Håndkrem og ansiktskrem

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva bruker dere?
Kan dere anbefale noen gode kremer? :-)

I ansiktet bruker eg bodyshops aloe vera krem. Har en følsom hud, og dette er den jeg tåler. Håndkrem tar jeg det som er :p men er jeg virkelig tørr, bruker jeg en fotkrem om kvelden :p også bodyshop ;) funker som Bare det. Men anbefaler å bare gjøre det om kvelden da hendene blir litt fettete :p

I ansiktet bruker eg bodyshops aloe vera krem. Har en følsom hud, og dette er den jeg tåler. Håndkrem tar jeg det som er :p men er jeg virkelig tørr, bruker jeg en fotkrem om kvelden :p også bodyshop ;) funker som Bare det. Men anbefaler å bare gjøre det om kvelden da hendene blir litt fettete :p
Takk for svar! :-)
Er så tørr på hendene for tiden. Trenger en som hjelper godt mot det! :-)

Hva bruker dere?
Kan dere anbefale noen gode kremer? :)

I ansiktet bruker jeg Biotherm sin ansiktskrem og på hendene bruker jeg Hemp fra bodyshop - har veldig tørre hender. Ellers synes jeg også den rosa vazeline intesive care håndkremen er god for den er ikke så "tykk og fettete" :)

I ansiktet bruker jeg Biotherm sin ansiktskrem og på hendene bruker jeg Hemp fra bodyshop - har veldig tørre hender. Ellers synes jeg også den rosa vazeline intesive care håndkremen er god for den er ikke så "tykk og fettete" :)

Takker for tips! :-)
Fint om de ikke føles så fete ja. :-)

Er jeg veldig tørr på hendene,smører jeg meg med Elisabeth Arden 8 hour creme før jeg legger meg. Hjelper masse! Men den er VELDIG fet da. Men hjelper mot masse forskjellig. Ellers litt ulike kremer. Noe som også kan gi fukt og mykne hendene godt, er å skrubbe dem med olje (babyolje/matolje) og sukker en stund og så skylle av med lunka vann. Nydelig :-)

Jeg bruker helst håndkremen fra Aderma, jeg syns den gir godt med fuktighet uten å bli klissete. Men jeg er ikke veldig tørr på hendene, så jeg vet ikke om det blir nok fuktighet for deg. Et annet tips for tørre hender er å ikke eksponere dem for kulde. Ta på hansker/votter før du går ut, og ikke ta dem av mens du er ute (et tips jeg fikk fra ei med ekstremt tørre hender). Også smøre med en skikkelig fet krem før du legger deg, og gjerne sove med bomullshansker over kremen.

I ansiktet er jeg skikkelig tørr nå om vinteren, men jeg kan ikke bruke så fete kremer uten å få kviser. Løsningen er å bruke en krem med mye fukt, ikke mye fett. I tillegg bruker jeg faktisk en tørrolje under kremen. Det høres helt sært ut å smøre olje i ansiktet, men det fungerer! Akkurat nå bruker jeg tørroljen fra Nuxe, den kan brukes i ansikt, på kroppen og i håret. Det finnes også egne fuktserum man kan bruke under ansiktskremen.

cab90eb3-73b8-422f-af18-30c795d3f06f

Samme serie har også en fantastisk god leppekrem som har gjort underverker for mine tørre, sprukne lepper nå i vinter.

clarins_daily_energizer_lotion_spf15_30ml.jpg
Denne ansiktskremen bruker jeg - veldig fornøyd - den er også med solfaktor :)

Jeg bruker en VELDIG god håndkrem, denne bruker også forøvrig min far som sliter med ekstrem tørr hud, så den er skikkelig bra på både normal og tørr hud. Den heter L'occitane hand cream, (bilde) det samme merke har forøvrig en god fotkrem også ;)

Vedlegg

• P.jpg
    P.jpg
    132,1 KB · Visninger: 11
Jeg bruker Kanebo Sensai Cellular Performance, Emulsion og Moist II i ansiktet. Veldig fornøyd med dem :)

cp001_img_01.jpg

På hendene bytter jeg mellom kremer fra L'Occitan og Rosa Vaselin Intensive Care.

På hendene bruker jeg spenol, og i snsiktet garnier dagkrem:-)

På hendene bruker eg spenol - ingen andre håndkremer funker på meg :P ansiktet veksler eg på en fra Body Shop og en fra Mary Key ;)

Har blitt så utrolig tørr i huden, i ansiktet og hendene mest. Og en vannvittig kløe... Kjøpte en krem på apoteket etter tips fra en venninne, La Roche Posay Lipikar Balm
Den er utrolig god, og nå for tiden bruker jeg den både til ansikt og hender/kropp. Gir mye fuktighet, uten å føles fet :) Anbefales!

893717_large.jpg

Back
Topp