Hårfarge, selvbruning, neglelakk, hva er greit?

Jeg lever som normalt - med de forholdsreglene som er anbefalt fra staten.

Veldig fint at du klarer å kose deg med graviditeten nå selv om du har mistet tidligere, og veldig leit å høre at du mistet så sent. Alle er imidlertid forskjellige, og jeg klarer p.t. ikke å ikke være bekymret.

Det er heller ikke så lett (les: umulig) å kontrollere egen uro. Å antyde at dette kan ha noen innvirkning på barnets helse (som for øvrig ikke er bevist, så vidt meg bekjent) gir jo bare bekymrede gravide enda en ting å være redd for, for ikke å snakke om dårlig samvittighet.
Både lege og jordmor har sagt flere ganger at det kan ha innvirkning på kroppen. Barnet kan merke mors uro men selvfølgelig er det forskjell fra person til person om man klarer å slappe av eller ikke. Jeg for min del velger æ ta en dag av gangen og kose meg. Så får det bli opp til hver enkelt hva de velger. Nå tenkte jo ikke jeg å sku starte opp verken noe mamma politi eller lage sure miner her. Som jeg har sagt tidligere kos dere med graviditeten.
 
Mulig jeg trøkker skikkelig i salaten å fornærmer mange,men mange er litt vel hysterisk med hva man kan å ikke kan. Jeg har tre friske barn fra før å venter nr 4 nå. Jeg farga håret å lakket neglene da jeg venta de tre andre å gjør d nå også. Er ikke sånn at jeg står hysterisk å leser bak på emballasje på både mat osv fordi jeg ikke skal spise d. Jeg skal leve som noenlunde normalt men bruke sunn fornuft. Klart jeg stapper ikke i meg ting som er skadelig osv. Ta livet med ro så går nok dagene også fortere
Så enig! Alt med måte☺️
 
Både lege og jordmor har sagt flere ganger at det kan ha innvirkning på kroppen. Barnet kan merke mors uro men selvfølgelig er det forskjell fra person til person om man klarer å slappe av eller ikke. Jeg for min del velger æ ta en dag av gangen og kose meg. Så får det bli opp til hver enkelt hva de velger. Nå tenkte jo ikke jeg å sku starte opp verken noe mamma politi eller lage sure miner her. Som jeg har sagt tidligere kos dere med graviditeten.

Ingen sure miner her - jeg bare oppfattet deg dit hen at du mener at man kan "velge" om man skal kose seg eller være urolig, men da snakket vi kanskje forbi hverandre. I hvert fall, jeg skulle gjerne klart å la være og bekymre meg og gledet meg hver eneste dag hvis jeg kunne.

Når det gjelder dette med uro, så er det klart at stress har en innvirkning på kroppen. Jeg tenker mer på om det har innvirkning på barnet. Jeg ser at det er mange som mener at det har en innvirkning, men som sagt har jeg aldri sett noe entydig forskning på at dette faktisk er tilfellet. Jeg, som er en som bekymrer meg mye, velger da å prøve å ikke påføre meg selv en ytterligere bekymring om at min bekymring kanskje kan ha negative konsekvenser for fosteret (men heller akseptere at jeg bekymrer meg og la det være med det).

Jeg håper jeg klarer å kose meg ordentlig med graviditeten etterhvert :)
 
Last edited:
Back
Topp