Håndarbeidstråden!

Karkri76

Forelsket i forumet
Er det flere som er glad i å strikke, hekle eller sy?

Utdannet syerske/skredder, men ikke allverdens jeg syr, men kommer nok til å sy litt til lille i under graviditeten.
ImageUploadedByBV Forum1412178417.720211.jpg
Ellers så har jeg begynt å strikke ett baby teppe med hjerter i helt hvitt, strikker i bomull siden vi får mai baby og kan bruke det når den lille kommer. :)

Så fint babyteppe! Hvor har du funnet mønster?

Jeg både strikker og hekler i perioder, men er fortsatt ikke noe god på symaskinen. Tenkte å teste ut litt babytøy etter hvert. Så langt har jeg bare strikket en jakke, men monteringen gjenstår. Holder på med traktorgenseren som skal bli gave, men det går sakte fremover når jeg sovner tidlig hver dag ;)

Smart med bomull til maibaby ja :) Har aldri strikker i bomull, vel foruten en mislykket gang. Egne tips til å strikke med bomull? Synes det er vanskeligere å få jevnt enn ull.

Må vel begynne på det også.

Jeg strikker det i ett garn som heter baby bomull, strikker det på pinne nr 2 1/2. Syntes det blir penere å strikke i bomull når en bruker tynne pinner.

Er det flere som er glad i å strikke, hekle eller sy?

Utdannet syerske/skredder, men ikke allverdens jeg syr, men kommer nok til å sy litt til lille i under graviditeten.
Vis vedlegget 80814
Ellers så har jeg begynt å strikke ett baby teppe med hjerter i helt hvitt, strikker i bomull siden vi får mai baby og kan bruke det når den lille kommer. :)
Så nydelig teppe!
Jeg syr mest dukkeklær, har ikke tålmodighet til å sy "ordentlig" etter oppskrift.
Hekler også endel, men mest som jeg gir i gaver eller selger på nett. Lager veldig "grove" ting, bla tepper og puffer, så tenker jeg kan overlate til tanter og svigermor å lage små babyklær og tepper ;)

Vedlegg

• 1412179606838.jpg
    1412179606838.jpg
    21,3 KB · Visninger: 48
Jeg strikker det i ett garn som heter baby bomull, strikker det på pinne nr 2 1/2. Syntes det blir penere å strikke i bomull når en bruker tynne pinner.

Takk for tips. Høres logisk ut. Da må jeg bare finne oppskrift :)

Så nydelig teppe!
Jeg syr mest dukkeklær, har ikke tålmodighet til å sy "ordentlig" etter oppskrift.
Hekler også endel, men mest som jeg gir i gaver eller selger på nett. Lager veldig "grove" ting, bla tepper og puffer, så tenker jeg kan overlate til tanter og svigermor å lage små babyklær og tepper ;)

Hmm veldig glad i å hekla men hvordan klarer du å hekle så stort? og hvor finner du tykt nok garn? For den puffen var kjempe stilig :D

Jeg strikker for det meste. Litt sying også. :) Har blitt endel plagg til gutten min, og regner med det blir en god del til lille også :Heartred:Heartblue

Hmm veldig glad i å hekla men hvordan klarer du å hekle så stort? og hvor finner du tykt nok garn? For den puffen var kjempe stilig :D
Tusen takk :)
Jeg hekler kun med fingrene, uten heklenål. Og "garnet" på denne puffen er fleecestoff som er klipt i strimler. Ellers har jeg også laget tepper og puffer av gammelt sengetøy rivd/klipt i strimler.

Tusen takk :)
Jeg hekler kun med fingrene, uten heklenål. Og "garnet" på denne puffen er fleecestoff som er klipt i strimler. Ellers har jeg også laget tepper og puffer av gammelt sengetøy rivd/klipt i strimler.

Wow :O Det har jeg aldri tenkt på. Sitter å "måper" nå. Ble veldig fasinert. Og vet at jeg kommer til å prøve, for har rester av fleec etter å ha syd fleecebukser til guttungen ;) Da har jeg jaggu noe å bruke alle restene etter dissa syprosjektene mine :P:smiley-bounce015

Wow :O Det har jeg aldri tenkt på. Sitter å "måper" nå. Ble veldig fasinert. Og vet at jeg kommer til å prøve, for har rester av fleec etter å ha syd fleecebukser til guttungen ;) Da har jeg jaggu noe å bruke alle restene etter dissa syprosjektene mine :P:smiley-bounce015
Så spennende at du vil prøve :) Bare å spørre om du lurer på noe ang fremgangsmåte :)

For et nydelig teppe! :Heartpink

Jeg er veldig glad i å strikke. Syr også litt, men håper å bli flinkere på det. Syns det er veldig gøy da,
Strikket dette hentesettet til en venninne sin baby i vår, så tenkte på strikke det samme til lillespira. Må bare finne en fin naturfarge som jeg liker :)
IMG_39151.jpg

Som dere kanskje skjønner av nicket mitt så er jeg veldig glad i å strikke! Har alltid flere prosjekter på en gang. Har to jenter som jeg strikker masse til. I tillegg strikker jeg litt gaver til nieser og nevøer.

Jeg har ikke begynt å strikke noe til spiren i magen enda. Jeg tørr ikke gjøre det helt enda. Må liksom være mere sikker på at alt kommer til å gå bra før jeg tørr det!

Et av prosjektene jeg driver med nå er denne genseren til jenta mi på 2,5 år.ImageUploadedByBV Forum1412234173.311704.jpg

Foresten vil jeg anbefale å strikke babyteppe i merinoull også til barn født på vår/sommer! Jeg lagde et teppe i merinoull til den første jenta mi som ble født i juni. Det er kjempemykt og godt! På fine dager hadde hun kun dette på seg når hun lå i vogna og sov eller i senga på natta. Perfekt til å ha rundt henne når hun skulle ha pupp og jeg ønsket litt privatliv...

Jeg synes ofte at bomull kan bli litt hardt, men det er smak og behag!!

Som dere kanskje skjønner av nicket mitt så er jeg veldig glad i å strikke! Har alltid flere prosjekter på en gang. Har to jenter som jeg strikker masse til. I tillegg strikker jeg litt gaver til nieser og nevøer.

Jeg har ikke begynt å strikke noe til spiren i magen enda. Jeg tørr ikke gjøre det helt enda. Må liksom være mere sikker på at alt kommer til å gå bra før jeg tørr det!

Et av prosjektene jeg driver med nå er denne genseren til jenta mi på 2,5 år.Vis vedlegget 80972

Åh, fantastisk nydelig! Er så mye mer fint å strikke til jenter enn gutter. Dessuten raskere med kjoler enn bukser :p

Foresten vil jeg anbefale å strikke babyteppe i merinoull også til barn født på vår/sommer! Jeg lagde et teppe i merinoull til den første jenta mi som ble født i juni. Det er kjempemykt og godt! På fine dager hadde hun kun dette på seg når hun lå i vogna og sov eller i senga på natta. Perfekt til å ha rundt henne når hun skulle ha pupp og jeg ønsket litt privatliv...

Jeg synes ofte at bomull kan bli litt hardt, men det er smak og behag!!

Må nok satse på begge deler. Holder på med et pledd i ull nå, kan brukes hele året.

Har du oppskrift på fleecepuff? Har mengder med fleece liggende, og øyner mulighet for gjenbruk og julegaver her hva brukes inni som stuffing??

Back
Topp