Hårvask

MagMetal

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei hva bruker dere til å vaske håret til de små? Hvor ofte vasker dere håret og bader dere babyer?

Bruker den såpen som fulgte med i babyboxen fra Libero. Bader omtrent annenhver dag og vasker håret med litt av den Libero såpen. Men nå har mini veldig mye hår, må føne håret etter bad:)

Bader en gang i uka, og vasker da kun håret med såpe :) Bruker ei såpe fra apotek (Boots) som skal være beregnet på baby.

Bader 2-3 ganger i uka, ikke noe spesielt system på det. Men ryggbæsj = bading :)

Bruker bare olje i vannet, vasker håret med klut og skyller med badevannet. Fint og fett hår ;)

Vasker ikke håret med annet enn vann, det blir stort sett ikke særlig møkkete når de er så små uansett (om de ikke skulle gulpe seg ned/opp og har veldig mye hår). De gangene han bader bruker vi kun vann. Såpe/ olje venter vi med til han kommer i den alderen hvor han blir møkkete :)

Vi bader henne med Dr Greve olje i vannet, og hun får utrolig fett og ekkelt hår utav det (hun har mye hår!) så en gang tok jeg en dråpe av storebrors schampoo i håret hennes. Det skumma godt og dufta vidunderlig ;) men jeg tenker meg at det ikke er så bra for henne. Sist gang brukt jeg noe fra en babybox, det lukta ikke spesielt godt (sikkert fordi det er uparfymert ;)) men det ska vel være sånn når dem e så små. Regner med jeg kommer å bruke de fra babyboksene først så får vi se hva vi kjøper etterpå :)

Bader 1 gang i uka og har bare et par dråper babyolje i vannet :) Ingen shampoo/såpe.

En gang i uka om det ikke plutselig er sprutgulp/bæsj.

Bruker bare litt olje og håret har ikke blitt fett av det :)

Bader en gang i uka med olje og litt såpe. Men vasker hver dag med klut og vann (evt litt olje da også).

Back
Topp