Håndarbeidsside

Lønnummidjo92

Flørter med forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei fine dere!

Jeg er veldig glad i sy ting med maskin.
Vi er vel flere her som liker å være kreative? Tenkte det er koselig med en tråd her hvor vi kan dele hva vi holder på med, hva vi ønsker å lage, tips, om en trenger hjelp til noe osv. :) Og alt av håndarbeid er selvsagt velkommen her:)

Bra tenkt :D jeg er også glad i å sy, men tror ikke jeg tør å begynne på noen prosjekter før det begynner å bli mer sikkert. Orker ikke tanken på å lage noe til noen som ikke kommer.. Men en ting jeg i alle fall har tenkt å lage er babynest. Ser ikke alt for vanskelig ut, og de man får kjøpt er dyre :O :)

Jeg KAN sy (litt) og strikke.. men tror jeg må bli godt sykemeldt før jeg orker sette i gang med det ><

Hei fine dere!

Jeg er veldig glad i sy ting med maskin.
Vi er vel flere her som liker å være kreative? Tenkte det er koselig med en tråd her hvor vi kan dele hva vi holder på med, hva vi ønsker å lage, tips, om en trenger hjelp til noe osv. :) Og alt av håndarbeid er selvsagt velkommen her:)

Har alltid hatt lyst å lære meg å sy! Tips til linker o.l for å lære det?:)

Dere som strikker, hva skal dere strikke?
Jeg tenkte å begynne på et babyteppe når jeg er ca 12 uker (kjedelig å begynne på noe, som jeg eventuelt ikke får brukt likevel) Usikker på hvilket teppe, men syntes Klompelompe har mange fine. Har tidligere strikket Olivesteppe (tynn merino) og Bellateppe (merino).
På ønskelisten står også alt av Ankers klær, Lillebjørnlue, Olivesslåom jakke blant annet

Jeg har tidligere strikket flere babytepper, også er jeg glad i å strikke anker-serien. Har strikket en del til et tantegull, men nå skal man få gjøre det til sine egne. Ankerdressen blant annet er veldig fin :-)

Dere som strikker, hva skal dere strikke?
Jeg skal strikke sparkebukser/ selebukser, sokker, genser/jakke, lue, alt egentlig. Strikka en selebukse i høst når jeg var gravid første gang (sa 5+5) venter litt lengre denne gang, men spiren kan bruke den jeg strikka da, 3-6mnd håper bare denne sitter til oktober, føles veldig annerledes til nå 5+2 i dag ❤

Jeg syr en del barneklær. Veldig gøy å lage klærne til ungene selv, så jeg gleder meg til å komme i gang med babytøy :)

Vi er en skikkelig strikke’familie... Så jeg har endel strikket tøy liggende fra forrige, men det er jo kommet så mye fine mønstre de siste årene:love7 så jeg må nok få strikket litt nytt til babyen som kommer også :)

Jeg er veldig glad i å strikke, så blir nok strikket en del babyklær etterhvert. Ellers så har jeg også lyst til å lære seg å sy, som mange andre her :smiley-bounce022

Har alltid hatt lyst å lære meg å sy! Tips til linker o.l for å lære det?:)
Boka sy selv fra Stine Skoli Ommedal er sykt enkel og lærerik. Boka Sy med Ingrid og Ingrid er også veldig bra, men litt mer utydelige beskrivelser om du er helt helt nybegynner.
Det er mange fine youtubevideoer også om hvordan man starter :)

Jeg har begynt å strikke til begge kjønn har en venninne som er gravid og strikka til henne så får håpe vi får en av vær da. Begynt på miniselbu votter

Jeg lærte meg å sy i fjor. :p
Skulle likt å sy noe til bebis, men jeg har altfor lite tid og energi for tiden. :(

Jeg lærte meg å sy i fjor. :p
Skulle likt å sy noe til bebis, men jeg har altfor lite tid og energi for tiden. :(

Neste trimester! :)
Jeg lærte også å sy på et kurs for et par år siden. Men jeg liker dessverre ikke å sy MER enn jeg liker se TV eller game.. :)

Holder på med et bella-teppe
Ååå, det har jeg skrevet opp på lista over ting jeg skal strikke før fødsel :joyful: Vil bare vente til jeg får vite kjønnet først, har allerede strikket så mye kjønnsnøytralt at jeg vil ha dette i enten blått eller rosa :hilarious: Tror jeg. Kanskje. Får se ;)

Jeg har oppskriftene til så og si alle plaggene i LilleMiriam sin Løvhjerte-serie, så kommer til å bruke de flittig etter å ha fått vite kjønnet.
Blir det jente, blir det mye jentete plagg også. Skjørt, kjoler, rompere/bleiebukser med "skjørt"-kant osv.
Har "egentlig" allerede strikket nok av Løvhjerte-plagg, men kun i nøytrale farger. Blir det jente f.eks, er jeg mer enn klar til å strikke i rosa og lillafarger :p Har nemlig 2 gutter fra før, og der har det blitt lite slike farger :hilarious:

Back
Topp