Gynekologen min mente det burde sjekkes etter to negative pergokurer. Men det er nok litt opp til hver gynekolog.
Okey, da får jeg bare høre med gynekologen, hva hun sier
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gynekologen min mente det burde sjekkes etter to negative pergokurer. Men det er nok litt opp til hver gynekolog.
Vil bare nevne dette i forhold til klamydia, siden dere snakker om det. Jeg har også testet bare negativt for klamydia, og regnet med alt var i orden. Men etter 5 år, og alt for mange IVF-forsøk - og fremdeles ingen barn, så ble det sendt blodprøver til Hellas. Og der ble det påvist hidden chlamydia.. Det slår ikke ut på de norske testene. Jeg må da ha gått med dette i 18 år, siden jeg ble sammen med mannen da. Vi har nå gjennomgått behandling begge pga dette. Nå er jeg gravid etter vårt siste forsøk<3
Oj, det har jeg aldri hørt om før. Hvordan "funker" det? Og hvordan merket du det? Eller, hva fikk dem til å ta prøver for det?
Vilken behandling fick ni för det ? Vanlig antibiotika ska väl räcka i sånt fallVil bare nevne dette i forhold til klamydia, siden dere snakker om det. Jeg har også testet bare negativt for klamydia, og regnet med alt var i orden. Men etter 5 år, og alt for mange IVF-forsøk - og fremdeles ingen barn, så ble det sendt blodprøver til Hellas. Og der ble det påvist hidden chlamydia.. Det slår ikke ut på de norske testene. Jeg må da ha gått med dette i 18 år, siden jeg ble sammen med mannen da. Vi har nå gjennomgått behandling begge pga dette. Nå er jeg gravid etter vårt siste forsøk<3
Vilken behandling fick ni för det ? Vanlig antibiotika ska väl räcka i sånt fall
Oki tack för svarVi gikk begge igjennom en heftig antibiotikakur over 25 dager med 2 typer antibiotika. En vanlig kur man får i Norge er ikke nok mot denne typen klamydia - iallfall ifølge disse legene.
Jeg hørte om dette her inne på forumet. For oss ble det på en måte siste utvei, når alt annet var prøvd - og eggdonasjon eller fosterbarn var neste mål på veien..
Jeg merket ingen ting til infeksjonen, annet enn at jeg ikke ble gravid da. Disse testene er omstridt blant mange leger i Norden, så vi har valgt å ikke informere klinikken vår. Alt er gjort på eget initiativ.
Vi tok kontakt med Serumklinikken i Hellas via nettsiden deres. Her er link til testene vi fikk utført:
http://www.ivfserum.com/infection-screening/
Jeg kan ikke forstå annet enn at dette var nøkkelen for oss, men det gjelder jo ikke alle. Men jeg synes det er viktig å ha i bakhodet at klamydia kan sette seg dypt i kroppen og ikke slå ut på de vanlige testene som tilbys i Norge.
Har aldri tenkt tanken en gang på at det finnes muligheter for at det kan være noe sånt. Det jeg har frykta er at jeg en eller annen gang har fått klamydia, så har infeksjonen gått over av sg selv, men har gått oppover til egglederne, og de har vokst sammen. Jeg vet jo ikke hvordan de ser ut, men jeg kan liksom ikke tenke meg noe annet når alt annet ser bra ut. Dette skal jeg se nærmere påTakk for info! Men hadde du tette eggledere?
Jeg har ikke hatt tette eggledere. Jeg har endometriose og lav amh, det er mine diagnoser. De eggene jeg har fått ut har hatt ganske god kvalitet, og de har stort sett blitt fint befruktet - men eggene har ikke villet feste seg i livmoren gjennom 8 forsøk. På det 9. forsøket, etter antibiotikakuren, festet egget seg. Men det kan jo også være tilfeldig.. Ingen som vet.
Okey, takk for at du tar seg tid til å svare på alle spm mineMen tror du klamydiaen spilte en like stor rolle som endometriosen og at du har lav amh? Det er eå slitsomt å leve i uvisshet om alt dette ! Alt så jo bra ut på innvendig ul, men jeg vet jo heller ikke mer enn det. Det kan jo fortsatt være mye som feiler..