Hårfjerning

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Det ble plutselig sommer, og de stakkars beina mine trenger sårt farge.
Før jeg kan ta av meg buksa utendørs bør jeg gjøre noe med leggene :)

I vinterhalvåret bare høvler jeg på måfå i dusjen, men det gidder jeg ikke nå.

Hva fjerner håret på leggene best? Og hva får det til å holde seg borte lengst mulig?

Høvel? Voks? krem? 
Og tips? Jeg blir fort rødnuppete etter sånn behandling. 

Og så skal jeg jukse bittelitt med fargen (for andres del..), når bør jeg smøre inn selvbruning(light) etter hårfjerning?

Voks holder lengst og selvbruning etterpå;)

Jeg foretrekker epilator, mye enklere enn voks, men samme varighet. Litt vondt med en gang, men pytt, pytt :)

Jeg er ikke noe fan av stripsen man får kjøpt i hvertfall,bedre med flytende voks som man varmer opp og klipper opp et gammelt laken eller noe.Etterpå kan man smøre på med kjølende gel fra f.eks RFSU for å hindre nupper,du kan ta på selvbruning allerede dagen etter.Hvis du peeler den 3. dagen slipper du inngrodde hår:)

Voks, og husk å smøre på godt med fuktighetskrem etterpå (eller babyolje som jeg gjør).

voks er best. blir kvitt alt i nesten 4uker. kjøp den de selger på H&M fra Veet. flytende voks i boks med striper og hele pakka til rundt 100kr.Jeg bruker det om og om igjen. vasker stripene i varmt vann etter bruk og la dem tørke så er de som nye til neste bruk :)

Jeg anbefaler voks og så selvbruning. Men hadde absolutt gjort det proft første gangen, da får de med alt, du slipper å pine deg selv, og kan samtidig få gode tips om hvordan du skal behandle huden din etterpå!

Jeg kan vente iallefall en god måned før jeg må gjøre det igjen, og da er det bare lyse dun som ikke gjør så vondt å fjerne :) 

Jeg bruker epilator, syns det er veldig greit.. :)

Voks, definitivt! Jeg har en epilator men på mange hår så bare river den de av uten å trekke de ut så da må jeg gå over en gang til enten med pinsett eller med epilatoren etter noen dager.

Første gangen en vokser så er ikke alle hårene i samme vekstfase så det kan hende du må vokse en gang til etter en uke for å få det helt glatt og så hver 3-4 uke videre.

Bruk gjerne varmvoks, men strips funker også fint :-)

(og btw, jeg tok profesjonelt en gang og fikk kjenne at leggene var vondere enn bikinilinja, he he)

Back
Topp