Hårfjerning

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Nå har jeg ett stort problem med det. Når jeg barberer med høvel så klør leggene og bikinilinjen og litt nedover låret blir fullt av nupper. Prøvde krem. Det svir noe så enormt i bikinilinjen. Har prøvd voks og samme greia. Venter spent på om jeg klør etter krem på leggene. Noen som har noen råd? Har vurdert en ny type maskin de får inn på vita. Men tør ikke å bruke 1000 kr på noe også er det like fælt.

Man kan bli slik av gamle høvelblad eller om barberbladet oppbevares fuktig i dusjen.

Tips for å unngå er at man skal alltid vaske seg før man barberer seg, for å hindre bakterier å komme til i huden. Altså vask, rent og skarpt barberblad og bruk barberskum eller liknende. Så blir resultatet nuppefritt.

Man kan bli slik av gamle høvelblad eller om barberbladet oppbevares fuktig i dusjen.

Tips for å unngå er at man skal alltid vaske seg før man barberer seg, for å hindre bakterier å komme til i huden. Altså vask, rent og skarpt barberblad og bruk barberskum eller liknende. Så blir resultatet nuppefritt.
Har prøvd alt som det står. Fikk til å med tips om at man kan reagere på barberskum så man kunne bruke olje i stedet. Ikke noe har fungert. Ingen nupper på legger da bare klør meg til blods og nupper i lysken. Til å med prøvd å barbere meg på hytta i tilfelle det var alle kjemikaliene i vannet( mattilsynet har en lang liste med klager på vannet her) men ingen hell på det heller.

Back
Topp