Hårfarging?

Chello

Forelsket i forumet
Skal til frisør... og etterveksten av sommerens striper er mildt sagt tragisk. Er det farlig for barnet om jeg tar nye striper hos frisør?

Hei!

Jeg jobber selv som frisør, og det er ikke påvist noe som helst som kan være skadelig for babyen. Og når du tar striper kommer ikke huden i kontakt med  fargen uansett, så da er du ihvertfall på den trygge siden.
Det er forsket en del på dette med farge og frisører, vi som står oppi det hele dagen og farger håret gjerne hver 4-5 uke, og det er ikke påvist noe.
Så du kan trygt gå å farge håret ditt=)

Bra at du tok det opp, Chello :) Jeg som skal bestille frisørtime snart sånn at jeg får håret mitt farget og klippet. Ser bare ødelagt ut, så det blir supert med ny farge og frisyre snart :)

Fantastisk :D tusen takk! Da går jeg en freshere høst i møte ;)

Det var godt å høre, for jeg har alltid fått høre at man ikke skla farge håret når man er gravid - så jeg så for meg en vinter med flott ettervekst

Også frisør: riktig som stine sier, det er ikke skadelig for barnet. Det som kan skje er at fargen slår ut feil pga. Hormoner il. Som er i kroppen under en graviditet. Det er lurt å si til frisøren at du er gravid så de er klar over dette :)

Lucasnathaniel skrev:
Også frisør: riktig som stine sier, det er ikke skadelig for barnet. Det som kan skje er at fargen slår ut feil pga. Hormoner il. Som er i kroppen under en graviditet. Det er lurt å si til frisøren at du er gravid så de er klar over dette :)

Signerer :) Skal gi frisøren en klar beskjed om det, og kanskje bruke munnbind. Spørs hvor dårlig jeg blir av lukta :)

Back
Topp