Hårtips?

Jeg har farget med plantehårfarge i mange år. Hårfarge er noe av det mest giftige man kan utsette seg for. Er en frisør som heter Balanzera rett v meg. Det finnes flere salonger som bruker farge uten kjemikalier. Ellers finnes logona som man kan bruke hjemme og som jeg syns gir fint resultat, men vær forsiktig med sort.
En advarsel så i måte er at disse hårfargene bruker henna for rødtoner og det er vanskelig å få ut igjen. Nå bruker jeg en behandling (hos balanzera) som heter return for å nærme meg min egen hårfarge. Spent på hvor nærme jeg kommer etter 2 behandlinger.

Ellers så har jeg håret at b52 er rått på å trekke ut farge av håret, men det tar ikke henna.

1. Mann skal bli storebror
Balanzera bruker jeg også :-)
Har også vært innom Organics på Bislett og think green på kiellands plass :-)

Men frisører blir også gravide og farger håret på andre. Hos frisøren har de i d minste avsug. Så tror nok det er mer vennlig enn hjemme?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Mange frisører har både avsug og gode men milde farger :)

Er kanskje litt forskjell på helfarging, hvor man smører inn hele hodebunnen, og striping - hvor fargestoffet ikke er i kontakt med huden hele tiden?

Nå har jo hårfarge blitt bedre med årene, men statistikken for at du eller dine barn får allergi er vesentlig høyere enn for meg som er kontorarbeider.
Dette lærer man jo om på skolen så for man begynner med farging enten du har gått offentlig eller privat.
Jeg ønsket å bli frisør men pga faren for allergi så måtte jeg slå det fra meg.

Årlig er det og mange som må slutte i sitt yrke nettopp pga allergi. Jeg kjenner flere, dessverre.

Men kjære vene, nå er jo dette en diskusjon på om man kan farge håret eller ikke? Jeg bare sier at faren for at noe skjer ved å farge håret noen ganger underveis i graviditeten er veldig liten. Jeg jobber i en kjede med 40 frisører og jeg kan nevne 1-2 som har sluttet pga allergi på de 7 årene jg har jobbet der. Selvfølgelig KAN ting skje som gjør at frisører slutter jobben sin. Men man kan jo også komme i en bilulykke om en velger å kjøre bil til jobb en dag. Man kan ikke tenke på alt hele tiden. For min del følger jeg legene sine råd, og da kommer nesten det bare råd til hvilke matvarer en skal unngå. Jeg har ikke opplevd at min lege har sagt et vondt ord om yrket vårt og kjemikalier i forbindelse med graviditet ;-) just saying...

Og jeg ville bare inutgangspunktet kommer med et beroligende råd :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men kjære vene, nå er jo dette en diskusjon på om man kan farge håret eller ikke? Jeg bare sier at faren for at noe skjer ved å farge håret noen ganger underveis i graviditeten er veldig liten. Jeg jobber i en kjede med 40 frisører og jeg kan nevne 1-2 som har sluttet pga allergi på de 7 årene jg har jobbet der. Selvfølgelig KAN ting skje som gjør at frisører slutter jobben sin. Men man kan jo også komme i en bilulykke om en velger å kjøre bil til jobb en dag. Man kan ikke tenke på alt hele tiden. For min del følger jeg legene sine råd, og da kommer nesten det bare råd til hvilke matvarer en skal unngå. Jeg har ikke opplevd at min lege har sagt et vondt ord om yrket vårt og kjemikalier i forbindelse med graviditet ;-) just saying...

Og jeg ville bare inutgangspunktet kommer med et beroligende råd :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Og jeg ville komme med mitt råd om at man ikke bør farge håret om man vil være på den sikre siden og begrunner med hvorfor.
Man trenger jo ikke ha doktorgrad i kjemi for å vite at man i større eller mindre grad vil bli påvirket av kemikalier og at en lege ikke snakker om det har vel mer med engasjement for temaet å gjøre. Det burde kanskje vært høyere, men det er en annen debatt. :)

Vi lever jo tross alt i en opplyst nasjon så jeg ser ikke helt at det skulle være problematisk med at jeg begrunner min mening
Jeg oppfattet det som at trådstarter ville ha meninger for og i mot hvorvidt hun burde eller ikke burde farget håret. :)

Til vanlig farger jeg hårwt. Men har ikke noe ønsker om det under graviditeten. Noen tips for å få det flott? Etterveksten kommer jo...

Ikke for å ødelegge diskusjonen deres. For jeg ønsker ikke å utsette barnet mitt for kjemikaler. Og muligheten for allergier. Jeg ville egentlig bare ha tips for å holde det fint og bra under de neste 6 mnd uten å farge den stygge etterveksten. Hehe ;)

Back
Topp