Håndmelking

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Har veldig lyst til å få til å håndmelke, da jeg alltid må stå opp om natta for å pumpe.

Ser for meg at det er lettere å håndmelke isteden for.

Spørsmålet er bare når er det best ? Og hvordan få det til best mulig ? Har som regel alltid spreng, når ungen vræler og er akutt Sulten. Og da føler jeg det blir feil å trene på Håndmelking da

Hvorfor vil du håndmelke på natta? I hva?

Øv i alle fall når ungen ikke er vrælesulten, dvs på dagtid når du er våken og opplagt.

At du ikke orker stå opp på natta skjønner jeg, da vil jeg helst bare amme og sove, men hånsmelking må jo treffe i noe, ellers blir hele senga våt, så det vil kreve teknikk for å slippe å stå opp.

Øv deg i dusjen når brystet er varmt. Bare du får til teknikken går det bra! Jeg hadde bare en klut eller et glass på nattbordet. Håndmelket ved behov om natta, ellers i dusjen om det passet. :)

Jeg brukte Medela elektrisk pumpe på lav styrke og sovnet med den på :P Håndmelking var stress og tok lenger tid og jeg måtte sikte.. Men er veldig praktisk å kunne!

Fikk dreisen på det :) men tok litt lang tid på natta ! Har så mye melk at jeg pumper 40-60 ml for å vekk spreng bare, så trur jeg fortsetter med pumpa, den bråker så ! Var det var mest redd for

Jeg håndmelka bort spreng om natta. Jeg hadde bare melka i en kopp som jeg helte ut da jeg var ferdig. Det bråker jo litt å måtte pumpe midt på natta.. Så håndmelking funka kjempe bra :)

Jeg håndmelka bort spreng om natta. Jeg hadde bare melka i en kopp som jeg helte ut da jeg var ferdig. Det bråker jo litt å måtte pumpe midt på natta.. Så håndmelking funka kjempe bra :)
Synes det tok så lang tid :P har så mye melk ! Pumpa 60 ml istad for å få vekk spreng

Men hvorfor ikke bare amme? da vil mengden tilpasse seg etterhvert?

For hun sover på natta, og da vil jeg ikke vekke for å amme
Her ammes det mens babyen sover noen ganger :-P Når jeg skal på skolen drar jeg 0530, og lillemor bruker våkne i 5-6 tida for mat. Hvis hun ikke våkner av seg selv før jeg må dra så løfter jeg henne over i senga vår, så spiser hun i søvne. Åpner såvidt øynene når hun raper, så er hun borte igjen ;-)

Her ammes det mens babyen sover noen ganger :-P Når jeg skal på skolen drar jeg 0530, og lillemor bruker våkne i 5-6 tida for mat. Hvis hun ikke våkner av seg selv før jeg må dra så løfter jeg henne over i senga vår, så spiser hun i søvne. Åpner såvidt øynene når hun raper, så er hun borte igjen ;-)
Skulle ønske hun her kunne gjøre det å, men hu er helt død :P

Da hadde jeg i alle fall melket ut minst mulig, eller gir du kroppen sin signaler om at det trengs melk på natta.
Ja det er ikke så lett det der. Det kommer jo så mye at jeg pumper 40 ml på 3 min. Kanskje jeg skal prøve å ikke pumpe i det hele tatt på natta og heller våkne opp i våt seng :P

Jeg hadde "tisselaken" i senga under lakenet og sov på noe ekstra kluter. Jeg produserer mye mer melk en babyen trenger, og kroppen må tilpasse seg behovet.

Mine har absolutt ikke sovet om natta da, så jeg ammet på natt også

Jeg hadde "tisselaken" i senga under lakenet og sov på noe ekstra kluter. Jeg produserer mye mer melk en babyen trenger, og kroppen må tilpasse seg behovet.

Mine har absolutt ikke sovet om natta da, så jeg ammet på natt også
Så du tror det blir bedre hvis jeg bare lar det være ? Jeg ammer jo en gang på natta

Back
Topp