Hårfarging! *oppdatert, etter testing*

Jeg stripet hele håret hos frisør for 2 dager siden, og det gikk vertfall veldig bra :) Har hørt før at håret kan bli ødelagt av farging under graviditeten, men jeg har flere venninner som har gjort det flere ganger og aldri merket forskjell

Tusentakk for svar Muffen23! :-) Jeg får prøve lykken å se hvordan det går, nevne det for frisøren verfall! :-)

ja, det kan du :)
Bare tenk på frisører, de jobber jo med dette selv når de blir gravide.

Hvis man farger håret hjemme så skal man bruke en som ikke inneholder amoniakk. Men med tanke på at man ikke vet hvordan håret kan bli når man er gravid, så syns jeg det er ganske kjekt å gjøre det hos frisøren. Men skjønner at det kan bli for dyrt for noen. Ikke akkurat billig å gå til frisøren her i landet :-/

Å farge håret går helt fint når man er gravid.
Men skal man lysne det (bleiking, striping etc), så kan det bli grønt. Derfor er det beste å få det gjort til frisør da de har litt mer kunnskap for hva som burde brukest enn de som jobber på vita feks. Men er veldig bra at du sier ifra til frisøren. Er ikke alle som gjør det, og da kan utfallet bli så som så.
Husker en gang jeg hadde en kunde som skulle ha korketrekkere (permanent)
Dette kostet jo flesk da hun hadde det lange og fine håret. Tok en hel dag å få tatt den permanenten. 2 dager etterpå kom hun innom, og da var all korketrekkerne borte. glattet nesten helt ut. Det hun ikke fortalte var at hun akkurat hadde fått en unge, og at hun ammet. Lite populært for å si det sånn...

Går helt fint å farge/stripe osv.
Men hormonforandringene i kroppen KAN utgjøre en forskjell på pigmenteringen på fargen, men det er veldig skjelden dette skjer :)

(jobber som frisør - og farger håret ca hver 5-6 uke ;) - aldri merket noen som helst forskjell på meg selv... )

Nå er det testet!! Hos meg gikk det strålende, striping var ikke problem fikk jeg beskjed om hos minn frisør!! Og håre er jeg super fornøgd med, HURRA!

Striper håret selv bare. Nekter å betale 1000 kr for frisør når jeg kan gjøre det like bra selv for pakken til 119kr;) Stripet det vel to ganger sist svangerskap og det var ingen forskjell fra vanlig hos meg. Må vel snart ta en ny runde igjen, men ville komme meg over 12 uker først:)

Back
Topp