Håpet om det siste ønskebarnet

Jeg hadde noe rester denne gangen, men de vet ikke hva det var. Skal på ny kontroll på fredag, og skal be om enda en hysteroskopi. Må vite hva det var som sitter/satt der. Legen mente det kunne se ut som en delvis exu (det ville i så fall vært en tvilling), som blokkerte hele overgangen mellom eggleder og livmor.

Men da får du i det minste hjelp ganske raskt! Det er noe positivt. Tror min erfaring heldigvis er ganske uvanlig. De fleste har gode erfaringer med alle alternativene hva det gjelder den fysiske prosessen. Psykisk tror jeg mange ønsker utskrapning. Jeg ønsker utskrapning denne runden i håp om å være i rute raskere, samt slippe å forholde meg til selve abortprosessen. I tillegg var fosteret 2 uker mer denne runden, så tenkte det var best å slippe. Jeg ba spesifikt om det, nektet tabletter. Så tror du i prinsippet kan velge litt selv hva som er best for deg.
Mener du at hysteroskopi ble gjort isteden for utskraping? Høres mer skånsomt ut i så fall. Hadde jo hysteroskopi selv i oktober fordi de mistenkte polypp. Vil mye heller ha det enn grusomme laparoskopi som hun nevnte som alternativ i kveld. Jeg kan vel si at det alternativet blir for stor påkjenning for meg?

Håper du kommer deg i rute raskt nå, du har ventet lenge!

Åh, det var godt å høre. Da virker det som om de tar situasjonen din på alvor nå og vil hjelpe deg å løse dette. Hvis du klarer å være åpen om din psykiske helse også, gjør det. Det burde telle med i avveiningene deres hvordan du har det nå, i denne situasjonen ❤️
Ja, håper det. Hun nevnte laparaskopi som et av alternativene på tlf i kveld, men kjenner at det takler jeg ikke en gang til. Håper på hysteroskopi som kan fjerne alt skånsomt. Orker ikke å bli kuttet i og få flere arr.

Ja, håper det. Hun nevnte laparaskopi som et av alternativene på tlf i kveld, men kjenner at det takler jeg ikke en gang til. Håper på hysteroskopi som kan fjerne alt skånsomt. Orker ikke å bli kuttet i og få flere arr.
Jeg håper de hører på deg ❤️ masse lykke til. Håper du får sovet i natt. Kommer til å titte innom dagboken din i morgen og håper det løser seg på best mulig vis for deg.

Mener du at hysteroskopi ble gjort isteden for utskraping? Høres mer skånsomt ut i så fall. Hadde jo hysteroskopi selv i oktober fordi de mistenkte polypp. Vil mye heller ha det enn grusomme laparoskopi som hun nevnte som alternativ i kveld. Jeg kan vel si at det alternativet blir for stor påkjenning for meg?

Håper du kommer deg i rute raskt nå, du har ventet lenge!
Nei, hadde utskrapning. Så hadde jeg hysteroskopi etterpå. Er mulig å fjerne rester med hysteroskopi, spørs vel på hvor mye det er.
Ja, det kan du! De må ta hensyn til pasientens ønsker. Men om det ikke er mulig å unngå, så må man vel bare.

Takk! :Heartred
Får håpe dere kommer frem til en løsning i morgen som du er komfortabel med :smiley-angelic001

Er så lei meg over at det endte sånn :sad010 Du hadde virkelig fortjent å få termin-babyen nå. Godt det tross alt ikke er en exu, men usj så mye styr det skal være! Forstår godt at du er knust :Heartred Sender mange gode styrkeklemmer for det som kommer:Heartred

Det er så frustrerende å måtte vente! To ganger har jeg opplevd å bli sendt hjem, vente tre uker, vente og vente, og sist MA da fikk jeg heldigvis komme etter 1 og 1 uke, men da det viste seg at det stoppet opp, så bar det til sykehuset, og der skulle de ta seg god tid. Heldigvis hadde jeg retten på min side fra gynekologen som sa jeg skulle ha utskraping for å analysere fosteret. Det hjalp, men jeg måtte allikevel inn igjen to dager senere og da skulle de 3 spesialister til for å bevitne at babyen ikke levde. Og da skulle det gå 3 dager til før operasjonen ble gjort. Det føltes for meg raskt sammenlignet med de to første gangene, men jeg vet ikke hvor fort forløpet hadde blitt hadde jeg ikke vært i systemet og blitt lovet analyse i håp om å finne årsaken til at vi mistet. Den fant de jo faktisk også.

Ultralyden i dag viste det samme som i går: fosteranlegg uten hjerteaksjon like ved keisersnittarret, nederst i livmor. Fikk beskjed om å komme hit fastende, men nå er det visst ikke sikkert at jeg får utskrapning i dag likevel. De snakket om mulig tidlig neste uke istedet, at jeg må avvente her noen timer. Med min uflaks blir det sikkert ikke løst i dag.
Huff, det er så fryktelig å vente sånn :(

Det er så frustrerende å måtte vente! To ganger har jeg opplevd å bli sendt hjem, vente tre uker, vente og vente, og sist MA da fikk jeg heldigvis komme etter 1 og 1 uke, men da det viste seg at det stoppet opp, så bar det til sykehuset, og der skulle de ta seg god tid. Heldigvis hadde jeg retten på min side fra gynekologen som sa jeg skulle ha utskraping for å analysere fosteret. Det hjalp, men jeg måtte allikevel inn igjen to dager senere og da skulle de 3 spesialister til for å bevitne at babyen ikke levde. Og da skulle det gå 3 dager til før operasjonen ble gjort. Det føltes for meg raskt sammenlignet med de to første gangene, men jeg vet ikke hvor fort forløpet hadde blitt hadde jeg ikke vært i systemet og blitt lovet analyse i håp om å finne årsaken til at vi mistet. Den fant de jo faktisk også.

Frustrende å vente ja, spesielt når legen som ringte i går sa at jeg nok skulle få behandling i dag og har ikke spist siden i går. Du måtte jo vente veldig lenge! Helt utrolig, man går jo glipp av mye tid som betyr noe som prøver.

Hvor mange uker var fosteret som ble undersøkt? Jeg er jo i uke 8 nå, men fikk beskjed om at de ikke undersøker så tidlige fostre.

Frustrende å vente ja, spesielt når legen som ringte i går sa at jeg nok skulle få behandling i dag og har ikke spist siden i går. Du måtte jo vente veldig lenge! Helt utrolig, man går jo glipp av mye tid som betyr noe som prøver.

Hvor mange uker var fosteret som ble undersøkt? Jeg er jo i uke 8 nå, men fikk beskjed om at de ikke undersøker så tidlige fostre.
De opererte meg da jeg var 10+0, men fosteret ble målt til 6+1 eller noe sånt. De fikk alt sammen, og ser i papirene at det står noe om forurensning, men at de fikk tatt prøver av embryoet og dermed påvist mangel på et kromosom. Ville ikke ha utviklet seg til baby med en slik mangel, og vi er testet for dette genetisk, så det var en misskobling da befruktningen skjedde. Det gjorde legen optimistisk ifht en ny graviditet, men jeg har egentlig mistet troen på at det blir noe mer. Jeg gjorde ikke dette i Norge da, kanskje det er forskjellen? Og var under en større utredning samtidig, som gjorde at jeg fikk denne analysen i håp om å finne svar på alle abortene.

Så lei meg for at det gikk denne veien her for deg:sad010 Utrolig trist og veldig urettferdig:smiley-angry017 Håper du får utskrapning idag, og får blitt ferdig med det❤️ Jeg gikk selv 8dager fra vi fant ut av MA'n til jeg fikk timr på sykehuset og fikk mifegyne også cytotec søndag 2 dager senere. Så var 9+5 når den medisinske aborten ble gjennomført! Sender deg en STOR trøsteklem❤️

Jeg ble sendt hjem, etter å ha ventet i flere timer. Skal komme tilbake 07.30 i morgen, men de kunne ikke si når det skjer og når jeg kan dra hjem igjen. Den ene gynekologen sa de ikke kan gjøre en slik operasjon som hun kalte det, på kveldstid. Det må være beredskap i tilfelle store blødninger! Hun nevnte også at det er en risiko for å miste livmoren om fosteranlegget sitter for tett i eller ved arret. Er jo livredd for i morgen nå, exu hørtes med ett bedre ut, så sykt som alt dette er.

Utskraping gikk bedre enn jeg fryktet, heldigvis. De kunne ikke se på ultralyd alene om fosteret var delvis inni keisersnittarret eller like ved. Da de så inn med kamera viste det seg at det var like over arret. Så de klarte å gjøre en utskraping uten komplikasjoner og alt gikk bra. De tror de fikk fjernet alt som kan produsere HCG, håper det stemmer og at nivået synker fort.

Den ene gynekologen sa at det ikke er sikkert jeg får eggløsning før mens, men det kan vel ikke stemme? I tillegg sa hun at det bør gå en syklus før vi prøver igjen, noe jeg har lest er et utdatert råd. Det går vel an å prøve på første eggløsning? Jeg ønsker jo ikke å gå glipp av en eneste eggløsning.

Utskraping gikk bedre enn jeg fryktet, heldigvis. De kunne ikke se på ultralyd alene om fosteret var delvis inni keisersnittarret eller like ved. Da de så inn med kamera viste det seg at det var like over arret. Så de klarte å gjøre en utskraping uten komplikasjoner og alt gikk bra. De tror de fikk fjernet alt som kan produsere HCG, håper det stemmer og at nivået synker fort.

Den ene gynekologen sa at det ikke er sikkert jeg får eggløsning før mens, men det kan vel ikke stemme? I tillegg sa hun at det bør gå en syklus før vi prøver igjen, noe jeg har lest er et utdatert råd. Det går vel an å prøve på første eggløsning? Jeg ønsker jo ikke å gå glipp av en eneste eggløsning.
Godt å høre at det gikk bedre enn fryktet. Fikk samme beskjed, dvs vente 3 måneder etter utskraping i lokalbedøvelse. Pga. tynne slimhinner som følge av prosedyren. Ironisk nok fulgte vi ikke de instruksene og ble gravid på 4.forsøk selv om det endte i SA. Jeg mener personlig at det ikke er noe i veien med å prøve, er slimhinnen for tynn eller kroppen ikke klar, blir en jo ikke gravid.

Godt å høre at det gikk bedre enn fryktet. Fikk samme beskjed, dvs vente 3 måneder etter utskraping i lokalbedøvelse. Pga. tynne slimhinner som følge av prosedyren. Ironisk nok fulgte vi ikke de instruksene og ble gravid på 4.forsøk selv om det endte i SA. Jeg mener personlig at det ikke er noe i veien med å prøve, er slimhinnen for tynn eller kroppen ikke klar, blir en jo ikke gravid.
Ja, enig i det. Prøver igjen ved neste eggløsning. Har lest at e-vitamin kan bidra til at slimhinnen blir tykkere, så tar ekstra e-vitaminer og kanskje det hjelper.

Da du hadde utskraping, hvor mye blødde du i etterkant? Jeg har knapt blødd noe så langt. Bare bittelitt lyserosa i bindet, og lite ved dobesøk også. Tar de ut så mye at det blir nesten ingen blødning igjen?

Ja, enig i det. Prøver igjen ved neste eggløsning. Har lest at e-vitamin kan bidra til at slimhinnen blir tykkere, så tar ekstra e-vitaminer og kanskje det hjelper.

Da du hadde utskraping, hvor mye blødde du i etterkant? Jeg har knapt blødd noe så langt. Bare bittelitt lyserosa i bindet, og lite ved dobesøk også. Tar de ut så mye at det blir nesten ingen blødning igjen?
Ved den i lokalbedøvelse var det rester på 3 cm som de tok og da spottet jeg bare litt rosa de 4 første timene etterpå, så var det helt stopp. Da de tok utskrapingen av MA'en i april nå, hadde jeg litt mer blødning, som en lett mens, men veldig liten blødning sånn generelt. Tror det kommer av at de tømmer livmoren.

Ved den i lokalbedøvelse var det rester på 3 cm som de tok og da spottet jeg bare litt rosa de 4 første timene etterpå, så var det helt stopp. Da de tok utskrapingen av MA'en i april nå, hadde jeg litt mer blødning, som en lett mens, men veldig liten blødning sånn generelt. Tror det kommer av at de tømmer livmoren.
Skjønner, positivt med lite blødning i det minste.

Hvor lang tid tok det før du fikk negativ test og eggløsning igjen? Jeg hadde ikke så veldig høy HCG til å ha vært 8+1, var 5800 på onsdag kveld, håper det ikke tar ukesvis før den er på null.

Skjønner, positivt med lite blødning i det minste.

Hvor lang tid tok det før du fikk negativ test og eggløsning igjen? Jeg hadde ikke så veldig høy HCG til å ha vært 8+1, var 5800 på onsdag kveld, håper det ikke tar ukesvis før den er på null.
Begge de første gangene gikk jeg rett i syklus, men denne siste nå fikk jeg EL først på CD 24. Så halvannen uke senere enn normalt.

Godt å høre at det gikk bra :Heartred Jeg prøvde første eggløsning etter min utskrapning i sommer, og ble gravid, men endte i kjemisk. Jeg tror det endte i kjemisk fordi det ikke var «nok» for egget å feste seg skikkelig i. Men har jo lest for mange går det allerede første eggløsningen, så jeg hadde uansett prøvd hvis jeg var deg!

Begge de første gangene gikk jeg rett i syklus, men denne siste nå fikk jeg EL først på CD 24. Så halvannen uke senere enn normalt.
Da gikk det jo veldig raskt de to første gangene. Du haddde kanskje også høyere hcg enn rundt 6000. Tror jeg tar en CB digital om noen dager for å sjekke om jeg får 1-2 eller 2-3.

Back
Topp