Hører ikke hjertelyd =(

Schnuffy

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Hei igen =)

Siden jeg har hatt blødninger hver dag i mitt svangerskap kjøpte jeg en doppler for å kunne roe meg ned =) Har funnet hjertelyden helt siden uke 13, men i går og i dag finner jeg den ikke. Er i tillegg superduper forstoppa og lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre?

Er ikke kjempe bekymra, men det føles rart å helt plutselig ikke finne den :( Noen andre som har samme erfaring?

Har ikke erfaring med bruk av doppler til hjemmebruk, og av frykt for å ikke finne har jeg latt være å kjøpe. Men da jeg gikk gravid med første skjedde det et par ganger at jordmor slet med å finne hjertelyd og de gjør jo dette mange ganger om dagen. Hvis du ikke klarer å roe deg ville jeg kontaktet lege eller jordmor, men mest sannsynlig er alt bra :) Lykke til!!

Hørte ingenting før i uke 16-17.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hei igen =)

Siden jeg har hatt blødninger hver dag i mitt svangerskap kjøpte jeg en doppler for å kunne roe meg ned =) Har funnet hjertelyden helt siden uke 13, men i går og i dag finner jeg den ikke. Er i tillegg superduper forstoppa og lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre?

Er ikke kjempe bekymra, men det føles rart å helt plutselig ikke finne den :( Noen andre som har samme erfaring?
Du vet at du ikke skal bruke doppler så ofte sant. Barnet kan bli stresset. Har hørt at det ikke er anbefalt å bruke det mer enn en gang i uken toppen. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hei igen =)

Jeg fant ikke hjertelyden i går og dagen før, men var hos jordmor i dag. Hun hadde også problemer med å finne den til og begynne med, men fant den til slutt. Sterk og klar ;)

Var hos jordmor forrige uke. Var da 17 uker. Hun fant ikke hjertelyd. Jeg merket hun ble bekymret, selv om hun hadde sagt at det kunne ta tid å finne den. Bekymringen kom nok av historien min, siden det hender at hjertelyden er vanskelig å finne så tidlig. Jeg ble sendt på UL og alt var i skjønneste orden. Blir du bekymret så ta kontakt med jordmor, men det er nok i orden :)

Jeg slet også med blødninger tidligere i svangerskapet, og brukte doppler innimellom for bekreftelse... Det var vel en 2-3 ganger jeg ikke fant lyden. Virket som babyen lå mye lengre bak noen ganger, derfor ble den vanskelig å finne. Jeg prøvde igjen etter noen dager, og fant den igjen :) Det var en periode lyden var veldig fjern, der den også forsvant veldig raskt når jeg fant den, det har vel med hvordan babyen lå å gjøre :) Håper du finner den igjen snart!

Har slitt litt jeg også, men forklaringen her har vært at den har ligget med ryggen inntill min rygg å derfor veldig vanskelig å finne sa JM. Du må liksom treffe veldig nøyaktig for å høre den uten UL apparat :/

Jeg blødde og kjøpte meg derfor en jeg også. Fant hjertelyden den kvelden. Så i går da jeg ville prøve så klarte jeg ikke å finne den - men mannen derimot fant den. Tror det er lettere når man ikke selv ligger på ryggen, så kanskje du kan be mannen din eller ei venninne lete? :-)

pass på at du bruker nok gele/vann og skru lyden på fullt. Ligg helt flatt. Ungen flytter på seg og kan ligge langt bak. Om du blir stresset, spør om UL henvisning/gjør det privat. Helt vanlig å plutselig ikke finne den. Man må treffe veldig presist for å finne lyden, plutselig forsvinner den. Håper det ordner seg :-)

Din egen hjertelyd er også sterk ift babyens og kan lett kamuflere babyens hjertelyd tidlig i svangerskapet. Fastlegen forklarte det da hun brukte litt tid på å finne den i uke 14. Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men mange leger og jordmødre venter til uke 16-18 før de vil lytte etter hjertelyd for å ikke skape unødig bekymring.

Har du vært på ultralyd forresten? For om du ikke har vært det etter uke 11 så kan det jo være at du har morkake som ligger mot magen og altså foran barnet sånn som meg, og da blir det ekstra vanskelig å finne :-)

Siden jeg har hatt så store blødninger så har jeg vært på UL ca 6 ganger. =) så jeg vet at baby har det bra og at morkake ligger forann. Har ikke brukt doppler på en stund men før det har jeg alltid funnet den før. Måtte til og med hjelpe legen med å finne den =)

Er veldig forstoppet (har ikke vært på do på 5 dager, wæææææ) så lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre?

Takk for alle svar :D

Jeg har alltid funnet hjertelyden selv med Angelsounds doppleren min, men i går da jeg var hos jordmor fant hun den ikke. Fikk beskjed om å tømme blæra og etter litt mer leting fant hun den. Da sa hun at fosteret mest sannsynlig ligger med ryggen til. Jordmoren min synes forresten det er helt topp at jeg bruker doppler hjemme og sier det er helt trygt å bruke.

Back
Topp