"Hårete mål" for 2014-2015 - TIPS?? :)

Lillfisen

Glad i forumet
Sitter her på fredagskvelden og tenker over formen. Er sjeleglad for at helsa har holdt seg bra denne gangen. Er fortsatt relativt sterk muskulært sett og har ikke hatt særlig fysiske plager. Kondisjonen står det ikke like bra til med lenger, men det aksepterer jeg.

Sitter og funderer på mulige langsiktige mål og trene mot i 2014-15. Noen som har tips? Er veldig glad i styrketrening (tung), og trives helt greit med det meste av kondisjonstrening. Har tenkt på 10km løp, men det føles for lite, jogget 10km greit når jeg var noen mnd på vei. Halvmaraton tenker jeg på å gjennomføre om et par, men det er liksom ikke "nok" til å virkelig motivere for å kjempe over tid.. Maraton føles for ensformig. Å stille i bikinifitness eller lignende har for stort fokus på utseende. Triathlon blir nok for tøft..
Noen som har andre ideer? :) Vi må jo drømme litt nå når vi sitter her og vokser, sant jenter?
 
Jeg har også tenkt å trene i 2014, men for å gå ned i vekt og bli i bra form - ikke for å delta i noe "løp" etc... Har en del kilo for mye og en brudekjole jeg skal inn i til sommeren 2015 så her skal det trenes!! Trener ikke noe nå, annet en å gå tur så her kan det bare gå en vei!! Skal melde meg inn på et treningssenter og få litt veiledning har jeg tenkt sånn utpå vårparten når amming og slikt er på stell...
 
Hadde en liten plan om bikinifitness rett før jeg ble gravid... får se om jeg kanskje har lyst til det når jeg er ferdig og. Er jo en del arbeid. Om det ikke blir det, så blir det vertfall bare for å føle meg bra selv, og sexy ikke minst, noe som er det jeg savner mest. Ikke helt komfertabel i kroppen min for tiden, desverre :b

Har så og si ikke trent siden jeg ble gravid, formen har ikke vært god nok, rett og slett. Kjempetrist å se alt jeg jobbet for bare "forsvinne" - men satser på å komme tilbake i form igjen kjapt! ;)
 
Sniker litt fra november her.:)
Jeg skal trene meg opp til å sykle Kristiansand-Hovden 2015.... Det er siste helga i mai 2015. Ser ikke for meg at jeg klarer å trene meg opp til 2014. Siden det bare er 6 Mnd etter fødsel...
Det er ca 21 mil på setet... Hadde trent meg opp til å sykle for 4 år siden,men så ble mannen påkjørt ei uke før vi skulle sykle(å dette var noe vi skulle gjøre sammen). Så gleder meg til å komme igang igjen!!! Men sykling tar MYYYE tid da!!! Skal man først ut å sykle så går d gjerne 3-4 timer hver gang! Så er kanskje ikke alle set passer for!
 
Takk for tips folkens :) Klarer liksom ikke å finne det som treffer meg godt nok til at det virkelig skaper motivasjon til å gi det lille ekstra. Trening blir det uansett :)
 
Sniker litt fra november her.:)
Jeg skal trene meg opp til å sykle Kristiansand-Hovden 2015.... Det er siste helga i mai 2015. Ser ikke for meg at jeg klarer å trene meg opp til 2014. Siden det bare er 6 Mnd etter fødsel...
Det er ca 21 mil på setet... Hadde trent meg opp til å sykle for 4 år siden,men så ble mannen påkjørt ei uke før vi skulle sykle(å dette var noe vi skulle gjøre sammen). Så gleder meg til å komme igang igjen!!! Men sykling tar MYYYE tid da!!! Skal man først ut å sykle så går d gjerne 3-4 timer hver gang! Så er kanskje ikke alle set passer for!

Tøft mål! Har tenkt lenge på å teste distansesykling. Hadde faktisk leid sykkel, men så kræsja det med jobb. Men argumentet om at det tar mye tid er nok det som stopper meg fra å gå den veien. Skal uansett gi det et forsøk, kanskje det kan bli fin kondisjonstrening på sida av styrken :) Lykke itl med løpet!!
 
Motivasjonen kommer sikkert etterhvert som fødselen er over og behovet for å komme seg i form kommer tilbake:) Jeg trente mye før jeg ble gravid, men har dessverre droppet litt ut etterhvert. Gleder meg til å komme i gang igjen, men tror nok ikke det blir noe langsiktig mål annet enn å ta av de kiloene jeg går opp og komme meg i bedre form igjen. Allerede bæresele i hus, så etterhvert som hun blir eldre ser jeg frem til å kunne ta noen fjellturer o.l :)
 
Jeg har alltid vært veldig aktiv, og er skikkelig konkurransemenneske. Jeg driver med ballspill, og sist jeg var gravid hadde jeg som mål å være i form til å spille kamp 3 mnd etter fødsel. Dette gikk ikke, til tross for helt ukomplisert svangerskap og fødsel. Jeg hadde smerter i skambenet (?) (kjentes ut som det var der det gjorde vondt) og jeg "lekket" når jeg anstrengte meg. Jeg måtte justere ned målene mine, og det holdt i massevis å løpe 10km løp 4mnd etter fødsel... (Da med tena lady i trusa, og det var mye tyngre og vondere enn det var å løpe maraton to år tidligere) Ikke helt det jeg hadde sett for meg, og det var en skikkelig nedtur. Ca 6 mnd etter fødsel var jeg i stand til å trene tilnærmet som jeg hadde gjort tidligere, og da måtte jeg likevel være forsiktig. Jeg brakk to ribbein da jeg spilte min første kamp. Tror kanskje det var fordi muskulaturen ikke var som før, og at jeg ikke var vant til å være så "svak" i kroppen... For all del, mange kommer raskt tilbake i samme form som før, men for meg var det en stor skuffelse å ikke få det til... Bare slik at dere ikke legger ambisjonene for høyt, og får samme nedtur som meg! (Dessuten er det ikke nødvendigvis problemfritt å få tid til å trene. Datteren min fant seg ikke tilrette på barnepassen på treningssenteret, så det måtte jeg bare gi opp. Så jeg ble helt avhengig av at samboern passet henne...)
 
Back
Topp