Hæ?! Skal du ikke ha på bunad i år?!?

Kråka

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
«Det er jo 17 mai uansett om det er corona eller ikke!»
Jo, det er sikkert fint for andre at de skal ha på bunad, men når vedkommende vet jeg er gravid, ser at jeg har fått tydelig mage og fremdeles insisterer på at jeg skal trykke meg inn i det dyreste plagget jeg eier for «nationalåndens skyld» blir jeg litt matt:banghead::hilarious:
Hehehe.
Fler som IKKE skal presse seg inn i bunaden i år?

Har ikke mage enda, så bunaden passer fint, men skal ikke ha den på i morgen allikevel.

Her blir det joggebukse og sofa! Når det er snø, vind og rett over 0 grader på sjølvaste 17.mai, i tillegg til corona. Då går eg i streik :wtf

Jeg hadde nok tatt på bunaden hvis jeg ikke var gravid, men gidder ikke prøve den en gang nå. Fortsatt veldig kvalm og ligger mest i sengen. Det er også grusomt når noe presser på magen og upraktisk å henge rundt doen med bunad på.. Og får den nok uansett ikke på nå, lite å gå på.

Skal heller ikke bruke bunad i år:happy: Tviler på jeg får til å lukke den, isåfall må jeg gi opp å puste:hilarious:

Skal ha den på! Men den er litt for stor, så for meg blir det nesten enklere enn noe annet. Men hadde jo aldri orket hvis den strammet, har ikke gått med noe som strammer siden jeg ble gravid.
Folk, ass! De må slutte å mene så mye om andre.

Her blir det heller ikke bunad, det er kanskje noe av det siste jeg kan tenke meg nå.. Min er ganske tight, og å presse seg inn i den med stramming hele dagen og vekten av alt stoffet er helt uaktuelt. Har fått låne en kjole av mamma som er lett og fin, og som ikke strammer en plass:smiley-angelic003

Jeg skal heller ikke ha på bunad. Den er god og stor med høyt liv, brukte den i en barnedåp 4 dager før jeg fødte førstemann, men det er tungt og slitsomt og gå med. Og siden vi bare skal være hjemme uansett ser jeg ikke poenget.

Har beltestakk så det er ikke magen som er problemet. Prøvde den istad og for å si det folkelig - hyllene har blitt et par hakk større..
Men det gikk med litt skvis og mos, så den skal på.
Korpsuniform først - håper buksa passer.. og så bunad etterpå. Elsker bunaden min :Heartred

Nei, det blir nok ikke bunad på meg heller, den var så stram fra før så har nok ikke sjans til å få den på meg nå skal også bare være hjemme så da ser jeg ikke helt poenget heller egentlig.

Bunaden min har ikke passa siden jeg fikk første:shy:

Litt off topic, men er det egentlig litt tidlig å ta avgjørelser rundt bunad i konfirmasjonsalder (for de som gjør det)..? Tradisjonen skulle heller vært 18 årsdagen. ;) Jeg husker at jeg holdt inn magen når jeg tok mål! Snakk om å skyte seg selv i foten. Aldri vært plass til å forsyne seg grovt av noe som helst på 17. mai, konfirmasjoner osv.. Ville også valgt en annen i dag, selv om den selvfølgelig er fin og jeg er glad i den.

Usikker på om jeg passer bunaden, hadde kanskje fått lirket den så vidt på. Men nå skal jeg på jobb, så da blir det uansett ikke bunad på meg i år:happy: Satser på at den passer neste år da :p

Bunaden passer fint, men jeg orker ikke tanken på å være kvalm og risikere å henge over do med hele finstasen på.. Syns det er veldig leit, men jeg tror jeg vil være fornøyd med avgjørelsen i morgen!

Bunaden passer, men jeg venter på å få sydd ut deler av den så den passer en mer voksen kropp enn konfirmant ;) så i år blir det mammakjole! Jeg har fått mye mage i det siste, såfår kle meg deretter!

«Det er jo 17 mai uansett om det er corona eller ikke!»
Jo, det er sikkert fint for andre at de skal ha på bunad, men når vedkommende vet jeg er gravid, ser at jeg har fått tydelig mage og fremdeles insisterer på at jeg skal trykke meg inn i det dyreste plagget jeg eier for «nationalåndens skyld» blir jeg litt matt:banghead::hilarious:
Hehehe.
Fler som IKKE skal presse seg inn i bunaden i år?
Jeg har ikke sjangs

Jeg har ikke prøvd min, men den henger klar til bruk- satser på at den passer! Jeg fikk sydd ut bunaden min litt rett etter at første ble født fordi jeg var i barnedåp en uke etter fødsel...

Back
Topp