Håper på bittelillebror- eller søster - gravid ♡

Manuka

Flørter med forumet
Novemberlykke2024❤️
Etter litt frem og tilbake, og litt om og men, har vi med skrekkblandet fryd bestemt oss for å prøve på baby nummer 3. Vi har ett skolebarn og ett barnehagebarn fra før, og håper på å gjøre familien komplett før de blir alt for store.

Vi var så heldige å bli gravide i PP1 med begge barna, men er nå blitt endel år eldre (nærmer meg midten av 30-årene), og har en følelse av at flaksen vår er oppbrukt - men vi får se hva som skjer :Heartred

Har ikke gått på prevensjon på mange mange år, og har en stabil syklus. Merker også godt når jeg har eggløsning, både i form av el-smerter, slim og økt lyst, så har ganske god peiling på når det er lurt å legge inn aksjer. Vurderer å kjøpe noen eggløsning strimler likevel da - litt for gøy siden jeg aldri har prøvd det før - og litt for å sjekke at jeg ikke har misforstått symptomene mine helt :woot:

Venter mensen om rundt halvannen uke. Har ikke prøvd denne syklusen, så da må man bare vente tålmodig på neste mulighet! :joyful:
 
Høres ut som du er ganske likt i løpet som meg :) ble raskt gravide med de første to, så spent på om det går like enkelt med nr 3! :) lykke til
 
Høres ut som du er ganske likt i løpet som meg :) ble raskt gravide med de første to, så spent på om det går like enkelt med nr 3! :) lykke til
Tusen takk, og lykke til til deg også! :joyful:Krysser fingrene for oss begge!
 
Her nærmer det seg CD1. Ikke ofte man faktisk håper at dagene skal fly avgårde så man kan få mensen fortest mulig! Pleier å ha stabil syklus på omtrent 26 dager, så på fredag blir forhåpentligvis CD1.

Funderer på om jeg skal gidde å gå til innkjøp av eggløsningstester eller ikke. Føler at symptomene mine stemmer godt med når syklus-appen mener jeg har eggløsning (ca CD 13-14) så så lenge vi får lagt inn litt aksjer rundt den perioden er det kanskje godt nok?
Ser for meg at det kanskje kan være mer stress enn det er positivt, men virker jo også litt spennende å få enda mer kontroll på sin egen syklus.
 
Nå kjenner jeg at mensen holder på å melde sin ankomst. Har vært ekstremt trøtt og søtsugen i dag, murret litt i magen og har begynt å spotte litt. Da regner jeg at morgendagen blir CD1, akkurat som bestilt :joyful:

Håper jo det er et godt tegn at syklusen er såpass stabil og forutsigbar. Om det mot formodning skulle klaffe på første forsøk denne gangen også, ville termin ifølge termin kalkulatoren blitt 25. november. Håper jo og krysser fingrene for det, men det er kanskje ikke mulig å være såå heldig?

Hvis det ikke skulle klaffet på første forsøk, ville neste mens komme ca 13. mars - og termin ville da blitt 21. desember, vet ikke helt hva jeg syns om det :oops:

Kunne helst tenke meg å slippe termin i desember egentlig, men det er noe med det når man først har bestemt seg for å prøve å bli gravid, så har man jo gjerne lyst til å bli gravid med eeen gang! Har i tillegg flere gravide i slekt og omgangskrets med termin i 2024, og det hadde jo vært koselig å få barn i samme skoleår som dem. Samtidig hadde det bare vært 4 skoleår mellom mellomste og (forhåpentligvis) kommende baby om den kom i 2025, men 5 skoleår om det ble 2025.

Trenger kanskje ikke ta "sorgene" helt på forskudd da, men er nok bare litt redd for å ha for høye forhåpninger siden det har gått så enkelt for oss tidligere, og jeg er redd vi har brukt opp flaksen vår.
 
Mensen kom som forventet på fredag. Jeg blør relativt lite - trengte kun å bruke noen få tamponger på fredag, før det holdt med truseinnlegg de neste dagene.
Vanligvis er jeg jo kjempefornøyd med det, men nå begynte jeg å bekymre meg for om små blødninger kan ha sammenheng med tynn livmorslimhinne - men ble litt oppløftet etter noe googling, og håper det ikke er tilfelle :shy:

Har bestemt meg for å droppe eggløsningstester, iallefall denne første syklusen. Ifølge syklus-appen ventes eggløsning neste onsdag.


Har god helse fra før, men prøver å legge litt ekstra til rette for graviditet denne måneden likevel - det skader jo ikke:

• Har kjøpt inn fertilitetsvennlig glidemiddel (har skjønt at man ikke skal bruke vanlig glidemiddel)
• Spiser multivitamin, omega-3 og folat
• Drikker grapefruktjuice
• Spiser relativt sunt (prøver å begrense ultraprosessert mat, og spiser renere, og mer frukt/grønt)
• Helt ok med hverdagsaktivitet (prøver å nå ca 10000 skritt hver dag iallefall)

Burde også:
• Redusere på mengden koffein (kanskje kjøpe inn koffeinfri kaffe?)
• Være enda mer aktiv
• Prøve å redusere stressnivået litt (lettere sagt enn gjort som småbarnsmor i jobb!)
• Spise mer fisk?
 
Dagene går heldigvis ganske fort. Jeg er nå kommet til CD11, og venter ifølge syklus-appen EL om et par dager.

Klarte ikke å holde meg likevel da jeg var ute på en liten handlerunde i dag, og var innom Normal. Måtte bare kjøpe med meg en pakke EL-tester :angelic: Så da har jeg nettopp tatt livets første EL-test og lagt inn resultatene i Premom. Blir spennende å følge med de neste dagene!

Burde ifølge både app og bruksanvisning begynt testing allerede på CD9, men jeg kjenner lite symptomer foreløpig så tviler på at jeg har gått glipp av noe LH-stigning.

Screenshot_2024-02-26-13-23-48-81_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
 
Her er det folk "jeg passer sammen med".
To gutter. Han største ble nettopp tre, kom på 3. eller fjerde forsøk. Nr to blir snart to, han kom i praksis på første forsøk. Og jeg har hele tiden tenkt at jeg skal gjøre meg ferdig til jeg blir 40, og da er det denne og neste syklus som gjelder.
Vi har snakket en stund om dette uten å konkludere, men "heiv oss rundt" i forrige uke, og jammen har jeg ikke positiv test i dag. Er helt ør. Måtte kjøre til mannen min sin jobb å gratulere han. Han syns det ble for lett. Vi har nær familie og venner som virkelig har jobba for kidsa sine. Nå venter jeg bare på å ta flere tester, vente på mensendag(lørdag) osv.
 
Her er det folk "jeg passer sammen med".
To gutter. Han største ble nettopp tre, kom på 3. eller fjerde forsøk. Nr to blir snart to, han kom i praksis på første forsøk. Og jeg har hele tiden tenkt at jeg skal gjøre meg ferdig til jeg blir 40, og da er det denne og neste syklus som gjelder.
Vi har snakket en stund om dette uten å konkludere, men "heiv oss rundt" i forrige uke, og jammen har jeg ikke positiv test i dag. Er helt ør. Måtte kjøre til mannen min sin jobb å gratulere han. Han syns det ble for lett. Vi har nær familie og venner som virkelig har jobba for kidsa sine. Nå venter jeg bare på å ta flere tester, vente på mensendag(lørdag) osv.
Gratulerer så mye! :Heartred Vi er heldige som blir gravide så fort, er veldig takknemlig for det!

Her har vi også knapt bestemt oss for å prøve før vi har fått positiv test de to forrige gangene. Håper selvfølgelig det går like fort denne gangen, men man vet jo aldri.
 
Føler noe er på gang nå. Har hatt bittelitt EL-slim, og litt murringer.
EL-testing er jo faktisk veldig spennende, så måtte ta en nå rett etter jobb selv om jeg gikk på toalettet for rundt 1 time siden.
Spent på om jeg ser økning i kveld, skal prøve å holde meg i litt flere timer denne gangen :woot:

Screenshot_2024-02-27-16-09-45-47_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
 
Ikke noe økning i testene enda, er spent på om jeg klarer å fange det opp i det hele tatt! Angrer på at jeg ikke kjøpte flere pakker med tester, for nå når jeg har begynt må jeg jo bare fortsette :dead::hilarious:

Kjenner fremdeles at noe er på gang, men har ikke så mye slim enda, så det ser ut som om EL ikke kommer i dag likevel. Muligens/forhåpentligvis om en dag eller to.

På den positive siden får man iallefall litt flere sjanser til aksjelegging - har ikke vært så mange muligheter frem til nå pga jobb:angelic:
 
I går kveld var det ingen tvil om at EL var på vei, på venstre side kjentes det ut som. Har ganske sterke symptomer så det er ikke til å ta feil av!

Har dog ikke klart å finne noe LH-topp på testene, så mulig jeg har veldig kort topp - eller så er testene fra Normal bare ganske elendige :wacky: Har heller ikke fulgt bruksanvisning 100%.
Kommer til å velge en annen type neste syklus(om det viser seg å være nødvendig).

Uansett antar jeg at EL har vært enten i natt eller i dag, så regner morgendagen som 1 DPO.

Screenshot_2024-02-29-18-46-42-82_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
 
I går kveld var det ingen tvil om at EL var på vei, på venstre side kjentes det ut som. Har ganske sterke symptomer så det er ikke til å ta feil av!

Har dog ikke klart å finne noe LH-topp på testene, så mulig jeg har veldig kort topp - eller så er testene fra Normal bare ganske elendige :wacky: Har heller ikke fulgt bruksanvisning 100%.
Kommer til å velge en annen type neste syklus(om det viser seg å være nødvendig).

Uansett antar jeg at EL har vært enten i natt eller i dag, så regner morgendagen som 1 DPO.

Vis vedlegget 429650
Jeg fikk klar positiv EL test med normal sine!
IMG_2308.jpeg

IMG_2307.jpeg


Noen dager senere:
IMG_2317.jpeg


Tror det er graviditetstestene som primært er dårlig fra normal :love2
 
Jeg fikk klar positiv EL test med normal sine!
Vis vedlegget 429666
Vis vedlegget 429667

Noen dager senere:
Vis vedlegget 429668

Tror det er graviditetstestene som primært er dårlig fra normal :love2
Ja, jeg har nok gått glipp av toppen tenker jeg, ser for meg den hadde vært positiv senere på kvelden CD13 siden det var stigning for hver test den dagen. Hadde bare 2 tester igjen så tenkte å spare dem til dagen etter, men da var de jo veldig negative igjen :dead: Tror ikke at jeg ikke har hatt eggløsning iallefall, ut fra symptomene og siden jeg har såpass regelmessig syklus.

Syns også fargestoffet var ganske svakt på kontroll streken, så ser for meg det er enklere å tolke på tester med sterkere fargestoff
 
3 DPO

Kjenner på lite symptomer foreløpig, naturligvis. Mulig litt ekstra ømme bryster. Begynnende forkjølelse også, litt morsomt at jeg også hadde det 3 DPO i forrige svangerskap, men det er nok neppe er graviditetssymptom :hilarious:

Ellers synes jeg at dagene går saaakte, men får håpe det går litt fortere med full arbeidsuke. Tror første testdag blir 13. mars på IKM-dagen, med mindre TR bestemmer seg å dukke opp først.

Har lest på gamle notater og skrevet ned en oversikt over symptomer i mine to forrige svangerskap. Kan være gøy å ha liggende for å sammenligne litt når jeg (forhåpentligvis) blir gravid igjen :joyful:


Svangerskap 1:


4 DPO: Skarpe stikk i siden, murringer i magen, og stølhet i korsryggen.
5 DPO: Murring i magen
6 DPO: Lite symptomer, mindre murring
7 DPO: Skarp stikkende smerte i livmor ved nysing, drømte at jeg fikk positiv graviditetstest.
8 DPO: Litt mer stikking og murring, ubehag i korsryggen. Litt mer sulten.
9 DPO: Fremdeles stikking og murring, litt mer sliten.
10 DPO: Verking i korsryggen, mensmurring (trodde TR var på vei)
11 DPO: Positiv strimmeltest - gravid!
12 DPO: Gravid 1-2 uker på digital test
24 DPO: Gravid 3+ uker på digital


Svangerskap 2:

3 DPO: Skikkelige mens-aktige murringer. Forkjøla og skikkelig utslitt.
6 DPO: Murring, ekstra tørst.
8 DPO: Murring, stikking, munnsår.
9 DPO: Drømte at jeg fikk positiv graviditetstest.
10 DPO: Pittelitt blodtilblandet/brun utflod på papiret - sannsynligvis festeblødning
12 DPO: Litt brun utflod, skjøre slimhinner i nesen, murring men lignet ikke menssmerter.
13 DPO (IKM): Ikke mer farget utflod, og uteblitt mens. Murring fremdeles, mer tørst og må oftere tisse
14 DPO: Positiv strimmeltest!
21 DPO: Gravid 3+ uker på digital

Testrekke i andre svangerskap, 14-18 DPO:
20190524_084017-01.jpeg
 
4-5 DPO

Ordentlig forkjølelse på gang her nå. Er ganske redusert, og hjemme fra jobb. Håper ikke det påvirker sjansene for graviditet nå i disse DPO-dager.
Burde bare brukt dagen til å slappe av, men synes det er såå vanskelig når det er så mye som burde gjøres her hjemme :wacky:

Garmin-klokka mener jeg utførte 48% av ukas mål om 150 minutter med fysisk aktivitet når jeg gjorde litt husarbeid tidligere i dag (klarer iallefall ikke å slappe av når det er rotete og skittent rundt meg)! Det sier litt om hvor redusert formen er føler jeg!:wideyed::hilarious:

Lite andre symptomer å melde om, bortsett fra litt stikking og murring.
 
7 DPO

Formen er heldigvis bedre, energinivået høyere og jeg har sovet greit i natt.

Har fulgt med på hvilepulsen min mens jeg har vært syk. Den har vært forhøyet opptil 10 bpm høyere enn normalt, så jeg var spent på om den ville holde seg like høy (og om dette da kunne være et graviditetstest), men i dag gikk den ned til normalt nivå..:wacky:

Murrer ellers endel i mageregionen. Fikk også et innfall i dusjen tidligere i dag - klemte på brystene og oppdaget at jeg klarte å få ut flere dråper melk fra den ene siden. Klarer gjerne å få ut max én dråpe vanligvis, så det synes jeg var litt rart. Kan hende det er normalt for meg på denne tiden av syklusen, men da er det isåfall uansett greit å ha det notert til eventuelle senere PPer:shy:
 
8 DPO

Det murrer godt nå i kveld, kjennes egentlig ut som menssmerter. Er også litt øm i korsryggen, men det kan også være siden jeg har sittet mye i dag:wacky:

IKM er på onsdag, om 5 dager. Vet ikke om jeg tør å teste før. Redd for å ødelegge helga med en eventuell negativ test (9 og 10 DPO er også litt tidlig å teste synes jeg), og begynnelsen av neste uke er ganske travel.

Kanskje det også er like greit å få en eventuell skuffelse i form av mensen, i stedet for å få negativ test. Vi får se om jeg klarer å holde meg unna så lenge :angelic:
 
9 DPO

Fremdeles murring i morges og nå i kveld. Litt ømme pupper - vondt å ligge på magen. Ellers har jeg fått et par kviser, som jeg ofte pleier å få før mensen melder sin ankomst.

Har også fått sår i ganen (after). Muligens bare på grunn av forkjølelsen jeg har gått gjennom?
 
Ikke for å være den men- jeg har vært syk seriøst hver gang jeg har blitt gravid. :laughing002 (3ganger) mistenker jeg må ha redusert immunforsvar Elns for at det skal bli noe av. Så kan være det er en fordel? Hahah
 
Back
Topp