Hår på leggene

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Til vedlikehold bruker jeg ladyshaver. Blir ikke helt glatt (men ser glatt ut), men slipper stresset med å skifte blad på høvelen samt nupper her og der. På sommeren bruker jeg gjerne ladyshaver om jeg ikke skal noe spesielt, men går over leggene med høvel om jeg skal ut blant folk i shorts eller kjole etc. Med LS tar jeg både legger og lår, men bruker aldri høvel på låra, da jeg ofte får syyykt kløe på baksiden av låra - som igjen utvikler seg til nupper om jeg klør.

Synes det er individuelt når det er greit å begynne med hårfjerning. Tenker at når de blir obs på det selv, så skal ikke nekt av hårfjerning på leggene være det som utgjør om de skjemmes i shorts/badedrakt eller ikke. Det er en så liten ting, egentlig. Synes det er bedre at de da får lære best mulig måte å gjøre det på - for å ta vare på huden, enn at de begynner å tørrbarbere leggene i skjul med mammas sløve høvel fordi noen har kommentert at de har hår på leggene... Noen har veldig lyse og tynne hår som ikke vil vises, men andre har mørke - og dette må man nesten bare ta hensyn til.

Barbere 1-2 ganger i uka, kun legger. Har ikke kraftig hårvekst, vokser sakte..

Jeg barberer vekk ALT hår, med unntak av hår på hodet, bryn og vipper. Ikke spesielt glad i kroppshår. :D
Leste feil først :wideyed:

Jeg syns det er kjedelig å barbere meg og gjør det først når det blir for ille eller at jeg skal i basseng/syden osv:D

Edit: ladyshaver er en saver!

Leste feil først :wideyed:

Jeg syns det er kjedelig å barbere meg og gjør det først når det blir for ille eller at jeg skal i basseng/syden osv:D

Edit: ladyshaver er en saver!

Hva leste du? :D

Tro meg, jeg hater å barbere meg jeg også. Det er jo så fantastisk kjedelig! Men, gjør det allikevel gitt. Ikke like nøye som når vi er på stranda daglig, men går over alt allikevel. :rolleyes:Mannfolka klager, men ærlig talt, de barberer da bare i ansiktet. :wacky:

Hva leste du? :D

Tro meg, jeg hater å barbere meg jeg også. Det er jo så fantastisk kjedelig! Men, gjør det allikevel gitt. Ikke like nøye som når vi er på stranda daglig, men går over alt allikevel. :rolleyes:Mannfolka klager, men ærlig talt, de barberer da bare i ansiktet. :wacky:

Vel, jeg begynte straks å tenke på personer med tvangslidelser for å få bort hår:oops: Altså hår som de fleste gjerne vil ha, som nettopp hodehår, bryn og vipperxsmile2 Og sekundet etter leste jeg at det var jo absolutt ikke slik!

Mennene har generelt mindre tid de trenger å bruke på både barbering, kle seg osv:p

Back
Topp