Hønsa som hadde SA men nå vil ho ha!

ORIGINAL: Tonjeoglillegutt

Hei! Moro å se om det klaffer for dere første pp etter SA. HAdde selv en MA med utskraping for 11 dager siden. Vi skal også kjøre rett på, og har fått klarsignal fra både gyn og lege [:)] Har aldri vært noe fan av å el-teste, men denne gangen gjør jeg det for å se om kroppen kommer i rute igjen. Hatt sterke tester 2 dager på rad, så usikker på om det bare henger igjen fra jeg var gravid. Tok en g-test for 2 dager siden, og den var ihvertfall positiv. Hørt at restene kan sitte i kroppen i 4-6 uker[&:]
Har hatt mye vondt nederst til venstre i magen oghar tenkt at det KAN være infeksjon, så vært litt bekymra.. Men siden eltestene er så sterke så har jeg begynt å lure på om det bare er eggløsning.. Ikke godt å si [8D]

Blir gøy å følge med på deg ihvertfall, siden vi er litt i samme båt [:)] Utrolig leit med SA, men håper spiren sitter fort igjen og blir der i 9 mnd[;)]


Off tris med MA :_( Og utskraping har jeg forstått er ganske kjipt det også :( Men men, nå er det over og det er fint å høre at dere er klar for å kjøre på igjen. Er liksom ingenting som kan fylle tomrommet bedre enn en ny spire kan :-)

Off ja..jeg er selv redd for at den el-testen jeg tok ca 2 uker etter SA var ugyldig..huff...men men, håper ikke det da. Hadde faktisk ikke forundret meg om jeg hadde eggløsning senere..oh nooo..vært litt lite action siste uka så håper ikke det :-P

Jeg trodde også jeg hadde infeksjon ei stund..hadde vondt/ubehag nederst i magen...men det gikk heldigvis over, håper det går over med deg også! Hadde først vondt til høyre nederst i magen før det ble over det hele nederst i magen før det gikk helt over....

Da håper jeg du får en liten spire til å sitte veldig veldig snart :-) PS: prøv å bli spådd av Sol davel :-) Det har jeg blitt og hun såg at jeg var gravid allerede eller på neste pp og at det ble ei jente :-D
 
ORIGINAL: Kaimana

Gratulerer med "ny" dagbok,blir spennende og følge deg her inne,og håper ikke du blir her inne for lenge,og kommer deg inn i ett nytt terminforum.

Lykke til med testingen om ett par dager


Tusen takk snuppa :-) Håper du kommer deg inn på et terminforum snart du også. Har du vært prøver lenge eller?
 


Off tris med MA :_( Og utskraping har jeg forstått er ganske kjipt det også :( Men men, nå er det over og det er fint å høre at dere er klar for å kjøre på igjen. Er liksom ingenting som kan fylle tomrommet bedre enn en ny spire kan :-)

Off ja..jeg er selv redd for at den el-testen jeg tok ca 2 uker etter SA var ugyldig..huff...men men, håper ikke det da. Hadde faktisk ikke forundret meg om jeg hadde eggløsning senere..oh nooo..vært litt lite action siste uka så håper ikke det :-P

Jeg trodde også jeg hadde infeksjon ei stund..hadde vondt/ubehag nederst i magen...men det gikk heldigvis over, håper det går over med deg også! Hadde først vondt til høyre nederst i magen før det ble over det hele nederst i magen før det gikk helt over....

Da håper jeg du får en liten spire til å sitte veldig veldig snart :-) PS: prøv å bli spådd av Sol davel :-) Det har jeg blitt og hun såg at jeg var gravid allerede eller på neste pp og at det ble ei jente :-D


Har sendt pm til Sol ja, sa haper hun har tid i lopet av uka[;)]
 
En liten oppdatering :-)

SEPTEMBER:

13 Begynte å blø- 8+3 på vei - SA
14 Hjertet slo fortsatt men embroet var altfor lite. På kvelden kom en geleklump ut (må ha vært embroet)
15
16
17 Fikk svake rie-lignende smerter. Store blodklumper kom ut
18 Enda mer rier
19 Litt mer rier og et slags "egg" kom ut. Etter "egget" stoppa smertene.
20
21
22 Blødde mindre
23
24 Slutta å blø
25 SEX
26
27 Positiv el-test etterfulgt av SEX
28 mannen er borte i forbindelse med jobb
29
30

OKTOBER:

1
2 Begynte å få litt ubehag helt nederst til høyre i magen..særlig når jeg bevegde meg.
3 Samme som igår
4 Litt vondere nederst til høyre..er det eggstokken??
5 Idag har ubehaget blitt mer sånn ømt og sårt og ikke på høyre side lengre men hele magen.. mye utflod og hyppige dobesøk..
6 Mage-ubehaget gikk gradvis over idag
7
8 Mye utflod!!
9 G-test: Negativ [:'(] forstatt mye utflod
10 Mye mye utflod..hva skjer ? Har jeg el nå da liksom?? ingen andre symptomer igrunn..eller jo- tisser hele tiden på kveldstid!
11 IKM g-test: Soleklar negativ! [:(] men tror jeg har bommet på IKM..regnet 14 dgr utfra den dagen eltesten var positv men el er jo noen dager etter...
12
13 IKM?
14 tenkte å ta ny test hvis ikke tanta har kommet
15
16
17
 
Enda en oppdatering

SEPTEMBER:

13 Begynte å blø- 8+3 på vei - SA
14 Hjertet slo fortsatt men embroet var altfor lite. På kvelden kom en geleklump ut (må ha vært embroet)
15
16
17 Fikk svake rie-lignende smerter. Store blodklumper kom ut
18 Enda mer rier
19 Litt mer rier og et slags "egg" kom ut. Etter "egget" stoppa smertene.
20
21
22 Blødde mindre
23
24 Slutta å blø
25 SEX
26
27 Positiv el-test etterfulgt av SEX
28 mannen er borte i forbindelse med jobb
29
30

OKTOBER:

1
2 Begynte å få litt ubehag helt nederst til høyre i magen..særlig når jeg bevegde meg.
3 Samme som igår
4 Litt vondere nederst til høyre..er det eggstokken??
5 Idag har ubehaget blitt mer sånn ømt og sårt og ikke på høyre side lengre men hele magen.. mye utflod og hyppige dobesøk..
6 Mage-ubehaget gikk gradvis over idag
7
8 Mye utflod!!
9 G-test: Negativ forstatt mye utflod
10 Mye mye utflod..hva skjer ? Har jeg el nå da liksom?? ingen andre symptomer igrunn..eller jo- tisser hele tiden på kveldstid!
11 IKM g-test: Soleklar negativ! men tror jeg har bommet på IKM..regnet 14 dgr utfra den dagen eltesten var positv men el er jo noen dager etter...
12
13 IKM?
14 testet den var NEGATIV :-((
15
16
17
 
Nå er jeg ganske sikker på at det er tanta som banker på døra :-( Ersur på meg selv siden jeg gikk rundt og trodde jeg hadde el ca 1 uke før jeg egentklig hadde det. Hadde vi bare hatt oss litt mer den perioden der så hadde jeg kanskje vært gravid nå :-(((

Men men..da blir det juli/august??? baby istedn da..

Så hvis vi går utfra at tanta kommer idag...har litt brunt i utfloden og masse murring så regner med ho kommer iløpet av dagen..
vel så blir kalenderen slik:

OKTOBER:

15 Tanta kommer
16
17
18
19
20
21
22 starte el-testinga.
23
24
25
26
27 EL-dagen ?
28
29

NOV

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 ta første g-testen...
12 IKM
13
14
15

Litt vittig...den dagen jeg har IKM skal jeg på helgetur med ei venninne til Oslo og Køben :-)
 
Jepp- det er det :-) Men kom til å tenke på at det kanskje er bedre å spare 3 dager og så gasse på når el-testen er positiv? nei jeg tror det blir annenhver dag fra tanta stikker :-)
 
ORIGINAL: Hønsa

Jepp- det er det :-) Men kom til å tenke på at det kanskje er bedre å spare 3 dager og så gasse på når el-testen er positiv? nei jeg tror det blir annenhver dag fra tanta stikker :-)


Hadde hatt regelmessig gjennom hele jeg da, 2-3 hver dag [:)] hihi. Lykke til [:D]
 
Oppdatering igjen


OKTOBER:

15 Tanta kom [:@]
16
17
18
19
20
21
22 starte el-testinga. negativ eltest
23 negativ el-test
24 negativ el-test..ingen spesielle symptomer...blendahvite el-tester
25
26
27 EL-dagen ?
28
29



NOV

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 ta første g-testen...
12 IKM
13
14
15
 
Da var det LH-etteller anna stigning og eggløsningen er nær :-)



OKTOBER:

15 Tanta kom
16
17
18
19
20
21
22 starte el-testinga. negativ eltest
23 negativ el-test
24 negativ el-test..ingen spesielle symptomer...blendahvite el-tester
25 negativ test men nå er den like rundt hjørnet så
26 positiv test- ikveld blir det enda mer
27 EL-dagen ?
28
29



NOV

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 ta første g-testen...
12 IKM
13
14
15


 
Er i det dype hjørnet idag.

Tenker at jeg kaster bort livet mitt ved å sitte på dette dølle kontoret og gjøre noe jeg ikke trives med. Tenker at livet er altfor kort til å måtte fylles med kjedelige ting! Tenk de som våkner hver dag og bare gleder seg over å komme igang med dagen! Jeg vil også ha det sånn- HVER DAG :-)

Jeg burde jo for all del ikke klage...det er egentlig kvalmt når sånne som meg sutrer over ting når jeg har så uendelig mye å være takknemlig for men det handler igrunn om det store bildet- hva er meningen med MITT liv :-)

Jeg er jo privilegert som bor i Norge, er frisk, har god økonomi, bor fint, har en frisk herlig sønn og en snill og god mann, god familie, mange venner, en godt betalt jobb osv osv...off..når jeg skriver dette så fatter jeg nesten ikke hvorfor jeg begynte på dette innlegget. Ser jo at jeg bare motsier meg selv hele tiden..

MEN jeg vil gjøre noe GIVENDE både for meg og for verden :-) Det er det det handler om :-) Jeg er lysten på nye eventyr- jeg trenger å skifte beite!

Alltid har jeg vært sånn- en rastløs person som hele tiden søker nye gleder og utfordringer- trodde kanskje det ville roe seg når jeg fikk barn og at jeg ville få nok tilfredsstillelse på dette punktet ved å være ei god mor og ei god kone og ha et fint og flott familieliv...men off nei..jeg syns det kan bli så overfladisk også- JEG blir overfladisk av å være i den samme bobla dag ut og dag inn.

Ikke rart alle ender opp med svære hus fylt med ting og klesskap som tyter utover. Man blir så opptatt av materielle goder når man lever dette livet og hele tiden sammenligner seg med andre, jeg vil ikke være sånn. Jeg vil heller være rik på opplevelser og erfaringer enn rik på ting!

Vel, vel...planen min er denne:

1.Jobbe her frem til jeg går ut i permisjon med nr 2.
2. Føde nr 2 og ha mammaperm
3. Iløpet av permisjonen- bygge opp nettbutikken min og begynne å søke på jobb i barnehage- deltid.
4. Utforske muligheter til å studere/jobbe i utlandet...eller gjøre noe frivillighetsarbeid.....finne ut hva jeg vil med livet :-)

Ok, så til slutt- jeg vet at jeg ikke har noen grunn til å klage- MEN

jeg leste en artikkel i ei avis her om dagen: "Bykle- beste bygda å bo i i Norge". Det kom frem at bygda var godt likt og folk trivdes veldig godt der. Istedenfor å sole seg i glansen så sa de: "Hva kan vi gjøre for å få det ENDA bedre her". Og folk kom med forslag...
Sånn er det med meg også- jeg har et liv som er fantastisk og ikke forunt alle men likevel vil jeg gjøre det enda bedre...

Yess..dagens tanker :-)
 
Føler meg ikke gravid i det hele tatt men det er jo bare 7 dgr siden el så bare å smøre seg med tålmod!
Her er en liten oppdatering:


OKTOBER:

15 Tanta kom
16
17
18
19
20
21
22 starte el-testinga. negativ eltest
23 negativ el-test
24 negativ el-test..ingen spesielle symptomer...blendahvite el-tester
25 negativ test men nå er den like rundt hjørnet så
26 positiv test-
27 positiv test
28 negativ test og el-symptomene borte vekk
29



NOV

1
2
3
4 Tok g-test etter insp fra Elisa29..men den var såklart negativ. Altfor tidlig...I know
5
6
7
8
9
10
11 ta første g-testen...
12 IKM
13
14
15
 
Urolig spennende å lese....[;)]

kjenner meg utrolig godt igjen i deg...både når det gjelder jakten på spiren og resten...

Hadde SA for nesten tre uker siden og det er ikke snakk om noe venting her....selv om legen sier j burde vente en mens..
ville j skulle ha en dato å regne tilbake til... man føler seg litt utålmodig...ble gravid på ppilla sist...så forventer nesten at d går fort nå...utålmodig sa du..[:D]

Høre ut som en utrolig bra plan for fremtida....[;)] har en litt sånn urolighet når det gjelder jobben j også... man blir fort lei , når man mister motivasjonen og jobben ikke gir deg noen ting lenger... Satser også på å holde ut til jeg skal ut i permisjon...så får jeg prøve å legge en slagplan i løpet av graviditeten/permisjonen...

Håper spira sitter snart...

Gleder meg til og lese mer...[;)]

kos
 
Takk for det Englesmil :-) Godt å høre at det er flere som har det sånn som meg når det gjelder jobb og livet generelt- ikke alltid lett å finne roen i situasjonen til tross for at man vet at man er heldig :-)

Nei det er bare tull det der med å vente 1 syklus..det har jeg lest mange steder+ at gynekologen min sa det til meg. Sikkert bare legen din som ikke er helt oppdatert. Er jo igrunn logisk...hvis kroppen er klar så klarer den å bli gravid :-)

Her kom tanta allerede på mandag så håpet om nok en juli-baby brast...men men...da håper jeg virkelig det går på neste for ellers er vi over på høsten og jeg hadde virkelig trua på et sommerbarn!

Her er kalenderen fremover:

NOVEMBER:

8 Tanta kom [:'(][:'(] 3 dager før iKM !
9
10 KOm plutselig melk ut av puppene...hAHA.vittig...er det normalt?? Kan jeg være en av de sm blør men er gravid?? neppe, men tester imorra uasett...hehe..
11 g-test selvom jeg vet 99.9% at den er negativ.
12
13
14
15
16 begynne å el-teste (ikke vits før for jeg er jo uansett bortreist)
17 el-teste
18 el-teste
19 kanskje får jeg positiv el-test her?
20 nå er definitivt el-testen positiv
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

DESEMBER

1
2 sniktest??
3 sniktest???
4 IKM
5
6
7
8



Wish me luck :-) Får termin på bursdagen min (17.aug) hvis jeg blir gravid på denne pp... :-)
 
Ble litt lei av å være her inne rett og slett så har hatt en pause. Men som oftest betyr det bare at pang så er jeg tilbake med et smell :-)

Kan jo komme med en oppdatering på prøvingen. Vel, vi fant ut at det ville være svært ubeleilig å få termin 16.aug. 4 dager etter den 20.aug skal nemlig min kjære være forlover til bestekompisen sin og vi kjenner begge to godt og vielsen skal være i Danmark på Skagen...så da sier det seg selv at det ikke er snusfornuftig å satse på bryllup 4 dager etter termin- det er jo rett og skett høl i haude! Så nei...vi skippa ut denne runda og lurt var det for for ca ei uke siden fikk vi DEN runda med omgangssyke begge to+ lillegutt!!!

Spydde hver halvtime i 12 timer...det var helt grusomt! Og hadde kraftig feber og vondt i hele kroppen! Sist gang jeg var gravid, når jeg mista, så hadde jeg også ei runde med sykdom..da var jeg syk med lungebetennelse i ca 3 uker...jeg har alltid følt på meg at dette var grunnen til at jeg mista, men sikker kan man jo aldri være. Men pga det så vil jeg helst være frisk de første mnd av svangerskapet med nestemann...

OK nok om det..vi KAN være gravide denne gangen uansett da...hadde jo sex tirsdag ca 4 dager før eggløsning så det kan jo hende..men tviler jo på det, skal mye til :-)

Men håper håper håper jeg blir gravid på neste forsøk!! Da blir terminen 8.sept...ikke drømmedatoen men helt ok..bedre enn oktober...
 
Back
Topp