Håpet om et hjerteplaster

Veldig snodig om det er Ahus som skal svare på slikt, de har jo ikke noe med fertilitetsbehandlingen å gjøre? Virker logisk for meg at det er gyn som følger deg ifm med nytt innsett som må avgjøre om du skal ha styrt eller naturlig syklus :pompus:
Ja, jeg synes også det!
Jeg tror de mente at de vil ahus svarer på å fremprovosere mensen etter aborten, men det blir bare merkelig. Hadde jo ikke «trengt» mensen hvis jeg ikke skulle blitt gravid på nytt og må melde mens til Ullevål.. får prøve å ringe de til uken tror jeg!

Tålmodigheten min er ikke tilstedet, så jeg endte opp med å ringe OUS i dag jeg :happy:

Ble heldigvis møtt av en skikkelig hyggelig sykepleier som jeg fikk stilt alle spørsmålene mine til. Hvis jeg ikke har fått mensen av meg selv innen 6 uker fra vi mistet, så kan jeg ta en runde med primolut og avtale tid for fryseforsøk da. Virket ikke som det var så lange ventetider heller, så hvis jeg er skikkelig heldig nå så blir det faktisk innsett i september!! Det føles som veldig gode nyheter, men jeg er også liiivredd for hvordan neste svangerskap skal bli. Bekymrer meg også mye for om andre rundt oss skal tro vi ikke lenger sørger datteren vår, men livet må på et vis gå videre selv om vi skulle gitt alt i verden for at situasjonen var anerledes..

Usikker på om jeg kan tenke at testen med 0,84 og topp er positiv eller om det fortsatt svinger etter aborten. Jeg temper jo også, så får jo svaret snart, men hadde vært interessant å vite.

Vedlegg

• IMG_6662.png
    IMG_6662.png
    1,4 MB · Visninger: 40
Krysser fingrene for at det faktisk var EL og at du får innsett allerede i september :Heartred

Jeg tror de aller færreste vil tenke at dere ikke sørger over datteren deres fordi dere ønsker å bli raskt gravide igjen - snarere tvert imot, det er en veldig forståelig og menneskelig måte å reagere og handle på. Og skulle noen tenke det, så er de så langt fra å forstå hva dere står i at deres tanker ikke teller i dette. Forstår godt bekymringen din, og hadde nok tenkt likt selv - men jeg ville prøvd å bruke minst mulig energi på akkurat det :Heartred

Krysser fingrene for at det faktisk var EL og at du får innsett allerede i september :Heartred

Jeg tror de aller færreste vil tenke at dere ikke sørger over datteren deres fordi dere ønsker å bli raskt gravide igjen - snarere tvert imot, det er en veldig forståelig og menneskelig måte å reagere og handle på. Og skulle noen tenke det, så er de så langt fra å forstå hva dere står i at deres tanker ikke teller i dette. Forstår godt bekymringen din, og hadde nok tenkt likt selv - men jeg ville prøvd å bruke minst mulig energi på akkurat det :Heartred
Takk! I følge temperaturen kan det faktisk se ut som det var EL, får se på torsdag eller fredag!

Ja, jeg håper det ❤️ de nærmeste støtter oss hvert fall veldig, og det er jo tross alt de som er viktigst. Takk for støtte :love7

Hvis jeg forstår charten min riktig så kan det se ut som eggløsning var på mandag, får det vel bekreftet i morgen eller fredag! Håper aksjene vi har lagt inn kan lykkes, men har ikke mye håp før vi kommer i gang med IVF igjen. Hjelper i det minste noe å skrive dagbok her.

Vi reiser også på ferie på mandag, så hvis eggløsningen blir bekreftet tror jeg at jeg pakker med meg graviditetstest også. Skal uansett holde meg fra å teste frem til 14 dpo, tror ventetiden vil gå litt raskere når vi er i et annet miljø og gjør litt ting hele tiden.

Vedlegg

• IMG_6665.png
    IMG_6665.png
    284,6 KB · Visninger: 25
Trodde egentlig eggløsningen skulle bli bekreftet med en til temperatur som var ca samme nivå som de to forrige dagene, men det skjedde ikke. Ikke i appen hvert fall, så får håpe det kommer noe bekreftelse i morgen. Det viktigste og beste er jo hvert fall at temperaturen holder seg, selv om den ikke har hatt et voldsomt hopp.

Blir enda mer forvirret og fortvilet nå egentlig. Har hatt to dager med høyere temp, men det har også vært temp etter alkoholinntak og en natt med veldig dårlig søvn. Så vet ikke hvor mye jeg kan stole på de. Håper natt til i morgen blir litt bedre søvnmessig så jeg hvert fall finner ut om tempen faktisk holder seg høy pga EL eller om det bare var feil..
Sov for så vidt godt og sammenhengende etter alkoholinntak på torsdag, men var litt usikker på den i utgangspunktet og tenkte da at dagens temp skulle bekrefte. Typisk at det ble en natt med den dårligste søvnen på flere år..

Vedlegg

• IMG_6675.jpeg
    IMG_6675.jpeg
    319,8 KB · Visninger: 27
Kjenner at temping både er godt og vondt på samme tid. Liker å føle litt kontroll over dette, men samtidig svinger temperaturene så mye at jeg er redd for at FF plutselig skal snu og bare «neida, var ingen eggløsning på deg!». Skal uansett ikke teste før mandag, men klarer jo knapt tenke på noe annet. Hvis vi hadde vært så heldige oppi alt at vi fikk positiv test med en gang så vet jeg nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Og så kommer alle bekymringene om at hvis testen er positiv så er vi faktisk på ferie og jeg får ikke dratt til legen før uken etter. Veldig skremmende tanke å ikke ha helsepersonell å lene seg på med en eneste gang, selv om jeg vet veldig godt at det ikke er mye de får gjort..

Legger med bilde av dagens chart

Vedlegg

• IMG_6682.jpeg
    IMG_6682.jpeg
    312,8 KB · Visninger: 19
9 DPO

Begynner å stole mer på at EL faktisk har skjedd, så tør å driste meg til å stadfeste dpo-dag nå.
I går hadde jeg plutselig veldig mye gulhvit utflod, husker ikke om jeg tidligere har hatt det før mensen, men vet for sikkert at jeg hadde mye av det da jeg var gravid. Så håper virkelig det kan være et tegn. Har vært litt småkvalm i dag tidlig, og jeg var kvalm fra uke 4 til det gikk galt egentlig nå sist, så det styrker jo håpet. Har også en veldig god magefølelse, men tenker fallhøyden blir veldig stor da så prøver å beherske meg litt.

Ellers har vi også fått svar på obduksjonen, hvor de ikke fant noen ting. Ble litt skuffet over at dette bare kom som et notat i helsenorge og at vi ikke fikk en time for å gå gjennom den som vi ble lovet. Har derfor ringt sykehuset i dag og sagt at det ikke er godt nok for oss med noen få setninger. Vi vil gjerne vite mer detaljer om hva som er sjekket og hva de faktiske funnene er. Godt å vite at det da ikke er noe genetisk og skjønner at de kanskje ikke kan si oss noe mer, men handler aller mest om den mellom-menneskelige delen av det. Håper vi får time til det snart! Hvis ikke har heldigvis OUS rapporten så det ikke setter en stopper for IVF-forsøk senere.

Legger ved bilde av dagens chart også

Vedlegg

• IMG_6684.jpeg
    IMG_6684.jpeg
    311,7 KB · Visninger: 16
9 DPO

Begynner å stole mer på at EL faktisk har skjedd, så tør å driste meg til å stadfeste dpo-dag nå.
I går hadde jeg plutselig veldig mye gulhvit utflod, husker ikke om jeg tidligere har hatt det før mensen, men vet for sikkert at jeg hadde mye av det da jeg var gravid. Så håper virkelig det kan være et tegn. Har vært litt småkvalm i dag tidlig, og jeg var kvalm fra uke 4 til det gikk galt egentlig nå sist, så det styrker jo håpet. Har også en veldig god magefølelse, men tenker fallhøyden blir veldig stor da så prøver å beherske meg litt.

Ellers har vi også fått svar på obduksjonen, hvor de ikke fant noen ting. Ble litt skuffet over at dette bare kom som et notat i helsenorge og at vi ikke fikk en time for å gå gjennom den som vi ble lovet. Har derfor ringt sykehuset i dag og sagt at det ikke er godt nok for oss med noen få setninger. Vi vil gjerne vite mer detaljer om hva som er sjekket og hva de faktiske funnene er. Godt å vite at det da ikke er noe genetisk og skjønner at de kanskje ikke kan si oss noe mer, men handler aller mest om den mellom-menneskelige delen av det. Håper vi får time til det snart! Hvis ikke har heldigvis OUS rapporten så det ikke setter en stopper for IVF-forsøk senere.

Legger ved bilde av dagens chart også
Er positivt med god magefølelse da, krysser fingrene for deg. Og er imponert av at du greier å vente med å teste. Selv er jeg litt der at det er sånn "håp har aldri skadet noen". Er selvfølgelig lett for meg å si, men, en blir jo lei seg og skuffa uansett, så hvorfor ikke tørre å håpe litt mens en kan uavhengig av resultat.

Dårlig med den timen da, kanskje de tenker å sette opp time senere men du bare fikk notatet først? Sånn bra at beskjeden er at det ikke var noe, men, virker rart og ikke ta det i person, eller i det aller minste over telefon? Sånn at en kan stille spørsmål?

Er positivt med god magefølelse da, krysser fingrene for deg. Og er imponert av at du greier å vente med å teste. Selv er jeg litt der at det er sånn "håp har aldri skadet noen". Er selvfølgelig lett for meg å si, men, en blir jo lei seg og skuffa uansett, så hvorfor ikke tørre å håpe litt mens en kan uavhengig av resultat.

Dårlig med den timen da, kanskje de tenker å sette opp time senere men du bare fikk notatet først? Sånn bra at beskjeden er at det ikke var noe, men, virker rart og ikke ta det i person, eller i det aller minste over telefon? Sånn at en kan stille spørsmål?
Ja, eneste grunnen til at jeg holder meg er fordi jeg har lovet samboer det. Jeg har en tendens til å bli mitt opphengt i ting, så prøver å ikke la hele livet styres av dette, hvert fall utad :rolleyes:

Ja, virket som de ikke hadde planer å sette opp noe. Har en time i oktober, men det er for å utrede hvordan livmoren min ser ut. Men satser på at vi får noe nå!

10 DPO

Temperaturen har økt igjen, og tok den ennå litt tidligere enn jeg pleier. Våknet brått litt tidligere, så kjappet meg å ta den før jeg gikk ut av sengen. Tenkte først at jeg kunne lure kroppen til at jeg ikke hadde våknet, men var våken nok til å skjønne at det ikke er helt sånn det funker :p

Venter fremdeles med å teste til mandag, hvis ikke mensen kommer før den tid. Har hatt lutealfase på alt fra 11-16 dager tidligere, så aner ikke hva som er normalt for meg eller ei. Blir litt overtenker på alt av symptomer og forandringer nå, så det at jeg var litt kvalm i går tidlig tenkte jeg jo på som et symptom. Før jeg da kom på at jeg hadde drukket litt vin kvelden før og lenge siden jeg sist spiste - som jeg alltid blir litt småkvalm av. Kunne ønske det bare var noen klare symptomer som var KUN for graviditet! Hehe.

Bilde av dagens chart i dag også

Vedlegg

• IMG_6686.jpeg
    IMG_6686.jpeg
    310,5 KB · Visninger: 17
11 DPO

Fått bittelitt rosafarge blandet med utfloden, men før det evt kommer frisk blødning tenker jeg at det kanskje bare er slimhinnene som er såre etter samleie. Tempen er fortsatt over coverline og jeg målte tidligere enn normalt i dag også. Så håper det er et godt tegn.

Prøvd å lete meg gjennom mine gamle dataer, men ser jeg har vært slapp med å notere ned alt, så ikke mye å hente. Men jeg har såpass kraftige smerter ved mensen at jeg tror og håper jeg vil merke de før selve blødningen begynner. Klarer ikke huske helt hvordan det har vært tidligere sykluser, men vet at blodet bruker litt tid ut av kroppen min fordi det sitter fast i en ikke-tilkoblet del av livmoren. Har bare notert ned datoene jeg har ringt legevakten tidligere (da visste jeg ikke hva det var), men da hadde jeg allerede hatt smerter noen dager.. så nå skal jeg hvert fall merke alt som har med det å gjøre også, en grei måte å få forvarsel på når lutealfasen min varierer som den gjør.
Håper jo også aller mest at mensen ikke kommer som følge av graviditet, men det passer også fryktelig dårlig med de smertene på ferie med mye gåing.. Jaja, tiden får vise!

Vedlegg

• IMG_6690.jpeg
    IMG_6690.jpeg
    312,6 KB · Visninger: 14
Jeg har ikke klart helt å slå meg til ro med at lutealfasen min har variert så mye som 11-16 dager, så jeg har «dypdykket» inn i syklushistorikken min. Har skjønt at det er ganske uvanlig, og jeg orker ikke at jeg både har en uvanlig livmor og lutealfase, én ting får holde :rolleyes:

Men ser da at fra 2024, så hadde jeg kun 3 sykluser med faktisk bekreftet EL, hvor to av de har lutealfase på 10-11 dager. Den andre og dermed avviket er på 16, men temp er ikke tatt 2 dager i starten av lutealfasen, så den kan potensielt være 14 dager. Hvis EL var en dag eller to senere enn jeg har trodd, kan det treffe utrolig godt med samleie og jeg kan muligens ha hatt en kjemisk graviditet. Jeg tester ikke tidlig uansett, og den runden var jeg sikker på at det ikke hadde gått så ventet bare på mensen. Hvis hypotesen stemmer så vil det si at fra i morgen så er jeg over min «normale» lutealfase hvis ikke mensen kommer. Mulig det bare er jeg som griper etter strå her, vil jo ikke være mulig å få bekreftet en kjemisk for over ett år siden nå, men jeg velger å tro på min egen hypotese for nå. Blir spennende dager fremover hvert fall!

12 DPO

Og mista trua. I dag ble det et skikkelig dropp i temperaturen, så tror nok mensen er rett rundt hjørnet. Håper at den ikke kommer og tempen øker igjen i morgen, men ser det ikke som veldig sannsynlig..
Eneste positive er at jeg hvert fall da får meldt mens til OUS og forhåpentligvis får en plan for veien videre..

Vedlegg

• IMG_6696.jpeg
    IMG_6696.jpeg
    298,9 KB · Visninger: 21
CD 1
Da kom mensen og ny syklus i gang. Hadde vel vært for godt til å være sant om det skulle gå på første forsøk etter senaborten. Nå kan jeg hvert fall få sendt melding til OUS og få en plan for veien videre, det hjelper litt oppi det hele! Og at kroppen faktisk er tilbake hormonelt sett.

Leit det ikke satt denne gangen, men så bra det faktisk var EL da du trodde og at syklus er i gang igjen så du slapp å vente lenge på det. Håper du får nytt innsett raskt :Heartred

Back
Topp