Hæ3%-+* NAV!!!!!!!!!!!!!

Andrea05

Elsker forumet
Ringte nett NAV og spurte de om når vi får utbet peng denne mnd.
Jeg ha vært SM siden midten av des. Og fikk til svar:
Jeg får ikke mer sykepeng (greit nok, beg i perm på fre.) Perm pengene er under behandling. De fikk inn søknaden i januar, og det kunne ta 3mnd før den ble behandlet.!!!!!!!!!!!! [:@][:@][:@]
Dette fikk ikke jeg beskjed om når jeg søkte!! Noen som fikk den beskjeden???
DVS. at jeg kan risikere og gå uten 1 øre til slutten av april!!!!
Fan og!!!! Måtte bare blåse det ut!!![:@][:@][:@]

Hmmm, rart. Skal ikke ta så lang tid med permisjonspenger da. Da jeg sendte inn søknad i midten av jan, fikk jeg svar i slutten av jan om at den er ferdig behandlet. Venter på at pengene skal komme imorgen. Får da se om pengene kommer imorgen da.

Men det skal ikke ta 3 mnd vel????? [:@]

Leverte papirene mine i midten av januar jeg, og fikk brev i dag om at den var innvilget.
Så syns det er rart at noen bruker så lang tid på å behandle søknadene, de kan jo ikke gi avslag liksom. Så syns hele nav greiene er rare ting

Ikke for å være frekk, men hadde du virkelig regnet med noe annet?? Det er nav det er snakk om.. Skulle tro de delte ut sine egne penger, trege møkka-folka som bare roter!! Iallfall her...

Var mange tråder på dette i desember, nettopp fordi de har 3 mnd behandlingstid.[:@]

Lei meg for deg snuppa, er heeelt tragisk dette!! [&:]

Min venninne søkte om forldrepenger i november, fikk vesla 9 januar men fikk ikke penger før sist uke....[8|] De vet å fucke opp på Nav, det er sikkert. For noe dritt........[:'(]

Min søknad ble reg 21 januar. Jeg gikk ut i perm. den 19.2. og har purret 2 ganger før jeg endleig fikk svar i går.
Heldigvis alt godkjent, men lovlig sent og gi svar med utbet dato 30 i hver mnd :s..
Hvem f har regninger til forfall den 30?? :P

jaja.. mao nesten 2 mnd behandlings tid her.....

ORIGINAL: Snuppamamma

Hmmm, rart. Skal ikke ta så lang tid med permisjonspenger da. Da jeg sendte inn søknad i midten av jan, fikk jeg svar i slutten av jan om at den er ferdig behandlet. Venter på at pengene skal komme imorgen. Får da se om pengene kommer imorgen da.

Den kunne ta 3mnd! Og da rekne jeg med at de ikke kommer før! NAV er jo ikke så samarbeidsvillige at det gjør noe!!!
Vet ikke om det har noe og gjøre med kor du bor hen i landet og...? Ser dere bor på østdelen mangen...

LØVEUNGE05: Du aner ikke kor heldig du er!!!

BERGENSTØSA: Jeg sendte den i beg av des, men de har klart og sende den feil og bare rota seg i mellom!!! Så den kom fram riktig i jan.!
Va jo derfor jeg søkte i des!!! [:@]

Jeg leverte siste arket 2 uker før jeg gikk ut i perm, har allerede fått penger..
Men nå har de jo innrømmet d i media- at de sliter.
Folk uten opplæring som sitter og behandler saker osv. Sambo hadde lest om d på dinside.no, men jeg fant d ikke igjen..

ORIGINAL: Andrea05

Den kunne ta 3mnd! Og da rekne jeg med at de ikke kommer før! NAV er jo ikke så samarbeidsvillige at det gjør noe!!!
Vet ikke om det har noe og gjøre med kor du bor hen i landet og...? Ser dere bor på østdelen mangen...

BERGENSTØSA: Jeg sendte den i beg av des, men de har klart og sende den feil og bare rota seg i mellom!!! Så den kom fram riktig i jan.!

Kanskje det har noe med hvor i landet man bor ja, men NAV er bare tull!!!!! Da jeg søkte om svangerskapspenger, klarte de og rote bort søknaden min, slik at jeg måtte sende inn en ny. Og det tok 2 mnd før pengene kom... Samme med sykepenger [:@][:@][:@]

ORIGINAL: Andrea05

Jeg også får penger av arbeidsgiver heldigvis, så slipper å stresse, men det er heeeelt elendig opplegg på NAv altså! Til å bli gal av......
Ring de å true med å gå til mediene. Det bruker å fønke! [:D]
Er jo deres feil at de har rotet, og da skal saken din PRIORITERES!! Dette har du krav på snuppa! Løkke te!!!

Ja det er riktig, behnadling på permisjonspenger er3 mnd. Derfor man skal sende de inn så raskt som mulig[:)]

Dere som klager på NAV - Ja jeg skjønner at det er frustrerende men det som er oppslag i media nå har ingenting med foreldrepermisjon å gjøre, det har med arbeidsledighetstrygd - og der skal NAV behandle søknader innen 3 uker. For vår stønad er det 3 mnd og den fristens står på alle NAV sine sider, til og med på søknadsarket står dette!!. Det er derfor vårt ansvar å søke i god tid.

Jeg bor i Oslo og her klarte Nav å behandle min søknad på under 2 mnd, og det inkluderte juleperioden.

ORIGINAL: Løveunge05

Jeg får mine penger utbetalt av arbeidsgiver, ikke nav - det har med retten til feriepenger å gjøre. En får ikke feriepenger eller grunnlag fra nav, kun arbeidsgiver..

det er skikkelig surt det der[:'(][:@][:@][:@]

selv leverte eg inn papirene i midten av desember og jobben fikk de papirene de skulle fylle ut. trodde de ville levere de inn ganske så fort eg men nei da, de ble levert inn 18 februar de....snakket med nav sist uke og de hadde da ikke fått de.

sa til lønningsdamen i går at det var inn til 3 mnd behandlingstid på slikt.....men hun mente det ville gå fort med slike papirer. hallo????? det er nav vi snakker om her[:@][:@][:@]

skal love deg at vist eg ikke får penger neste mnd så vet eg kor lønningsdamen sitter på rådhuset,har vært der en gang før[:)][;)][:@]

nu va æ tili ute m å levere mine papira t nav, for at æ vet at alt som skjer i offentlig regi ofte tar tid....fikk bare beskjed om at d va 3 uke behandlingstid da æ leverte inn papiran....å d stæmte sånn ok....så æ fikk utbetalt perm og sykepænga i går....men syns dæm burde opplyse på nettsien sine om at d e lang behandlingstid sånn at folk kan være tili ute m å levere papiran sine....e jo ikkje nokka særli å gå uten pænga....
håpe dæm kan sætte hastevedtak på din søknad sånn at d går litt fortere.....
men skjønne godt du e sint...hadde æ å vært....

ORIGINAL: cicole

Ja det er riktig, behnadling på permisjonspenger er3 mnd. Derfor man skal sende de inn så raskt som mulig[:)]

Dere som klager på NAV - Ja jeg skjønner at det er frustrerende men det som er oppslag i media nå har ingenting med foreldrepermisjon å gjøre, det har med arbeidsledighetstrygd - og der skal NAV behandle søknader innen 3 uker. For vår stønad er det 3 mnd og den fristens står på alle NAV sine sider, til og med på søknadsarket står dette!!. Det er derfor vårt ansvar å søke i god tid.

Jeg bor i Oslo og her klarte Nav å behandle min søknad på under 2 mnd, og det inkluderte juleperioden.

fant dette på nav sine sider

Du må søke skriftlig om foreldrepenger. Dette gjelder selv om du får full lønn fra arbeidsgiveren i stønadsperioden. Du søker på blanketten "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" - NAV 14-05.05
For at NAV skal kunne beregne hva du skal ha, er det i tillegg nødvendig at arbeidsgiveren fyller ut blanketten "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker "- NAV 08-30.01
Hvis arbeidsgiver utbetaler full lønn i permisjonstiden, regnes avkrysning om dette på inntekts- og skatteopplysningsblanketten som framsetting av krav om refusjon fra folketrygden. Arbeidstakeren må sette fram eget krav om foreldrepenger for at arbeidsgiveren skal få refusjon.
Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert.

eg leverte inn alle mine papirer 16 desember, eg vil ikke risikere å miste noen penger for at jobben er treig vel?????[8|][&:][:@]

skjønner ganske godt du er sinna. Snakket og med de igår.. Om å fu utbetalt sykepenger.. FÅr ikke no penger jeg heller på fredag, men det er fordi de ikke finner sykemeldingen..!!! Jeg leverte den inn forrige mnd og den går for en og en halv mnd denne ganga! Er faktisk ganske fantastisk. JEg søkte om foreldre penger, det er innvilget, tok bare tre uker å få svar, men vedtaket er sendt til en adresse som er ett år gammel.. Men foreldrepengene skal ikke ta tre mnd.!! Det er det en lov på!! Sjekk på nav.no. der ligger alt regelverket til nav, ikke dumt å sjekke den, for har du en lov å komme med tier de ganske stille.
Min mor jobber på nav ser du, ganske greit å bare høre med ho når enn er lei!

VilSåGjerne
Super medlem

Medlem siden: 03.01.2008
Jeg er fra: Bergen
Status: ikke pålogget quote:

Ja det er riktig, behnadling på permisjonspenger er3 mnd. Derfor man skal sende de inn så raskt som mulig

ORIGINAL: VilSåGjerne

fant dette på nav sine sider

Du må søke skriftlig om foreldrepenger. Dette gjelder selv om du får full lønn fra arbeidsgiveren i stønadsperioden. Du søker på blanketten "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" - NAV 14-05.05
For at NAV skal kunne beregne hva du skal ha, er det i tillegg nødvendig at arbeidsgiveren fyller ut blanketten "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker "- NAV 08-30.01
Hvis arbeidsgiver utbetaler full lønn i permisjonstiden, regnes avkrysning om dette på inntekts- og skatteopplysningsblanketten som framsetting av krav om refusjon fra folketrygden. Arbeidstakeren må sette fram eget krav om foreldrepenger for at arbeidsgiveren skal få refusjon.
Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert.

eg leverte inn alle mine papirer 16 desember, eg vil ikke risikere å miste noen penger for at jobben er treig vel?????[8|][&:][:@]

Fy fan!!! Det skulle ikke vært lov!!!!!!!!!
Skal innom der på mandag uans, og levere kjøreregn...
Da skal jeg jammen ta opp div! Så det du ikke vet er opp til deg selv og finne ut av!!!! Ingen forteller deg hva du har rett på i allefall!!!!
Når jeg skulle starte opp min bedrift så var det og slik at man kunne få utbet oppstartspeng 6mnd før og 3 mndr etter oppstart... Bare flaks at ei vennine av ei vennine av meg visste om det... [:@]

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]En hel..... rotehaug hele nav.Drittlei av og masse.Er jo bare rot og ingen vet noen ting.Mye bedre før.

Huff og huff!!!

Jeg sendte inn mine papirer i november og fikk svar (skriftlig) i går....så at de bruker tid er helt klart...
Har fortstått at behandlingstiden varierer veldig utifra hvor du bor[:'(] Men fikk beskjed på tlf at det kunne ta opp til 3mnd før du fikk vedtak.......
Jeg får utbetalt penger av arb.giver så fikk derfor penger selv om jeg ikke hadde fått vedtak enda,men det er i boks nå da.

Ønsker deg masse lykke til...... Vi må jo ha penger og jeg håper det ordner seg for deg!!!

Etter nok en tråd om Nav måtte jeg ringe å høre hvordan det gikk med min søknad??[:D]
Å det gikk shit!!! Lang historie kort - "#¤%&/()=?=)(/&%¤#¤%&/()=)(/&%¤%&/()=(/&%¤#%&/()(/&%¤%&/()(/&%¤#%&/()(/&%¤%&/(/&%¤&/(/&%¤%&/( NAV!!!!!![:o][:o][:@][:'(][X(][X(][X(][X(]

Back
Topp