel. Dette er både vondt og vanskelig på grunn av uvitenheten rundt det hele, og ventetiden som jeg ikke får fremskyndet mer enn det jeg allerede har. Har vært i kontakt med private sykehus, så slipper å vente månedsvis, kun ukesvis.
Ønsker alle slags erfaringer, kan ev. sende meg pm også.