*Trønderpia*
Glad i forumet
fikk svar etter ca 1-2 uker jeg...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: VilSåGjerne
ORIGINAL: cicole
Ja det er riktig, behnadling på permisjonspenger er3 mnd. Derfor man skal sende de inn så raskt som mulig[:)]
Dere som klager på NAV - Ja jeg skjønner at det er frustrerende men det som er oppslag i media nå har ingenting med foreldrepermisjon å gjøre, det har med arbeidsledighetstrygd - og der skal NAV behandle søknader innen 3 uker. For vår stønad er det 3 mnd og den fristens står på alle NAV sine sider, til og med på søknadsarket står dette!!. Det er derfor vårt ansvar å søke i god tid.
Jeg bor i Oslo og her klarte Nav å behandle min søknad på under 2 mnd, og det inkluderte juleperioden.
fant dette på nav sine sider
Du må søke skriftlig om foreldrepenger. Dette gjelder selv om du får full lønn fra arbeidsgiveren i stønadsperioden. Du søker på blanketten "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" - NAV 14-05.05
For at NAV skal kunne beregne hva du skal ha, er det i tillegg nødvendig at arbeidsgiveren fyller ut blanketten "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker "- NAV 08-30.01
Hvis arbeidsgiver utbetaler full lønn i permisjonstiden, regnes avkrysning om dette på inntekts- og skatteopplysningsblanketten som framsetting av krav om refusjon fra folketrygden. Arbeidstakeren må sette fram eget krav om foreldrepenger for at arbeidsgiveren skal få refusjon.
Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert.
eg leverte inn alle mine papirer 16 desember, eg vil ikke risikere å miste noen penger for at jobben er treig vel?????[8|][&:][:@]
ORIGINAL: Andrea05
Ringte nett NAV og spurte de om når vi får utbet peng denne mnd.
Jeg ha vært SM siden midten av des. Og fikk til svar:
Jeg får ikke mer sykepeng (greit nok, beg i perm på fre.) Perm pengene er under behandling. De fikk inn søknaden i januar, og det kunne ta 3mnd før den ble behandlet.!!!!!!!!!!!! [:@][:@][:@]
Dette fikk ikke jeg beskjed om når jeg søkte!! Noen som fikk den beskjeden???
DVS. at jeg kan risikere og gå uten 1 øre til slutten av april!!!!
Fan og!!!! Måtte bare blåse det ut!!![:@][:@][:@]