Hårfarge

Twinklestar

Blir kjent med forumet
Finner så mye motstridende informasjon vedrørende det å farge håret mens man er gravid. Noen steder uttaler jordmødre at det er bare å farge i vei, ingen fare, noen steder anbefales det ikke, og det jeg vel har konkludert med er at det ikke finnenes noen konkrete retningslinjer på dette, man vet ikke om stoffene i hårfargen kan vare skadelig for babyen eller ikke.

Så jeg lurer på hva dere tenker om dette, farger dere håret/etterveksten som normalt dersom du vanligvis gjør det eller lar du være pga graviditeten?

Jeg lider av kronisk bad hair day :arghh: nå som etterveksten virkelig gjør seg gjeldene og heller mot å få fikset etterveksten, men så er jeg jo litt bekymret for at det ikke er bra..

Jeg gikk til grønn frisør i forrige svangerskap. Føltes tryggere enn vanlig hjemmefarge. Pluss det luktet ikke ammoniakk der

Jeg tenker at det er helt greit å farge håret noen få ganger i løpet av svangerskapet. Jeg pleier å farge håret selv, og bruker farge uten ammoniakk. Viktig å lufte godt, og få frisk luft, så går det nok fint.

Jeg har lurt på det samme, og synes det er vanskelig. Tenker kanskje at det er verre å drive med farging i 1. trimester enn senere, men det er bare en tanke. Farget ikke håret sist, men vurderer det nå.

Søsteren min er frisør og hun har tatt etterveksten min nå i 1. trimester [emoji4] Hun brukte en fargebehandling uten ammoniakk, og har hatt mange gravide innom som har farget og bleket håret tidlig i svangerskapet. Eneste risikoen hun kunne gi meg, var at fargen ikke ble som vi ville, pga hormoner [emoji28]

Faarger og striper med hjemmefarge hele svangerskapet sist, vil fortsette denne gang. Fargen kan visst bli anderledes har jeg hørt :)

Jeg har aldri farget håret (har noen grå fjon men de blender inn i det mellomblonde uten å ta overhånd foreløpig), men skulle jeg gjort det i løpet av graviditeten ville jeg valgt en økologisk og trygg salong uten skadelige kjemikalier. For å være på den sikre siden.
Jeg er en smule sær fra før ([emoji85])og bruker kun økologiske og rene produkter på hud, hår og ansikt nå når jeg er gravid.
Har også kuttet ut fluor.

Jeg har aldri farget håret (har noen grå fjon men de blender inn i det mellomblonde uten å ta overhånd foreløpig), men skulle jeg gjort det i løpet av graviditeten ville jeg valgt en økologisk og trygg salong uten skadelige kjemikalier. For å være på den sikre siden.
Jeg er en smule sær fra før ([emoji85])og bruker kun økologiske og rene produkter på hud, hår og ansikt nå når jeg er gravid.
Har også kuttet ut fluor.

Samme her. Men jeg bruker bare rene og økologiske produkter hele tiden. Er det eneste jeg tåler.

Samme her. Men jeg bruker bare rene og økologiske produkter hele tiden. Er det eneste jeg tåler.
Jeg har også ganske sensitiv hud.
Har du funnet noen gode bodylotions?
Smører meg mest med mandelolje eller hvetekimsolje på kroppen, men man blir logisk nok veldig oljete. [emoji23]
I ansiktet bruker jeg mest ISUN, men har samme problem der angående olje i forhold til blandingshud/t-sone. [emoji28]

Jeg har også ganske sensitiv hud.
Har du funnet noen gode bodylotions?
Smører meg mest med mandelolje eller hvetekimsolje på kroppen, men man blir logisk nok veldig oljete. [emoji23]
I ansiktet bruker jeg mest ISUN, men har samme problem der angående olje i forhold til blandingshud/t-sone. [emoji28]

Jeg har laget egen av kokosolje og sheabutter med et par dråper lavendelolje eller sitronolje i. Den brukes til det meste.
Ellers vet jeg Vossabia har mange gode kremer.

Back
Topp