Hærlig musikk

Apeloffen

Forumet er livet
Holder på å bake boller jeg (med crispo inni) og hører på Coldplay og Madrugada.... Fix you,lift me,trouble, majesty.... ah...er så nydelig musikk...[:D] Også litt kaptein kabelsatan og titten tei innimellom da[;)]

så kos da [:D] kan jeg få smake bolle etterpå eller? [:)]

jah, klart det! Bare kom du.. Ta med deg snuppeluppa di, så kan hun og Elias leke sammen mens vi gommler boller[:D]

herlig [:D] vi kommer vi [:D][8D]

Boller m crispo i??? Altså sjokoladebiter??? Oi oi oi, hørtes godt ut! Æ vil og smake![:D]

mhm..d e driiiitgodt! Hadde bare deigen kunne hæva ordentlig, så hadde alt vært perfækt....[&o]

ORIGINAL: Fuvi23

Boller m crispo i??? Altså sjokoladebiter??? Oi oi oi, hørtes godt ut! Æ vil og smake![:D]

Kan du legge ut oppskrift.  bruker alltid samme bolledeig, og kunne gjerne tenke meg å prøve noe nytt... Kanskje det kan friste en stakkars kvalm sjel..

Jada, brukte mammas bolleoppskrift i dag..hun har så gode boller!
Ca 16 boller

10 dl mel
1  dl farin
1  pk tørrgjær
1 stk kardemomme
100gr smør
3,5dl melk.

Bland sammen det tørre.
Smelt smøret og ha i melka...skal være lunkent. Ha i det tørre, og elt ivei..[;)]

Hev til dobbel størrelse.
Stekes på 200gr. Er ikke sikker på tiden, men regner med det er ca 10minutte...avhengig av ovn...

Rull selvfølgelig inn bitene med sjokolade da når du ruller bollene..[;)]

Boller med crispo hørtes veldig godt ut!!!! Det skal jeg prøve selv også tror jeg!!! [:)]

Back
Topp