Håper på førstemann <3

Drømmespire

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberlykke 2016
Har tenkt en stund på å skrive dagbok her inne så jeg får ned tanker og opplevelser rundt prøvingen på "papiret" :)

Jeg har en samboer som jobber på sjøen 5 uker på og 5 uker av. Medregnet reisetid til jobb er han hjemme kun 4 og 1/2 uke. Vi går derfor glipp av flere el i løpet av året.. Jeg hadde el ca. en uke etter han reiste nå sist. Når han kommer i hjem i slutten av mai er det noen dager etter el skal være over :shifty: PP 2 blir derfor i midten av juni.

I stad kom tr igjen, det var ingen bombe siden sjansene for å treffe var minimale denne gangen med innlagt aksje 1 uke føre siste el. Selv om vi ikke en gang har kommet til pp 2 enda så blir jeg i skikkelig møkkahumør så fort tanta kommer. Jeg er faktisk kjemperedd for at vi kommer til å slite kjempelenge med å bli gravide (eller i det hele tatt :s). Andre dager tenker jeg positivt. Men i stad når tr kom meldte bekymringene seg for fullt igjen.. Men, det verste akkurat nå syns jeg er den forbaska ventinga, skulle ønske vi hadde mulighet til å prøve hver mnd.. Er så lenge å vente til midten av juni, for så å vente 2 uker til på evt. testing :( Går det ikke neste gang blir neste pp i august en gang..
 
På den lyse siden ser det ut som syklusen har stabilisert seg på 26 dager etter pilleslutt i januar :) I forrige syklus spotta jeg en del fra rett etter el fram til tr. Denne syklusen spotta jeg ikke noen ting før dagen før tr. Men jeg har gjennom hele lutealfasen denne gangen (er ikke det fasen mellom el og tr) hatt svake stikkinger i underlivet og venstre eggstokkområde. Jeg rekner med at det er normalt at syklusen kan variere sånn ang. spotting og sånn?
 
I dag tok jeg for første gang en el-test. El-slimet har kommet i rikelige mengder siden i går så jeg tenkte en digital kanskje ville slå ut på høy fertilitet, men den var negativ gitt. Sist syklus hadde jeg slimet i 6 dager så kanskje slimet kommer flere dager før en evt. positiv el-test vil slå ut denne gangen. Egentlig håper jeg at EL blir litt forsinket og kommer ut i neste uke. Sambo kommer nemlig hjem fra sjøen om nøyaktig en uke :D

Er mulig at grapefruktjuicen jeg drikker spiller inn på slimet også :)
 
.
 
Last edited:
Tok en ny clearblue el-test i dag, den var negativ. Men jeg har fortsatt elslim, håper jeg får el!
 
Kanskje jeg ikke får el i det hele tatt :(
 
Uansett: Sambo kommer hjem fra sjøen på torsdag, så det gledes :D Dermed nærmer det seg pp2 i midten av juni (med mindre EL blir forsinka denne gangen og kommer i løpet av uka, *håpe håpe* :p). Vet ikke om jeg har trua på om det skal skje noe denne gangen heller, men vi har kjøpt oss båt og skal kose oss på fjorden :D Viktig å ha noe å se frem til :)
 
Er visst bare jeg som skriver her, jaja :p Fortsatt elslim, men negativ el-test...Når skal el komme?? Rart om el var tidlig forrige uke ettersom jeg fortsatt har slim nå..Får satse på at el bare er forsinket og at det kommer en av de nærmeste dagene..
 
Negativ i dag også, og tilbake til vanlig utflod.. Har en teori om at jeg begynte å teste for sent, men likevel rart om jeg hadde elslim i så mange dager etter el.
 
Negativ i dag også, og tilbake til vanlig utflod.. Har en teori om at jeg begynte å teste for sent, men likevel rart om jeg hadde elslim i så mange dager etter el.
Hvilken syklusdag er du på? Jeg får ofte symptomer på el leeeenge før positiv test :p Og symptomene kommer litt sånn av og på også, før de slår inn for fullt ca en dag før egget slipper. Krysser fingrene for positiv test snart :)
 
Fikk tr på kvelden 8. mai, så vet ikke om det teller fra neste dag. Så da er jeg enten på syklusdag 20 eller 21. Det er jo litt seint å ha el når syklusen har vært på 26 dager de siste gangene. Da må i så fall el være forsinket denne gangen :p Takk for det, hadde jo vært supert om el kom i nærmeste fremtid siden sambo kommer hjem i morra :)
 
Uansett, jeg skulle ha starta å teste på syklusdag 7 i steden for dag 14, sånn i tilfelle el var tidligere enn jeg trodde. Trodde lutealfasen min var på 12 dager ut fra tidligere sykluser :p
 
Hvilken syklusdag er du på? Jeg får ofte symptomer på el leeeenge før positiv test :p Og symptomene kommer litt sånn av og på også, før de slår inn for fullt ca en dag før egget slipper. Krysser fingrene for positiv test snart :)

Fikk tr på kvelden 8. mai, så vet ikke om det teller fra neste dag. Så da er jeg enten på syklusdag 21 eller 22. Det er jo litt seint å ha el når syklusen har vært på 26 dager de siste gangene. Da må i så fall el være forsinket denne gangen :p Eller så hadde jeg el før testinga. Takk for det, hadde jo vært supert om el kom i nærmeste fremtid siden sambo kommer hjem om noen timer :)
 
Fikk tr på kvelden 8. mai, så vet ikke om det teller fra neste dag. Så da er jeg enten på syklusdag 21 eller 22. Det er jo litt seint å ha el når syklusen har vært på 26 dager de siste gangene. Da må i så fall el være forsinket denne gangen :p Eller så hadde jeg el før testinga. Takk for det, hadde jo vært supert om el kom i nærmeste fremtid siden sambo kommer hjem om noen timer :)
Hmmm... Ja da kan det jo nesten virke som el var før du begynte testingen. Med mindre du har fått positiv test i dag? :p
 
Hmmm... Ja da kan det jo nesten virke som el var før du begynte testingen. Med mindre du har fått positiv test i dag? :p

Negativ i dag også.. Så el var sikkert føre ja :p I verste fall ingen el...Men syns det er dårlig gjort av kroppen å lure meg med å gi meg elslim i flere dager etter el i så fall :p Får starte enda tidligere neste syklus. Tr er ventet i starten av neste uke!
 
Etter sambo kom hjem har vi fått lagt inn aksjer torsdag og fredag. Jeg vet fortsatt ikke om el var tidlig eller forsinket. Uansett, i dag har jeg hatt en del stikking i underlivet gjennom dagen, kanskje det er tegn på at tr kommer en av de nærmeste dagene. Festesmerter er det med høy sannsynlighet ikke hvertfall :p
 
Har heller ikke tatt flere eltester siden den negative på torsdag, så da får vi vente og se når tr dukker opp :p
 
Hadde noe stikking i underlivet (mest i skjeden) i går også, i tillegg til kraftig stikking i venstre eggstokk i noen sekunder. I dag har jeg bare hatt bittelitt stikking i underlivet.. Har hatt stikking før, men ikke så mye tror jeg.. Hvorfor gjør kroppen dette mot meg :p
 
Ikke lenge etter forrige innlegg fikk jeg noen vonde stikninger nederst på venstre side i magen, de varte kanskje i 2 minutter!
 
Lykke til med prøvingen :)
 
Back
Topp