Håndmelking

Vel, det blir jo ikke helt bra med en gang, men på sikt er det i alle fall viktig at du ikke pumper mer enn absolutt nødvendig, spreng er signalet til kroppen om at den kan lage mindre

Vel, det blir jo ikke helt bra med en gang, men på sikt er det i alle fall viktig at du ikke pumper mer enn absolutt nødvendig, spreng er signalet til kroppen om at den kan lage mindre
Åja ! Får teste i natt å prøve å la være :)

Masse lykke til :) Her fant jeg ut at det beste var å gjøre det i dusjen og massere dem varme. Ammet jo ikke da, så det var for å få vekk den verste sprengen, på veien til at kroppen skulle forstå at den kunne gi opp melkeproduksjonen.

Har du tenkt på å donere vekk melk? Du vil jo holde produksjonen oppe nok til å holde babyen med mat, og nattamming er flott sånnsett. Jeg ville nok heller ha pumpet litt på natten enn å risikere å miste melka. Du kan jo fryse ned overskuddet.

Har du tenkt på å donere vekk melk? Du vil jo holde produksjonen oppe nok til å holde babyen med mat, og nattamming er flott sånnsett. Jeg ville nok heller ha pumpet litt på natten enn å risikere å miste melka. Du kan jo fryse ned overskuddet.
Ja har vurdert det, men da må jeg pumpe enda mer

Jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å ikke tømme brystene på natta.

Det er på natta at hormonet som produserer melk er på topp, så hvis man slutter å tømme på natt kan mengden synke veldig. Og da er det ikke sikkert man vil ha nok og må få opp igjen produksjonen.

Blir også mye jobb :-P

Aldri vært borti så små babyer som sovet hele natta ;-)
Yngste mi på snart tre år sover sjelden natta gjennom :-P

Nå sier hun jo at hun ammer en gang på natta?

Men jeg har heller ikke vært borti så små som sover, mine ble ammet hyppig.

Jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å ikke tømme brystene på natta.

Det er på natta at hormonet som produserer melk er på topp, så hvis man slutter å tømme på natt kan mengden synke veldig. Og da er det ikke sikkert man vil ha nok og må få opp igjen produksjonen.

Blir også mye jobb :-P

Aldri vært borti så små babyer som sovet hele natta ;-)
Yngste mi på snart tre år sover sjelden natta gjennom :-P
Min har stort sett sovet natta gjennom helt fra de første ukene, alt fra 6 til 10 timer i strekk. Hun er 3 mnd nå og jeg har mer enn nok melk ;-)

Sov med bh i natt og innlegg, var litt spreng men slapp å pumpe og hun tok brystet også. Så kanskje jeg slipper å pumpe. Håndmelket litt i dusjen også

Back
Topp