Hårklipp barn

Blåbærjenta

Flørter med forumet
Når var første gangen barnet ditt fikk håret klippet?
Gjorde du det selv eller hos frisøren?
Hvordan gikk det? :eek:

Min er 21 mnd og har såvidt begynt å få litt hår først nå. Det er ty 1 cm langt. Så jeg svarer jo ikke helt på spørsmålene dine, MEN jeg kommer til å klippe han hjemme til han selv ytrer ønske om å prøve frisør. Klipper samboer også, det blir ikke perfekt, men helt greit nok. Sønnen min er forresten i transe når han ser på barnetv så vet jeg kan få klippa han da.

Han var ca 2 år. Hos frisør. Da rakk håret hans til midten av ryggen så tenkte det var på tide :p
Klipte rundt ansiktet en del ganger før vi bestemte oss for å klippe av en god del

Har bare gått til frisør. Nr 1 var rundt 2 år. Han hadde ikke mye hår før det. Nr 2 var 15 mnd. Håret vokste veldig ugjevnt og trengte å få lik lengde på alt. Gikk veldig bra, satt rolig.

Søsteren min (utdanna frisør) har klipt ungen. Tror første klipp var rundt 8-9 måneder. Han fikk hår flekkvis, så måtte liksom stusse det litt, for så helt rart ut ellers.

De første par gangene klipte hun litt, så lekte vi litt, og klippa litt mer.
Nå er han 2, og får se på mobilen når hun klipper for å sitte rolig. Men går fortsatt fint.

Nesten 2,5 år på begge. Begge satt stille og rolig. Kjempe flinke :)

Eldste var 9-10 mnd første gang vi dro for å klippe han :O Da dro vi til frisøren :) Måtte bestikkes litt, men gikk fint :)

Yngste har jeg kun klippet litt i luggen og nakken på, han er 2,5 år :O Håret hans vokser usaklig sakte :O

Første gang var eldste ca et år. Klippet han med saks. Det ble skjevt..

Nr 2 er snart 3 år og enda ikke klippet seg

Rundt året, da gikk håret så med i øynene at det måtte stusses. Klipte selv, og det ble ikke videre vakkert. :hilarious:

Har klipt en gang til etter det, og må snart klippe igjen. Håret vokser som ugress (er straks 17 mnd). :p

Første gangen var han rundt 6 mnd, måtte stusses litt rundt ører og ved øya. Klipper selv. Prøvd frisør et par ganger, men det fikk han helt panikk av. Klipper han enda selv hjemme, da han nekter frisør. Han nekter saks, men godtar maskin, selv om han synes det å er skummelt.

Eldste sitt hår vokste veldig sakte og var veldig tynt, klippet vel håret hennes da hun var 2, gjorde det selv

Mellomste var nesten 3 år, han hadde så fine lange krøller, gikk til frisøren med han

De to minste jentene blir nok ikke klippet før de begynner på barneskolen, med mindre de ønsker der selv:)

Jeg klippet luggen på han når han var rundt 7 mnd. Samboer var så missfornøyd med klippen, så på tirsdag skal vi til frisør. Han fyller snart ett år. Kan komme tilbake om hvordan det går:wtf:

Datteren min er 2,5 år, ikke klippet endå da krøllene endelig har begynt å få litt lengde :)Kommer til å klippe hos min svigerinne som er frisør første gang.

Stusset litt selv fra hun var rundt året. Hun fikk hår i munkekrans så det måtte liksom justeres litt på underveis. Fortsatt vokser det dobbelt så fort i nakken som på toppen, så jeg har stussa tuppene hennes fire-fem ganger til nå, hun er to år. Hun har tidenes hockeysveis, men det begynner å justere seg nå som det oppå hodet får en sjans til å ta igjen lengden på resten.

Back
Topp