Høre hjertelyd hos jordmor

Tomatplante

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Har dere vært hos jordmor og fått høre fosterlyd/hjertelyd? Hvor langt var du på vei da i så fall?
Jeg skal i morgen, da er jeg 12 uker. Håper hun finner den :Heartred

Hørte men var nesten 17 uker ikke alltid de vil høre om det er tidlig

I forrige svangerskap prøvde jordmor å lytte da jeg var 12 uker, men da fant hun ikke noe hjertelyd, det var for tidlig. Neste kontroll var ved 24 uker, og da hadde jeg vært på ultralyd i mellomtiden og kjente spark, så det var ikke like spennende!

Nå blir første kontroll hos jordmor i uke 16 så det er bedre mulighet å høre noe og litt mer stas :)

Jeg fikk nei i uke 13 av jordmor. Hvis du bor i samme kommune som meg hører de ikke etter hjertelyden før i uke 15-16.

Håper å kunne høre da jeg skal dit, om 2 uker, er da 17 uker.
Husker ikke når jordmor prøvde å lytte sist, men var vel ikke noe tidligere :)

tenkte kanskje å høre om legen hsr utstyr til å lytte på fredag, noen som har erfaring med å gjøre det hos lege?

Fikk høre hjertelyd hos jordmor i dag, 16+5 ❤️ Sist svangerskap fikk jeg beskjed om at de ikke ville bruke doppler før tidligst uke 14 da det ikke var noen garanti for at de fant hjertelyden så tidlig og at det kunne skape unødig bekymring hos mor.

Jeg har doppler selv, og fant hjertelyd allerede da jeg var 10 uker denne gangen, etter litt leting. Nå når jeg er 12 uker finner jeg den med en gang :love7

Her fant jordmor hjertelyden allerede i uke 7-8 i de to første svangerskapene, mens i dette hadde jeg første kontroll i uke 12, og hun fant nok en gang hjertelyden ganske enkelt :happy:

Håper å kunne høre da jeg skal dit, om 2 uker, er da 17 uker.
Husker ikke når jordmor prøvde å lytte sist, men var vel ikke noe tidligere :)

tenkte kanskje å høre om legen hsr utstyr til å lytte på fredag, noen som har erfaring med å gjøre det hos lege?

Legen prøvde på meg rundt 12 uker sist graviditet, fant den ikke. Hun spurte om hun skulle sjekke da jeg var der på mandag, 12+2, men siden jeg skal på ultralyd neste mandag takket jeg nei til det for å unngå unødvendig bekymring.

Legen prøvde på meg rundt 12 uker sist graviditet, fant den ikke. Hun spurte om hun skulle sjekke da jeg var der på mandag, 12+2, men siden jeg skal på ultralyd neste mandag takket jeg nei til det for å unngå unødvendig bekymring.
Ja, jeg ville heller ikke prøvd så tidlig, for bekymringer.
Jeg er 15+4 på fredag, og selv om jeg har hatt 2 tul er jeg veldig bekymret og redd for at fosteret har sluttet å leve, men fikk bekreftet liv i uke 11+0, skal ikke på Oul før om 4 uker :o

Tror ikke de har prøvd å lytte før ca uke 16 her for å ikke skape bekymring om de ikke finner den :)

I forrige graviditet fikk jeg høre hjertelyd hos jordmor i uke 16. var hos jordmor 12+5 denne gangen, men da sjekket hun ikke. Jeg spurte heller ikke siden jeg hadde vært på ultralyd dagen før. Man kan vel potensielt høre hjertelyd så tidlig, men ikke bli engstelig om jordmor ikke kan finne hjertelyden for er ikke alltid de gjør det så tidlig.

Fikk høre med doppler hos legen 11+1. Skal til jordmor for første gang i morgen, 15+2:)

Var hos fastlegen forrige uke pga blødning, og etter mye leting fant han babypulsen,men han sa at det er mange ganger en ikke finner den så tidlig,selv om alt er bra.

Fastlegen min tok faktisk frem utstyret med både ultralyd og doppler forrige uke (uke 11). Hørte hjertelyden/svisjingen man hører :)

Jeg var hos jordmor i forrige uke (da 12+1). Hun sa vi skulle prøve å høre, men hun sa at det ikke var sikkert at vi hørte noe - hun ville ikke at jeg skulle bli skuffet. Jeg la merke til at hun var litt usikker på om hun ville bruke doppler eller ikke, men så ble det gjort. Fant hjertelyd til lille med en gang :) :Heartred

Jeg fikk beskjed at jordmødre ikke skal bruke doppler før i uke 15. Sikkert forskjell fra jordmor til jordmor om de følger dette :)

Fikk legen til å prøve da jeg var der i uke 11, men hørte ingenting. Alt var likevel fint med mini på tidlig ultralyd i uke 12 :)

Back
Topp