Hår.

Leste at det skulle ikke ha noe å si. Kan jo spørre frisøren da.

Excuse me, Damn that autocorrect!

Du kan fint ordne håret ditt, men håret tåle mindre når man e gravid, så æ ville ikje bleika håret:)

E utdanna frisør uten fagbrev, å va gravid gjennom studie. Så fikk erfare litt av hvert med det håret:p hehe

Du kan fint ordne håret ditt, men håret tåle mindre når man e gravid, så æ ville ikje bleika håret:)

E utdanna frisør uten fagbrev, å va gravid gjennom studie. Så fikk erfare litt av hvert med det håret:p hehe

Så du ville ikke stripet det nå som jeg er gravid???

Det eneste er at håret kan ta til seg fargen dårligere når man er gravid. Ellers ikke noe problem.

Sent from my iPhone using BV Forum

Mener å ha hørt at om du får bleikemiddel i hodebunnen så går det via huden, og inn i blodet = til fosteret. Men dette har jeg ingen kilder på altså.. søk litt på google så finner du sikkert ut om det er ok :)

Mener å ha hørt at om du får bleikemiddel i hodebunnen så går det via huden, og inn i blodet = til fosteret. Men dette har jeg ingen kilder på altså.. søk litt på google så finner du sikkert ut om det er ok :)

Men hvis man striper det så får man jo minimalt med blekemiddel (eller farge) på hodebunnen da. Da er det isåfall kun håret det går ut over.

Mener det ikke er farlig å ordne håret når man er gravid, men det kan tenkes at pga hormoner eller sånn at resultatet på selve håret kanskje varierer litt fra det som er normalt(?). Jeg ville ha ringt å hørt med frisøren. :)

Jeg har valgt både i mitt forrige og dette svangerskapet å ikke farge håret mitt på noen måte bare for å være sikker.

Sniker fra januar 15, har stripa håret en gang til frisør å farget ettervekst to ganger hjemme, ikke merket noe forskjell så blir å fortsette med det ut svangerskapet:)

❤️️Termin 6.januar❤️

Jobbe som frisør og har gjort da i 9 år! :) Eg kan mitt fag, og striping/bleiking er mitt fagfelt! Da går heilt fint å stripa, farga og tona håret sitt når du e gravid. Eg står jo sjøl heile dagen i kjemikalia, so du som kunde tåle ett par tima ;) Da at håret blir meir slitt er da nok ikkje bere bleikingen / fargen som er med på å ødlegga. Husk at håret er mongen år gammalt med ( som oftast) tidligarefarge og pigmentendring i seg. Kur det godt og plei håret godt so gårda veldi bra :) :)

Jeg har både farget, stripet og bleket hår i løpet av svangerskapene. Har aldri merka at det har blitt noen forskjell i forhold til resultatet når jeg ikke er gravid. Mener det er viktig å ta vare på seg selv og gjøre litt for seg selv når man er gravid. Skal bestille meg frisørtime snart selv, og da blir det striping av hår sånn at jeg kan føle meg litt fin :-)

Back
Topp