Hårfjerning epilator/lys

1980

Elsker forumet
Vil gjerne bli litt klokere.. har et gammelt voksapparat som må byttes ut. Vurderer epilator: en eller annen silkepil, og lys: lumea eller silk-et eller annet. Ser det er litt blandede erfaringer med lys, og det er jo litt(veldig kjipt å kjøpe noe til 2-3000 som ikke funker. Noen som har prøvd lysapparater til hjemmebruk? Hva anbefaler dere? Er epilator like greit, og hva er evt ulempene med den?

Vil gjerne bli litt klokere.. har et gammelt voksapparat som må byttes ut. Vurderer epilator: en eller annen silkepil, og lys: lumea eller silk-et eller annet. Ser det er litt blandede erfaringer med lys, og det er jo litt(veldig kjipt å kjøpe noe til 2-3000 som ikke funker. Noen som har prøvd lysapparater til hjemmebruk? Hva anbefaler dere? Er epilator like greit, og hva er evt ulempene med den?

Jeg har Lumea og er veldig fornøyd med det. Det kreves at du er flink til å bruke det regelmessig i starten for å oppnå varig resultat. Jeg har lys hud og medium mørke hår, hvilket visstnok er positivt (graden av effektivitet avhenger blant annet av hudfarge).

Ulempen med epilator er at det gjør helt utrolig vondt :p Jeg har en liggende, brukt 2 ganger.. jeg tør rett og slett ikke haha

Verre enn voksing? :eek:
Har også epilator og det er vondt altså :P men jo mer man bruker den jo mer blir man vant med den type "smerte" synes jeg :) første gang var grusom og en venninne måtte gjøre det for meg men etterhvert merket jeg ikke like mye til den :)

Bruker epilator, på 14. Året nå....
Gjør litt vondt i starten, men venner seg fort til det.
Fordelene ved epilering er at det ikke er noe gris som med voks, det er billigere enn å vokse, barbere, kremer, lys osv

Klarer ikke epilere hele musa, da..... Bare bikinilinja og venusberget... Så om det skal bli bortimot glatt må jeg frem med barberhøvelen....

Ikkeno erfaring med laser til hjemmebruk

Verre enn voksing? :eek:
Absolutt. Voksing er jo mildt sammenlignet med epilator som drar ut hårene relativt sakte :p

Det er sånn at jeg sitter og gjør grimaser om jeg skal epilere. MEN jeg tror folk har forskjellig smerteterskel når det kommer til bena. Noen synes sikkert det er vondest under armene f.eks. jeg har mye nerver i huden på bena.

Epilering er ganske vondt i starten, men nå har jeg brukt den i et halvt år og jeg synes ikke det gjør vondt å bruke den på leggene i det hele tatt. Bikinilinjen er fortsatt ubehagelig, men overkommelig. Jeg har ikke turt å bruke den under armene, men det er jo fort gjort å ta med barberhøvel i dusjen... Jeg kommer iallefall til å fortsette med epilator! :)

Back
Topp