Hårprodukter

Peppercat

Gift med forumet
Er sikkert en del jenter her inne med litt peiling. Jag har veldig tynt hår, hvilke produkter vil dere anbefale??

Har veldig tynt hår selv, type babyhår :p etter tips fra frisøren min bruker jeg volum shampoo og hårprodukter og balsam veldig sjelden og da bare i lengden -fra ørene og ned ca :)
Oppdaget for en tid tilbake at redken har en gruppe produkter for "thinning hair" eller hair loss. Tenkte å prøve bare for gøy om det kunne gjøre håret mitt litt tykkere og etter 2 mnd har jeg faktisk synligere tykkere hår :) funker ikke nødvendigvis for alle, men funka for meg :) pluss at prisen på produktene ikke er for stiv :p

Jeg bruker joico serien. Har prøvd de som er blå. Veldig bra om håret er tørt.
Også har jeg brukt de i gullfarge og de er drittbra til farga hår. De har en veldig bra proteinkur som bygger opp håret og det var redningen for meg da jeg prøvde å gå fra svart hår til blondt.
Litt dyrt, men jeg syns det er verdt penga!
De har også en fantastisk hårolje som beskytter mot en haug av ting.
Så jeg kan anbefale det :-)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Snapper til meg noen tips her :-)

Jeg bruker joico serien. Har prøvd de som er blå. Veldig bra om håret er tørt.
Også har jeg brukt de i gullfarge og de er drittbra til farga hår. De har en veldig bra proteinkur som bygger opp håret og det var redningen for meg da jeg prøvde å gå fra svart hår til blondt.
Litt dyrt, men jeg syns det er verdt penga!
De har også en fantastisk hårolje som beskytter mot en haug av ting.
Så jeg kan anbefale det :)

Signer joico, håret mitt har fått nytt liv etter at jeg begynte med den serien :) litt dyre men blivakker.no selger serien til litt lavere pris en frisør. Også er de superdrøye :)

Har veldig tynt hår selv, type babyhår :p etter tips fra frisøren min bruker jeg volum shampoo og hårprodukter og balsam veldig sjelden og da bare i lengden -fra ørene og ned ca :)
Oppdaget for en tid tilbake at redken har en gruppe produkter for "thinning hair" eller hair loss. Tenkte å prøve bare for gøy om det kunne gjøre håret mitt litt tykkere og etter 2 mnd har jeg faktisk synligere tykkere hår :) funker ikke nødvendigvis for alle, men funka for meg :) pluss at prisen på produktene ikke er for stiv :p

Ser at jeg formulerte meg litt dårlig her :p bruker volum shampoo og hårprodukter - fra joico jeg også, ser flere liker det merket :p
Men balsam bruker jeg sjelden og bare nedenfor ørene da det tynger håret :)

Min favorittserie til typisk nordisk hår er KMS. Og da volume-serien. Jeg er frisør og har vært innom maaange serier og produkter i årenes løp. Kerastse sin volumeserie på en god nummer to.

Min favorittserie til typisk nordisk hår er KMS. Og da volume-serien. Jeg er frisør og har vært innom maaange serier og produkter i årenes løp. Kerastse sin volumeserie på en god nummer to.

Kerastase er også helt konge! Brukte den for noen år siden og var kjempe fornøyd. Men jeg tror jeg glemte den litt siden jeg var ung og fattig ;-) men det merket er bra!

Jeg bruker Kerastase og KMS. Men på apoteket har de en vserie som hjelper mot tynnere hår, Nisim tror jeg den heter.
Hvis man bruker volumserier, er det viktig med hårkur da volumserier ofte tørker ut håret. Jeg har typsik nordisk lyst hår, hvis jeg har mange hårstrå men hårstråene er veldig tynne og dermed så blir det lett flatt pga hårstråene trekker til seg oljer fra hodebunnen.
Jeg bruker Kerastase Bain Divalent som motvirker fett hår og samtidig gir fuktighet til lengdene, og KMS sin blå fuktighetsbalsam. Jeg bruker den mørkelilla hårkuren fra Wella SP to ganger i uka.
Balsam er utrolig viktig for at håret ikke skal bli tørt og brekke/splittes. Shampo åpner nemlig skjellagrene i håret og gjør det utsatt, mens balsam lukker dem igjen. Bruk balsam/hårkur kun i "hestehalen og ned i tuppene. Lenger opp får håret naturlig fuktighet fra hodebunnen :)

Mitt tips er å ta en tur til frisøren og spørre dem hva man kan gjøre. Med tynt hår er det ofte at et stlingprodukt eller to vil hjelpe bedre enn shampo/balsam, og ikke behøver det å være tidkrevende heller (feks litt volumpulver, tørrshampo eller saltvannsspray kan gjøre underverker).

Back
Topp