Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt å høre at jeg iallefall ikke er alene. Jeg har akkurat klippet vekk 10-15 cm av lengden. Hadde kjempelangt hår, som uansett trengte en klipp. men tetter ennu igjen sluken i dusjen når jeg dusjer og må tømme hårbørsten hver dag, pluss at det er hår over alt på både meg og møblene. Det går vel over etter hvert. Hjelper ikke heller at min røsker av det han får tak i. Har nesten fått en ufrivillig pannelugg som går fra øre til øre, og måtte flytte skillet i håret nesten til midten for å dekke hårtap. Men er sikkert ikke så farlig. Vokser nok ut igjen. Tar bare så innmari lang tidJeg har slitt ekstremt mye med enorme mengder håravfall. Skrekkelig store dotter som falt av i dusjen, og ellers hår over alt. Jeg gikk både til legen og til frisør med problemet. Én teori er at man mister håret man ikke mistet under graviditeten. En annen teori er endringer i hormoner. Hos meg starter håravfallet ca. 3 mnd etter baby var født. Nå er hun 6 mnd. og håravfallet har gått drastisk ned siden jeg klippet meg skulderkort for to uker siden (hadde langt hår). Vet ikke om klippen har noen sammenheng med nedgang i håravfallet, eller om det er tilfeldig og skyldes at jeg uansett er ferdig med det. Det "tjafset" som hang nedenfor skuldrene før jeg klippet meg måtte uansett bort - det var utrolig tynt og pistrete. Så konklusjonen min er : mister du ekstreme mengder, ikke gå rundt med langt hår. Klipper du deg vil jo hårene du mister være kortere uansett, noe som bokstavelig talt betyr mindre hår ... Legen sa forøvrig at det var lite annet jeg kunne gjøre enn å vente, og at det oftest tar rundt 6 måneder før man er tilbake igjen. Frisøren kunne fortelle at det allerede var begynt å vokse ut splitter nytt "babyhår", der jeg hadde mistet mest. Så fortvil ikke - det går over, og du er ikke alene!!
Der er gutten min også, men er ingen ende på hårtapet :/Mister mye hår ja! Begynte 3,5 mnd etter fødsel ca. Synes det begynner å bli bedre nå da, tror ikke jeg mister like mye lenger. Jenta er 5,5 mnd nå
Hehe! Akkurat slik har jeg det også!! Hår overalt!!Godt å høre at jeg iallefall ikke er alene. Jeg har akkurat klippet vekk 10-15 cm av lengden. Hadde kjempelangt hår, som uansett trengte en klipp. men tetter ennu igjen sluken i dusjen når jeg dusjer og må tømme hårbørsten hver dag, pluss at det er hår over alt på både meg og møblene. Det går vel over etter hvert. Hjelper ikke heller at min røsker av det han får tak i. Har nesten fått en ufrivillig pannelugg som går fra øre til øre, og måtte flytte skillet i håret nesten til midten for å dekke hårtap. Men er sikkert ikke så farlig. Vokser nok ut igjen. Tar bare så innmari lang tid