Håndball og graviditet?

Silje1982

Forumet er livet
Hei

Dere her inne er noen fantastiske jenter så jeg tenkte å høre med dere om en ting. Jeg spiller håndball og står i mål. Det som er spørsmålet er om dere hadde tørd å stått i mål hvis dere visste at dere var gravide? Jeg vet at leger sier at ungen ligger så godt beskyttet de tre første månedene... Men alikevel... Det er jo litt skummelt. Vet ikke om jeg hadde klart å gitt alt på banen. Hva sier dere?

Ja det var det da... Bør jeg ikke slenge meg? Og ball i magen må jeg jo regne med å få når jeg står i mål. Jeg vil tro at kroppen min er vant til å spille håndball[:)] Jeg spilte i 14 år og så hadde jeg et år opphold og så spilte jeg litt før jeg ble gravid. Men nå har jeg hatt nesten 4 år opphold og så begynte jeg nå i august igjen. Så du ville helst ha anbefalt at jeg ikke gjorde det? Med tanke på at det kan skje noe?

Takk for svar[:)] Jeg er glad for alle svar jeg kan få[:)]

Takk for tips truseprinsesse[:)][:)] Snillt av deg og sette av tid og svare meg[:)] Ja, det er sant det altså. Forstår at det er en risiko å gjøre det. Blir stress og bortforklare meg i 3 måneder[:)] Hmm... jeg får vel ha senebetennelse eller noe[:)] 

Men tror det vil gå bra med deg siden du spiller fotball og er ute[:)] Det er ikke en så fysisk sport som håndball. Men vær veldig forsiktig[;)]

Hei!
Tenkte bare å slenga meg på denne her, e håndballspeler sjøl, så eg vett ka du tenke på! Eg har valgt å ver med å trena, men spele ikkje kamper eller takle eller finte.. hehe, e ikkje så møje igjen då, men får hvertfall beholda litt av ballfølelen! Tror ikkje eg hadde turt å stå i mål uansett, der e ein jo ganske utsatt.. Men, du må gjør det som kjennes rett for deg.

Eg har sjøl hatt ein SA, og trente som vanlig før eg visste eg va gravid, og vett at me kvinner e flinke te å klandra oss sjøl. Når eg då blei gravid igjen, valgte eg å trekka meg vekk før det va gått tri mnd, så blei eg me ittepå (Nå ska det seiast at eg blei gravid i sommer å slapp alle bortfoklaringer før det var gått tri mnd då.. ).. Alle leger forsikra meg om at det ikkje hadde någe me treningå å gjør, men ein tenke nå på det ligavel..

Mener du selv skal avgjøre.. du føler det selv hva som er best.
Jeg trene fotball frem til jeg var fem mnd på vei sist.. sto også på carving når jeg var sju. Men jeg følte meg frisk og rask nok til å gjøre det..

ja, dytter.. tror nesten du er slik du føler selv om du orker å trene.. trening er jo kjæmpe bra under gravidteten, men ble litt mer skeptisk når du står i mål.. hmm.. er ikke godt å si..

Hei, er selv håndballkeeper og kunne ikke drømt om å stå i mål under graviditeten.
Er mye knall og fall og harde baller.
Tenk OM det skulle skjedd noe og det var i det du gikk ut for å møte et skudd og krasjet i en utespiller f.eks? Da ville jeg ha syntes enormt synn på henne som ville "forårsaket" at noe hadde skjedd.
nei, absolutt ikke stå i mål under svangerskapet spør du meg. For stor risiko[:o][8|]

Hei jenter

Tusen hjertelig takk for svar[:)] Jeg forstår det slik at dere ikke ville ha spillt håndball under graviditeten. Eller ikke stått i mål slik som jeg gjør. Og det er jeg egentlig enig i[:)] Jeg kommer jo aldri til å tilgi meg selv hvis det skjer noe.... Så jeg kommer nok til å velge å la være. Jeg er med på den at hvis jeg hadde vært utespiller så kunne jeg vært med og trent, men ikke spelt kamper. Men jeg er ikke det. Og jeg kan bare ikke være med og trene uten å stå i mål for da aner de at det er noe på gang[:)] Så da må jeg rett og slett ha senebetennelse når jeg blir gravid[:)][:)] Jeg har håndstøtte og alt så jeg er bra forberedt. Håper bare at de biter på...

ORIGINAL: jente23

Hei jenter

Tusen hjertelig takk for svar[:)] Jeg forstår det slik at dere ikke ville ha spillt håndball under graviditeten. Eller ikke stått i mål slik som jeg gjør. Og det er jeg egentlig enig i[:)] Jeg kommer jo aldri til å tilgi meg selv hvis det skjer noe.... Så jeg kommer nok til å velge å la være. Jeg er med på den at hvis jeg hadde vært utespiller så kunne jeg vært med og trent, men ikke spelt kamper. Men jeg er ikke det. Og jeg kan bare ikke være med og trene uten å stå i mål for da aner de at det er noe på gang[:)] Så da må jeg rett og slett ha senebetennelse når jeg blir gravid[:)][:)] Jeg har håndstøtte og alt så jeg er bra forberedt. Håper bare at de biter på...

Så godt at det var det du landet på[:)] Vet det er knall vanskelig å lyge, men det er vel bare i starten folk er nysgjerrige, så venner de seg til det[;)]
Utespillere har forressten like stor sjanse for at det går galt som keepre da.. Der er det jo konstant dueller, fare for fall og et kne eller en albu i magen eller hva det skulle være.

Lykke til[:)]

Ja, det er helt sant[;)] Det er en farlig sport å holde på med når vi er gravide[:)] Jeg hadde nok ikke klart å gitt alt i mål og da er jo litt av vitsen borte[:)] Jeg kommer til å være redd for at de skal treffe meg i magen når de skyter og da blir alt liksom halvhjertet[:)] Jeg er skikkelig dårlig med å lyve da så den kommer jeg til å slite kraftig med[:)] Hmmm..... jeg får bare vise meg på noen få treninger og si at jeg verker sånn at jeg ikke klarer å spille. Ikke gjemme meg helt vekk. Stress[:)]

tror ikke det er farlig så lenge du er i fin form

jeg kjenner en jente som spitle til hun var i 4mnd
men hun var utespiller da

lykke til

Back
Topp