hårklipp

heges79

Elsker forumet
Fy flate for et mareritt!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre... Ungen må jo klippes av og til!!! Var hos frisøren idag med Oliver og nå sitter jeg her med en halvklipt unge og helt utslitt etter kampen [8D][8D][8D]
Er det flere som har det slik eller?? Hva gjør dere??? Jeg klarer IKKE å klippe hår selv!

En av de ansatte på avdelingen i barnehagen hans har sagt de skal prøve å hjelpe meg med resten imorgen.. Hun fikk det til en gang for leeenge siden..når han var mindre og med mindre temperament [&:][&:] Krysse fingre for at det går!![:)]

her er det mormor som er frisør og guttene synes det er greit å klippe seg hvis pappan gjør det først.
men akkurat nå sparer vi da,så de ser ut som lykke troll på hodet.hehe

Kjenner jeg blir svett bare av å lese innlegget ditt [8D]

Nå har Lilja kun klipt seg én gang tidligere, og det gikk over all forventning. Vi pratet en god del om det på forhånd, og da var det helt greit å sette seg i stolen. Men om det går like greit neste gang, det vil vise seg [8|].
Har du prøvd med noen form for belønning hvis han er flink? Forberede han godt på det først, og så forklare at dere kan gjøre noe spesielt etterpå?

ORIGINAL: *atina*

Kjenner jeg blir svett bare av å lese innlegget ditt [8D]

Nå har Lilja kun klipt seg én gang tidligere, og det gikk over all forventning. Vi pratet en god del om det på forhånd, og da var det helt greit å sette seg i stolen. Men om det går like greit neste gang, det vil vise seg [8|].
Har du prøvd med noen form for belønning hvis han er flink? Forberede han godt på det først, og så forklare at dere kan gjøre noe spesielt etterpå?

Åjada [:D] det var så gøy å GÅ til damen som skulle klippe håret... snakket om dama og at han skulle få sjokoladefisk..hehe.. annet skjønner han ikke noe av enda tror jeg.. Ble helt krise med en gang vi satt oss i stolen..Lokket med at hvis hun fikk klippe en gang skulle han få en liten fisk.. Men funket ikke.. Han gir rett og slett F... i belønning.. [8D][8D][8D]
Han ropte hysterisk : "får ikke lov" og da frisøren satte seg på andre siden og skulle prøve der hylte han " dama overalt! " hehe...vi kunne ikke annet enn å le litt da..[:D][:D]

Vi sliter med det samme. Bare Ask ser en saks blir han hysterisk. Jeg eller farmor klipper håret til Ask, men det er ofte at vi må gjøre det litt og litt. Gikk faktisk ganske greit sist, men da måtte jeg lokke med en del kanelgiflar. Håper han etter den gangen har forstått at det ikke er farlig eller ubehagelig å klippe seg. Håret vokser så fort også[:D]
Har dessverre ingen gode tips. Lykke til neste gang.

Hørtes slitsomt ut!

Her har det gått overraskende bra. Han var litt utålmodig på slutten, men satt stort sett helt i ro.

Skal prøve å få klippet han igjen denne uka, er litt spent på hvordan det går nå[;)]

ORIGINAL: Katey

Hørtes slitsomt ut!

Her har det gått overraskende bra. Han var litt utålmodig på slutten, men satt stort sett helt i ro.

Skal prøve å få klippet han igjen denne uka, er litt spent på hvordan det går nå[;)]

Da foreslår jeg av vi bytter Oliverne våre hver gang det er hårklipp på gang [:D][:D]

Uff, ja det der hørtes ikke enkelt ut.[&:]

Har klippet panneluggen til jenta mi et par ganger, det får jeg såvidt lov til. Og klart såvidt å stusse håret ellers en gang..... Svigerinnen min er frisør men jenta mi nekter å la henne få klippe, kun jeg som får lov og da blir ikke resultatet så bra[8D] Heldigvis har hun krøller i håret slik at det ikke viser om det er klippet litt ujevnt[8D] Men vet ikke hvordan jeg skal få til å få klippet henne hos frisør første gang, jeg kan jo ikke gjøre det selv i lengden.......

Godt å høre det er flere der ute som har barn som ikke er glad i å klippe håret [8D][8D]
De prøvde i barnehagen idag, men klarte ikke de heller.. hehe.. så nå blir det maskinen..Må rette opp etter frisøren, så får bare håpe det vokser fort ut igjen.. [:)][:)] Liker å se litt av det tykke krøllete håret hans [:D][:D]

Vi klipper håret til Sebastian med maskin. Vi setter han foran TV med smokk i munn. Det er store protester i begynnelsen, men han pleier å roe seg etterhvert. Sist var det eneste som funka at han satt på fanget mitt mens han så på Tøfferud. Han skulle IKKE ha på frisørkragen som alt håret skulle lande i. Så alt kom jo på meg.[8D]

ORIGINAL: Amyrlin

Vi klipper håret til Sebastian med maskin. Vi setter han foran TV med smokk i munn. Det er store protester i begynnelsen, men han pleier å roe seg etterhvert. Sist var det eneste som funka at han satt på fanget mitt mens han så på Tøfferud. Han skulle IKKE ha på frisørkragen som alt håret skulle lande i. Så alt kom jo på meg.[8D]

Får prøve det vi og [:D] Oliver nekter også frisørkappe.. Når vi er hos frisøren så har jeg med skift til oss begge to [8D][8D] Velger ut de kampene jeg må ta der, og den kappa kommer laaaangt ned [:D][:D]

Det er en kamp,det gikk kjempe fint før.men plutselig ble det et sant mareritt.
Mannen min klipper han hjemme,han må bruke kun saks for han er så redd sånn elektrisk klippe marskin!

Og vi må klippe han ofte fordi han har veeeldig tykt hår,det kommer ikke luft til hodebunnen omtrent,det blir som ei lue[8D] 

Ble inspirert her og tok min oliver med til frisøren i dag[8D]

Mens vi venttet satt han og sa HØYT:
"Min tur snart? Hu e ferdig? Han e ferdig? (Mens han pekte på andre kunder) Min tur nå manna? Eg e bustete på håret, må klippa meg!!!"[:D][8D]

"Min tur snart? Hu e ferdig? Han e ferdig? (Mens han pekte på andre kunder) Min tur nå manna? Eg e bustete på håret, må klippa meg!!!"[:D][8D]

Haha! Så herlig! Men hvordan gikk det da det ble hans tur?

:-)

ORIGINAL: Amyrlin

Haha! Så herlig! Men hvordan gikk det da det ble hans tur?

:-)

Det gikk kjempe bra. Han satt stort sett helt i ro, men snudde hode litt for å kikke på alle andre.
Var kjempe gøy når frisøren spruta vann på hode hans, da lo han høyt.

Men nå er ikke mini så normal, han synes det er gøy å gå til lege, være på sykehus og ta medisiner[8D]

Det er et mareritt. Rett og slett. Jeg klipper han selv,og det ender med en unge som HYLLGRINER med munnen full av hår[X(] klippen er over på seriøst 2 minutter,og det kan man også se på resultatet! snart på tide med ny klipp,jeg gruer meg[:-]

Her har vi klipt han to ganger selv og to ganger med frisør. Gått bra alle gangene egentlig. Da vi klipte han hjemme så satt vi han bare forran tv'en. Hos frisøren sitter han på fanget mitt, så får han låne to biler med frisøren som han har lekt med, børsta bort hår av og spruta litt vann på. Så får han blå eller grønn spray i håret etterpå [:D]

Back
Topp