Hårfarge...

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Farger dere håret som normalt under graviditeten? Er jo ofte mye sterke saker i disse hårfargene, som kanskje ikke er så bra å puste inn...? Eller er jeg bare litt overhysterisk nå?
Nå tenker jeg på hårfarge man kjøper i butikk, og ikke farge man ordner via frisøren.
Skulle absolutt ha oppgradert hårfargen min litt nå ser jeg...

Jente 2003 ❤️
? - 2015 ❤️

Jeg gjorde ikke det forrige gang. Men har veldig lyst nå! Vet enkelte frisører har avtrekk de putter gravide under, og hvis en bruker folie så kommer ikke fargen i kontakt med huden... Usikker på hva jeg ender på! Høre med jordmoren, kanskje :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var hos frisøren forrige uke og farga håret. Tenkte ikke over det :confused:

Nei, men det er pga håret mitt blir så rart under sv skapene..

TuMmY LoVe

De fargene som blir produsert i dag skal ikke være skadelig for fosteret.

Det skal ikke være skadelig, farget håret endel under forrige svangerskap.. Men, når det er sagt, er det ikke sikkert fargen blir så bra..:)

Farga det mye sist, men sier som de andre. Er ikke sikkert at det blir bra. :)

Hva skjer med håret under graviditeten, iom at dere skriver det kanskje ikke blir bra? Jeg har ikke merket noen særlih forskjell (tror jeg ;) )

Hormonene i kroppen som kan gjøre at resultatet blir noe helt annet enn der det skulle :)

Samme som når man har mensen eller er syk. Håret kan feks ikke være villig til å ta til seg fargen. Eller ikke bli veldig krøllete av permanent feks.

Aha.. Men er ikke håret dødt da? Håper ikke jeg plutselig kommer hjem med en annen farge neste gang jeg skal ta etterveksten :D

Venninna mi er frisør og hun farget håret sitt i begge svangerskap. Det gjorde for så vidt jeg i forrige og. Og kommer til å gjøre det nå og. Ville vært mer skeptisk til kjøpe farge enn frisør farve... Mange frisører har jo ganske milde og naturvennlige farger. Sjekk om din har noe slikt...

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Stripet mitt for et par uker siden og håret tok nesten ikke imot noe farge! Ingen som merket at jeg hadde vært å farget det. Veldig kjedelig og skikkelig surt når det er så dyrt :-(

Stefaren min er jordmor (litt gammeldags), men han mener at det ikke er bra. Dels fordi man puster det inn, men vi har mange porer i hodebunnen og det sies att kroppen tar opp mye av driten fra fargen. Vet selv ikke hva jeg skal tro, men det er hva han sier..

Sent from my iPad using BV Forum

Er frisør, og blir litt lei meg nesten av å høre hvor redd noen er for å gå til frisør i svangerskapet. Tenker da ikke på denne tråden, men generelt. Jobber med dette hver eneste dag, og det er veldig få kunder, som forlater salongen, uten noen form for kjemisk behandling. Spurte såklart om dette, da jeg ble gravid første gangen. De stoffene som er lovlige i Norge i dag, er så skånsomme, at ikke engang vi frisører har økt risiko for hverken fosterskader, eller spontanabort.. Hadde ikke jobbet en dag i svangerskapet, om jeg hadde utsatt min lille for fare. Grunnen til at fargen noen ganger blir annerledes under svangerskapet, er at alle pigmenter er sterkere/mørkere, så større mulighet for å få ett varmere/gult resultat. Horomonene gjør også at håret tar dårligere krøll hos de aller fleste.

*feil*

Last edited:
Back
Topp