Håndkonk uke 34

Kaoleena

Elsker forumet
Denne uken ville jeg se løsninger på denne skissen:

Det var tillatt å snu og vende på den. Og de kom mange flotte bidrag[:D] 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

7, den syns eg va så utrolig gjennomført! Kjempe fint bilde [:)]

Nr. 3[:)]

ORIGINAL: LeonElias`mamma

Nr. 3[:)]

nr 3!  NYDELIGE farger!   *flinka* [:D]

Nr. 2
Friske fine farger og et flott bilde

nr 2 =)
virket ikke som alle hadde følgt malen helt =) men er kanskje ikke så nøye ;P

ORIGINAL: Annicken

nr 2 =)
virket ikke som alle hadde følgt malen helt =) men er kanskje ikke så nøye ;P

Det står at det er lov til å snu og vende på skissen. Og en skisse skal være mer en inspirasjon enn en mal[;)]

Nå kjenner jeg ikke hvilke "regler" dere opererer med, men stemte etter slik jeg er vant til at skisse skal tolkes, Nemlig ikke som inspirasjon, men en skisse. En kan endre litt, og det sto at det var lovå vende og vri på den, men jeg yntes likevel ikke det var akkurat mange om hadde fulgt denne skissen som en skissekonkurranse slik de normalt avholdes.

Jeg antar dere muligens derfor har løsere regler enn jeg er vant til fra andre steder.

Men jeg temte etter å ha fulgt skissen jeg, og synes desuten den jeg stemte på var fiiiin :)

ORIGINAL: *Stella*

Nå kjenner jeg ikke hvilke "regler" dere opererer med, men stemte etter slik jeg er vant til at skisse skal tolkes, Nemlig ikke som inspirasjon, men en skisse. En kan endre litt, og det sto at det var lovå vende og vri på den, men jeg yntes likevel ikke det var akkurat mange om hadde fulgt denne skissen som en skissekonkurranse slik de normalt avholdes.

Jeg antar dere muligens derfor har løsere regler enn jeg er vant til fra andre steder.

Men jeg temte etter å ha fulgt skissen jeg, og synes desuten den jeg stemte på var fiiiin :)

Jeg mener at skisser ikke nødvendigvis skal følges slavisk. Se bare på Skisse-O-Mania bidragene på scrapping.no. Der er det mange bidrag som jeg synes er ganske forskjellige fra skissen, men likevel er de godkjent som bidrag[:)]

Men selvfølgelig skal du jo stemme på den LOen du syns har løst oppgaven best[;)]

Her er forresten de reglene jeg er vant til (sakset fra scrapping.no):

Retningslinjer på skisser:
Skisser Dette er oppgaver hvor man får en skisse som utgangspunkt. Men man står relativt fritt innen de elementene som er gitt - man kan slå sammen eller dele billedbokser, ha tekst eller stæsj der det er avmerket bilder og omvendt. En firkant kan også være rund. Skissen kan snues/vendes. Men det skal være tydelig at skissen er brukt. En skisse består i utgangspunktet av noen enkle elementer som hvor bilder og tekst skal plasseres, evt. tittel. Detaljer som er mer spesifikke enn dette, må regnes som spesielle for denne skissen, og bør være med i en eller annen form (f.eks. hvis det er avmerket tags eller noe annet pynt.) Tekstmengde kan også avvike veldig fra skissen - se på det som enhver annen skisse - et utgangspunkt :-)

ORIGINAL: Kaoleena

Her er forresten de reglene jeg er vant til (sakset fra scrapping.no):

Retningslinjer på skisser:
Skisser Dette er oppgaver hvor man får en skisse som utgangspunkt. Men man står relativt fritt innen de elementene som er gitt - man kan slå sammen eller dele billedbokser, ha tekst eller stæsj der det er avmerket bilder og omvendt. En firkant kan også være rund. Skissen kan snues/vendes. Men det skal være tydelig at skissen er brukt. En skisse består i utgangspunktet av noen enkle elementer som hvor bilder og tekst skal plasseres, evt. tittel. Detaljer som er mer spesifikke enn dette, må regnes som spesielle for denne skissen, og bør være med i en eller annen form (f.eks. hvis det er avmerket tags eller noe annet pynt.) Tekstmengde kan også avvike veldig fra skissen - se på det som enhver annen skisse - et utgangspunkt :-)

Det er ca slik jeg tolker skisser ja, og nettopp derfor synes jeg at "detaljer som er mer spesifikke" bør være med, og synes en del mangelt noen av dem.
(Jeg vet at en god del som jeg synes ikke oppfyller "kravene" godkjennes i mange oppgaver. Det er greit det, jeg bar stemmer ikke på dem :) )

Uansett så fant jeg en jeg likte best, og stemte på, og det er jo det viktigste :)

På tide å begynne å scrappe litt mer selv kanskje...

(dog, det ville være litt innlysende hvilke bidrag som var mine, så konkurranser er vel ikke noe for meg da (mine er altå i så fall dem som konsekvent er uten barn...))

ORIGINAL: Misery82

nr 3!  NYDELIGE farger!   *flinka* [:D]

så flinke dere er alle sammen.. blir missunnelig jeg.. skulle ønske jeg hadde ork og tålmodighet til det jeg også...

3

opp!!

Back
Topp