Hårtap og «vondt» i håret

Krysantemum

Blir kjent med forumet
Hei,

jeg fødte for 5 måneder siden og har de siste 2 månedene mistet en del hår. Jeg har også blitt utrolig øm i hodebunnen. Det kjennes ut som jeg er hårskjær. Veldig vondt når jeg har håret i strikk, og hvertfall vondt når baby napper:eek:

Hadde en periode med dette i svangerskapet, så gikk det over og kom tilbake når baby var rundt 3 måneder. Har aldri vært plaget med dette før jeg ble gravid.

Noen andre som har det sånn? Og har dere tips for å lindre?
 
Hei,

jeg fødte for 5 måneder siden og har de siste 2 månedene mistet en del hår. Jeg har også blitt utrolig øm i hodebunnen. Det kjennes ut som jeg er hårskjær. Veldig vondt når jeg har håret i strikk, og hvertfall vondt når baby napper:eek:

Hadde en periode med dette i svangerskapet, så gikk det over og kom tilbake når baby var rundt 3 måneder. Har aldri vært plaget med dette før jeg ble gravid.

Noen andre som har det sånn? Og har dere tips for å lindre?
Så det er en periode siden du spurte, men jeg hadde det likt, utenom at jeg var hårsår fra før av. Men jeg kunne ikke flette eller sette opp håret noe særlig, og hadde nesten lyst til 9 girne hvergang frøkna grep tak i håret. Løsning her ble å binde forsiktig håret med et båndt (ikke stramt i lav hestehale og rett og slett ta en del av lengden så det var lettere å få bort! Ga seg for min del etter noen uker :happy:
 
Back
Topp